Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska firma InPost chce w 2023 roku wyprzedzić krajowy wzrost e-commerce o 5-10 proc. -PAP

Polska firma InPost chce w 2023 roku wyprzedzić krajowy wzrost e-commerce o 5-10 proc. -PAP

„W 2023 roku wzrost rynku e-commerce w Polsce może zwolnić ilościowo… od 5 do 10 procent” – powiedziała Brzewska państwowej agencji prasowej.

„Grupa InPost chce osiągnąć wzrost, który wyraźnie wyprzedza wzrost rynku we wszystkich krajach, w których działa” – dodał.

Ocenił, że wielkość rynku w Polsce, największym rynku firmy z blisko 20 tys. APM, wzrosła w ubiegłym roku o 15-17%.

Brzoska PAP poinformowała, że ​​nakłady inwestycyjne InPost w 2023 roku nie przekroczą ubiegłorocznego poziomu około 1,2 mld zł, powołując się na niepewność na poziomie makroekonomicznym.

Grupa, która ma obecnie ponad 8600 APM w innych krajach, zamierza do końca roku zwiększyć ich liczbę do 7500-8000 w Wielkiej Brytanii, z około 5000 obecnie i 6000 we Francji, w porównaniu do około 2400 obecnie.

„Pięć lat temu mieliśmy w Polsce 3500 maszyn, a wkrótce będziemy mieć 20 tys. Spodziewamy się, że biznes w Wielkiej Brytanii będzie rentowny w 2023 roku” – powiedział prezes.

Dodał, że dalsza ekspansja na nowe rynki, takie jak Niemcy, może nastąpić, gdy firma osiągnie 15 000 APM we Francji i Wielkiej Brytanii.

InPost planuje również przetestować swoją usługę płatniczą w wybranych sklepach w Polsce pod koniec pierwszego kwartału.

„Jeśli uda nam się zwiększyć konwersję (sprzedaż), o czym jestem przekonany, ten produkt i ten projekt będą naszą największą innowacją w InPost od czasu wprowadzenia dostaw za pośrednictwem paczkomatów”.

Firma jest obecna w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i krajach Beneluksu.

(1 $ = 4,3417 zł)

READ  Robert Budziński od 35 lat koordynuje politykę sportową Nantes