Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

5 pokarmów, które pomagają w walce z nadciśnieniem

5 pokarmów, które pomagają w walce z nadciśnieniem

We Francji co trzeci dorosły ma nadciśnienie. Jest to stan przewlekły, częściej występujący u mężczyzn niż u kobiet. Presse santé włącza światło 5 głównych produktów spożywczych dla reputacjiObniżenie ciśnienia krwi I walcz z tą chorobą z poważnymi konsekwencjami dla zdrowia.

Banany, kurkuma i buraki należą do najpopularniejszych produktów spożywczych wśród osób z wysokim ciśnieniem krwi. Ale czy są inne, które są bardziej skuteczne? Jak dziś przygotowuje się posiłki, aby wykorzystać wszystkie składniki odżywcze zapobiegające nadciśnieniu?

Zapobieganie wysokiemu ciśnieniu krwi: 5 pokarmów na talerzu.

ciemna czekolada

Gorzka czekolada i kakao zawierają wiele substancji roślinnych zwanych flawonoidami. Mówi się, że ten materiał ma: Właściwości hipotensyjne. Flawonoidy i fenole znajdujące się w kakao są znane od wieków z tego, że zawierają Efekty hipotensyjne. Należy jednak pamiętać, że można je znaleźć tylko w wysokiej jakości produktach kakaowych wykonanych z gorzkiej czekolady. Należy unikać białej czekolady lub pełnej czekolady mlecznej, ponieważ w rzeczywistości nie zawierają składników aktywnych obniżających ciśnienie krwi. Weź dwa kwadraty gorzkiej czekolady Przy filiżance bezcukrowej kawy rano lub jako popołudniowa przekąska pomaga Obniżenie ciśnienia krwi bez przybierania na wadze.

czosnek

Czosnek jest naturalnym reduktorem ciśnienia krwi, ponieważ jest bogaty w siarkę. Aktualne badania wykazują obniżenie skurczowego ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem. Czosnek zawiera duże ilości witaminy C i magnezuOba mają właściwości przeciwnadciśnieniowe. Dzięki zawartym w nich substancjom roślinnym są przekształcane w organizmie człowieka w siarkowodór, który jest substancją przekaźnikową o działaniu przeciwzakrzepowym i rozszerzającym naczynia krwionośne. Dla długotrwałego, skutecznego efektu zaleca się Regularnie spożywaj czosnek. Aby zapoznać się z jego wyrazistym aromatem i gorzkim smakiem, najlepiej zacząć od dwóch ząbków czosnku dziennie, aż do idealnego spożycia czterech ząbków. Możesz również wziąć go w formie kapsułek. Ponieważ jest bezwonny, pozwala na łatwe i wydajne użytkowanie dzięki metodzie dywersyjnej, która Zachowuje zalety czosnku.

READ  Jak gekon może nam pomóc w sprzątaniu

pieprz

Jeden z domowych środków, które pomagają walczyć z nadciśnieniem, To jest pieprz. Jest to roślina, która zawiera Kwas foliowy (witamina B9), który obniża ciśnienie krwi i dużą ilość witaminy C, tak bardzo, że jedna papryka może pokryć nawet 169% dziennego zapotrzebowania. Zielona papryka jest taka pełna Flawonoidy, substancja o właściwościach przeciwnadciśnieniowych. Podczas gdy żółta i czerwona papryka zawiera beta-karoten, przeciwutleniacz, który zapobiega starzeniu się komórek. Aby to podkreślić, Ostra papryka ma znaczący wpływ na wysokie ciśnienie krwi. Bogaty we flawonoidy, potas, witaminę K i kapsaicynę. Te składniki odżywcze stanowią jeden z przeciwutleniaczy, które zwalczają wiele chorób, a tym samym przyczyniają się do utraty wagi dzięki pikantnym składnikom. Zaleca się Jedzenie papryki: surowej, parzonej lub pieczonejczerpać korzyści z jego zysków.

rodzynki

Rodzynki to kolejny składnik, który mamy Lista produktów przeciwnadciśnieniowych. Ze względu na wysoką zawartość potasu rodzynki i daktyle mają Relaksujący wpływ na tętnice Stąd ciśnienie krwi. Naukowcy przeprowadzili badanie na 46 osobach z wysokim ciśnieniem krwi, którym przydzielono do spożywania a Garść rodzynek trzy razy dziennie przez 12 tygodni. Wynik zapiera dech w piersiach! Wyraźny spadek z 0,6 do 10,2 mm Hg (skurczowe) i 2,4 do 5,2 mm Hg (rozkurczowe). Możesz dodać garść rodzynek do koktajli lub sałatki rybackiej dla smaku śródziemnomorskiego.

Majeranek

To kolejna przyprawowa roślina, którą warto mieć na oknie w kuchni lub w ogrodzie. Oregano pomaga obniżyć ciśnienie krwiale także przeciwdziała palpitacji serca, chroniąc w ten sposób serce i naczynia krwionośne.

Użyj oregano:

  • W kuchni do dań z makaronu, ryżu, sosów i sałatek.
  • Napar: herbata ziołowa lub gorący napój z zieloną herbatą
  • Wdychanie: Gotuj wodę i oregano przez 15 minut, następnie przykryj twarz ręcznikiem i wdychaj parę przez 5 minut. Proces ten umożliwia wchłanianie składników oregano przez drogi oddechowe.
READ  Zdrowie: Zimowe miejsca dla Covida

To niesamowite, że liczba naturalne środki lecznicze które znajdziesz w swojej kuchni. Nie zawsze musisz brać pigułki, natura ma dla Ciebie szeroką gamę środków.

* Presse Santé stara się przekazywać wiedzę o zdrowiu w języku dostępnym dla wszystkich. W każdym razie dostarczone informacje nie mogą zastąpić porady pracownika służby zdrowia.

Podoba Ci się nasza treść?

Otrzymuj nasze najnowsze wersje za darmo i prosto do swojej skrzynki odbiorczej każdego dnia