Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Max Verstappen (Red Bull): „Szalone” Grand Prix i „miła walka” z Leclercem

Max Verstappen (Red Bull): „Szalone” Grand Prix i „miła walka” z Leclercem

Po stracie Maxa Verstappena z czystym występem w Sakhir z Ferrari Charles Leclerc w zeszłym tygodniu, najlepsze argumenty techniczne i nadal mający budzący grozę instynkt wyścigowy, miały miejsce w niedzielę w Dżuddzie. Po zaciętej walce, wspaniałym crossoverze z Monako, obrońcy tytułu mistrzowie świata jako pierwsi przekroczyli linię mety po 50 okrążeniach w programie Grand Prix Arabii Saudyjskiej, drugiej rundy Pucharu Świata 2022.

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Leclerc: „Byłem rozczarowany drugim miejscem”

godzinę temu

„To był dobry wyścig, ciężki weekend, ale udało nam się walczyć z przoduReakcja Mistrza Świata na mikrofon byłego pilota Davida Coultharda. Wiedzieliśmy, że jesteśmy szybcy na zakrętach, szybcy na prostych. Pod koniec dnia mieliśmy trochę rytmu i byliśmy w stanie się przebić”.

Rozczarowujące czwarte miejsce w kwalifikacjach, Holender pokonał drugie Ferrari dla Carlosa Sainza, robiąc to, co lubił: wywierać presję na Charlesa Leclerca (Ferrari). A jak wiemy, wszystkie środki były dobre. „Światła na tylnym skrzydle Leclerc nie działają!”wskazał na 7. okrążeniu. To obowiązek regulacyjny, ale nowe kierownictwo wyścigu, całkiem logicznie, nie postąpiło w obliczu tego małego problemu z niezawodnością, nad którym Scuderia nie miała kontroli. „Zabrania się dotykania tej białej linii!”Zadenuncjował się na 25 okrążeniu, kiedy zirytował go widok tyłu 16 numeru Rossy. W tym przypadku znowu chodziło o wywarcie presji na przeciwniku, ponieważ Eduardo Freitas, szef wyścigów FIA, nie został powołany. Więc Max Verstappen krzyknął ją po raz drugi…

„Trzymaj głowę nisko!”

W obliczu tej czerwonej ściany Red Bull postanowił obniżyć ciśnienie, aby nie zepsuć wszystkiego. „Leclerc wyznacza swoje czasy w sektorze 1 i ma 6, 7, 8 i 9”Zgłosił się do swojego inżyniera wyścigowego, Gianpiru Lambiasi. Więc rozwiązanie leży gdzie indziej. W walce o powrót na teren DRS Leclerca, niedługo po połowie „Super Max” zaczął tracić swój potencjał. „Zachowaj spokój na stokach, pozwól Leclercowi założyć opony. Później możemy go wycisnąć”.Potwierdziliśmy go na murku. Ale Batavian zrobił, co chciał, a najlepszy czas cząstkowy wypadł właśnie w sektorze 2…

Następnie skorzystaj z okresu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, aby zaatakować Ferrari za pomocą dobrych opon. Na 42 okrążeniu mistrz świata zdołał spasować po raz pierwszy, ale natychmiast został wyprzedzony. jego wina? Wyprzedził Ferrari tuż przed linią DRS, co dało przewagę w postaci otwarcia prostej tylnego skrzydła. Wyciągnięta lekcja, rozbił nawet następne okrążenie w tym samym miejscu, aby zmusić Monako do ataku na głównego w czołówce. bez możliwości realizacji.

READ  Rabiot nadal prowadzi Juventus do sukcesu

„Znowu przekroczył białą linię (wejście do kokpitu!”)poskarżyłem się. „Trzymaj głowę nisko!”Zamówienie inżyniera. Czuliśmy to, Ferrari stało się łupem i decydujący atak był nieuchronny. Na koniec 46. okrążenia wszedł do środka przed ostatnim zakrętem, aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie. Gafa Ferrari i sprawa zostały rozwiązane w DRS. Byliśmy blisko w walceskomentował. Gdy jesteśmy poniżej 0,5 możemy wyjść z ostatniego zakrętu lepiej niż w zeszłym roku i ciężko planować wyprzedzanie.

„Co za wspaniały wyścig!”

Jego jedyną chwilą niepewności była prędkość, jaką przyjmie w ramach domyślnego systemu samochodu bezpieczeństwa, dylemat, który potencjalnie może kosztować trzecie miejsce Carlosa Sainza (Ferrari). „Nie byłem pewien, na co wolno było zwolnić pod żółtą flagą, człowiek, który teraz prowadzi, potwierdził 21 zwycięstw – wszystkie z Red Bullem – od 2016 roku.

„To było szaleństwo, ale była to ciężka bitwa z CharlesemPowiedział w kanale +. To był problem z zarządzaniem oponami. Charles był bardzo szybki w pierwszym sektorze, starałem się trzymać bez zbytniego uszkodzenia opon. Po wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa był lepszy temp i był w stanie zaatakować. Widziałeś, jak tak sprytnie zagrał w ostatnim zakręcie? Nawet wtedy musieliśmy być ekstremalni. To było od trzech do czterech okrążeń, które w końcu zakwalifikowały się, aby utrzymać się na prowadzeniu, ponieważ metodycznie był w mojej strefie DRS. To była dobra walka. Naprawdę mi się podobało.”

„Wreszcie zaczynam dzisiaj cały sezonpowiedział David Coulthard. Rzeczywiście, te 25 punktów dało mu trzecie miejsce w mistrzostwach świata, 20 dystansów za Charlesem Leclercem i osiem dystansów za Carlosem Sainzem.

„Co za wspaniały wyścig!podekscytował menedżer swojego zespołu, Chris Horner. Ostatnie okrążenia były ekscytujące i mieliśmy wszystko, czego potrzeba, aby wrócić do domu ze zwycięstwem. Max ścigał się cierpliwie, dbał o opony. Jeździł naprawdę dobrze przez cały weekend, co doda mu dużo pewności siebie”. Jest już do tego przyzwyczajony, a walka o tytuł jest już w toku, ponieważ Carlos Sainz zjechał o oczko w dół, a Lewis Hamilton (Mercedes) spadł tylko na 10. miejscu.

READ  Grand Prix Emilia-Romagna - Bonus: idealny cios dla Verstappen, rozbicie dla Leclerca ... i Hamiltona

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Verstappen: Naprawdę podobała mi się walka z Charlesem Leclercem

godzinę temu

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Bonus-malus: Verstappen – Leclerc, Pojedynek dżentelmenów

7 godzin temu