Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Formuła 1, Grand Prix Włoch – Max Verstappen pokonał Monzę, Charlesa Leclerca (Ferrari) i George’a Russella na podium

Formuła 1, Grand Prix Włoch – Max Verstappen pokonał Monzę, Charlesa Leclerca (Ferrari) i George’a Russella na podium

Max Verstappen, król Monzy w zwolnionym tempie. W późnym wyścigu, który został zneutralizowany po odejściu Daniela Ricciardo (McLaren), Holender przejechał ostatnie sześć okrążeń Grand Prix Włoch za samochodem bezpieczeństwa w niedzielne popołudnie. Mistrz świata pokonał Pullmana Charlesa Leclerca (Ferrari), który do ostatnich chwil liczył na drugie zwycięstwo z Tifosi. George Russell (Mercedes) jest ostatni na podium.

Włoska impreza zasłużyła na kolejny finał, ale wspólne wysiłki strażników i kierunek wyścigu nie wystarczyły. Na Monzy, w Scuderia, Max Verstappen (Red Bull) odniósł swoje jedenaste zwycięstwo w sezonie, piąte z rzędu.

Grand Prix Włoch

Verstappen nie przeklina już w Monza: „Zasłużyliśmy na zwycięstwo”

godzinę temu

Hymny Inno di Mameli i Monegasque nie odbiły się echem w Temple of Speed ​​​​tak jak w 2019 roku. Jednak drużyna Dancing Horses, która obchodziła swoje 75. urodziny w żółtej mieszance – kolorze Modeny – została pominięta. dzięki Charlesowi Leclercowi (Ferrari) na pierwszym miejscu.

rozczarowujące zakończenie

Leclerc utrzymał pierwszy zakręt przed Georgem Russellem (Mercedes), podczas gdy Verstappen (Red Bull), który spadł na siódme miejsce z karą, był już na P3 dwa okrążenia później. Zarówno Monegasque, jak i Holender postawili na dwie różne konfiguracje aerodynamiczne: nieobciążony tylny spojler, aby zwiększyć prędkość maksymalną w przypadku pierwszego, i nieco większą siłę docisku w drugim. Niestety, nie mogli walczyć na torze, ponieważ wdrożenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa po odejściu Sebastiana Vettela (Aston Martin) przyspieszyło strategię Czerwonych (i Żółtych).

Leclerc (Ferrari) został powołany na 12. okrążeniu dla Medium, a jego przystanek, jeśli był dobry (2 „2), został skazany na drugi przystanek. Verstappen (Red Bull), lider, powrócił na kolejne 14 okrążeń, również na średni miał nadzieję, że zmierzy się z równym W końcu różnica między dwoma rywalami wynosiła 17 sekund i Holender zmierzał do kolejnego autorytarnego sukcesu, ale samochód bezpieczeństwa, tym razem prawdziwy, pokrzyżował plany jego i austriackiego zespołu.

READ  Euro 2020 - strzelcy i klasyfikacja kart

Daniel Ricciardo (McLaren) zatrzymał się na torze na 47 okrążeniu, stawiając Holendra i Monako na starcie o pokonanie ostatnich okrążeń. Niewątpliwie długo trwała interwencja marszałków w celu oczyszczenia jedynej siedziby „Miodowego Borsuka”, ścieżka została ogłoszona wyraźnie kilka hektarów od początku ostatniego odcinka, ale spóźnialscy mieli szansę na odzyskanie pozycji. Sytuacja ta pozbawiła tyfus nowej bitwy pomiędzy pretendentami do korony świata.

Verstappen zmierza w kierunku tytułu, dobra operacja dla McLarena

W 2022 r. będzie tylko jeden Karol Rycerz Zakonu. Kierowca Ferrari ostatnio wygrał Verstappen, który wciąż robi krok w kierunku drugiego tytułu z rzędu. Po trzecie, George Russell (Mercedes) śledził wydarzenie z daleka, to on podpisałby się na ten występ. Brytyjczyk kontynuuje swoją serię w pierwszej piątce (w tym sezonie miał tylko jedną dezercję).

Carlos Sainz (Ferrari) powrócił z 18. na 4. miejsce. Za nim podążał Lewis Hamilton (Mercedes). Siedmiokrotny mistrz świata zajął piąte miejsce po tym, jak również został skazany z tyłu siatki po zmianie jednostki napędowej.

Zwróć uwagę na doskonałe działanie Nyck de Vries (Williams). Holender zastąpił Alexandra Albona (zapalenie wyrostka robaczkowego) przed kwalifikacjami i ukończył wyścig z dwoma pierwszymi punktami w kieszeni (P9), znacznie wyprzedzając innego weterana F1, Nicholasa Latifiego (Williams, str. 15).

Alpine i McLaren, którzy walczą o czwarte miejsce w klasie konstruktorów, odeszli po jednej stronie (Fernando Alonso i Ricciardo). Ale Brytyjczycy, w przeciwieństwie do Habów, umieścili Lando Norrisa na siódmym miejscu, podczas gdy Esteban Ocon przekroczył linię mety na bramce punktowej.

Alpine wciąż wyprzedza McLarena o 18 jednostek (125 do 107), w mistrzostwach zdominowanych przez Red Bulla (544). Leclerc (Ferrari) ma 116 punktów nad Verstappen (Red Bull), a pozostało sześć wyścigów. Istnieje scenariusz, który zapewniłby Holendrowi swój drugi tytuł Grand Prix Singapuru za dwa tygodnie: musiałby zdobyć punkt na najszybszym okrążeniu i zobaczyć, jak Monako ukończy wyścig na ósmym miejscu.

Grand Prix Włoch

Leclerc pod presją, atak Verstappen, wyprzedzanie: pytany GP

19 godzin temu

Grand Prix Włoch

Inspiracje od wodza alpejskiego: sprawa Pieste nie ma tajemnic

20 godzin temu