Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zapowiedź Civilization VII: Zagraliśmy 3 godziny w nowe dzieło legendy gier wideo! Oto nasze wrażenia z gry strategicznej Juggernaut

Zapowiedź Civilization VII: Zagraliśmy 3 godziny w nowe dzieło legendy gier wideo! Oto nasze wrażenia z gry strategicznej Juggernaut

Zapowiedź Civilization VII: Graliśmy w nową adaptację legendy gier wideo przez 3 godziny! Oto nasze wrażenia z gry strategicznej Juggernaut

Udział:


Mistrz powrócił! Osiem lat po sukcesie Epizodu VI podczas Summer Games Festival 2024 zapowiedziano grę Civilization VII, która jest dla fanów miłą niespodzianką. Czekając na 11 lutego 2025 r., faktycznie mogliśmy podejrzeć grę podczas wizyty w siedzibie dewelopera Firaxis Games z siedzibą w Baltimore. Oto nasze pierwsze wrażenia.

Cywil, Kizaku?

Ale zanim zaczniemy, przypomnijmy sobie, czym jest cywilizacja, w skrócie „cywilizacja”. W 1991 roku ukazała się pierwsza część serii Sid Meier, kładąca podwaliny pod strategię turową. Zasadą jest prowadzenie cywilizacji od zarania dziejów do dnia dzisiejszego, przekraczając epoki, głód i wojny, aby odkryć nowe technologie i w ten sposób przez wieki stając się współczesną potęgą, czy to kulturalną, wojskową, naukową czy dyplomatyczną. 23 lata później licencja nadal znajduje się w czołówce gatunku, nawet jeśli konkurencja nie pozostaje daleko w tyle, o czym świadczy niedawne pojawienie się pewnej klasy ludzi.

Co nowego

Ale dla nas liczy się dzisiaj to, co oferuje nam nowa gra Civilization VII, 8 lat po wydaniu ostatniej pracy z serii. Odpowiedź jest wieloraka, jak to często bywa, ale przede wszystkim kręci się wokół tej samej osi: rozwoju naszej cywilizacji w czasie. Dlatego też tę pracę rozpoczynamy od podzielenia gry na trzy bardzo odrębne epoki, które stanowią prawdziwe punkty zwrotne dla naszego ludu. Kiedy dotrzemy do końca epoki, rozpoczyna się okres kryzysu, który sam w sobie dzieli się na trzy coraz bardziej złożone fazy prowadzące do sankcji. Jeśli to przeżyjemy, rozpoczniemy nową erę, którą nasi poddani będą uwielbiać. Nie należy jednak sądzić, że koniecznie będziemy kontynuować działalność z taką samą dynamiką, jak w poprzednim okresie. Tak naprawdę w zależności od naszych wyborów i sukcesów możemy skierować się w stronę innej cywilizacji i tym samym całkowicie zmodyfikować nasz plan gry. Z tego powodu Civ 7 ujawnia Ścieżki Dziedzictwa: są to zasadniczo opcjonalne cele, które możesz realizować przez całą epokę, na przykład wygrywając X Bitwy lub odblokowując X Jedwabnych Szlaków. Im większe sukcesy odnosimy, tym więcej opcji dajemy sobie, gdy nadchodzi nowa era. Świetny sposób na urozmaicenie gier poprzez wykorzystanie naszych mocnych stron, pozostawiając przeciwników z wątpliwościami co do naszej strategii. Oczywiście koncepcja przypomina ludzkość, ale kiedy jesteś pionierem, możesz mimo wszystko czerpać inspirację od tych, których zainspirowałeś! Nawiasem mówiąc, ten system również jest bliski pewnej prawdy historycznej. W Europie znamy wpływ epoki rzymskiej na miasta takie jak Paryż (Lutetia) czy Londyn (Londinium), ale wiemy też, jak miasta te z biegiem czasu po upadku imperium budowały inną tożsamość.

READ  Starfield: ujawniono minimalne i zalecane konfiguracje komputerów PC | Xbox One

Civ 7 może jednak mówić o historii, ale nie zapomina, że ​​jest to gra wideo i pozwala sobie na pewne swobody w imię rozgrywki. Jest to zatem pierwsza praca, która oferuje możliwość wyboru przywódcy niezależnie od cywilizacji. Tak, dobrze to przeczytałeś! Jeśli kiedykolwiek wpadłeś na pomysł zagrania Hatszepsut na czele Cesarstwa Rzymskiego, decyzja należy do Ciebie. Dobry sposób na zabawę z historią, ale pozwala też na zaskakujące wariacje. Należy jednak zauważyć, że liderzy często otrzymują nagrody odpowiadające tym, jakie otrzymywali ich pierwotni pracownicy, a dokonanie innego wyboru może okazać się niekorzystne. Nie powstrzymuje Cię to jednak od znajdowania zestawów, takich jak Hatszepsut i Królestwo Aksum, które oferują nagrody za budowanie cudów.

dostępność

Bardziej niż kiedykolwiek cywilizacja chce nie tylko utrzymać swoją społeczność, ale także przyciągnąć potencjalnych nowych graczy. Aby to zrobić, musimy pozostać dostępni i czyści, co właśnie wydaje się robić w sposób cudowny, gra słów zamierzona, w tym siódmym akcie. Jak wspomniano wcześniej, od chwili powstania gry wskazówki mogą pomóc nam w dokonaniu właściwych wyborów. Ten pomysł jest nadal aktualny wśród naszych konsultantów, którzy nie będą czekać, aż ktoś do nich przyjdzie i wyrazi swoją opinię. Jeśli nasza cywilizacja pozostaje w tyle za innymi lub jeśli uważają, że nie jesteśmy dobrze przygotowani w obliczu bezpośredniego zagrożenia, zapukają do drzwi pałacu, aby wyjaśnić nam swój punkt widzenia. Nadal możesz być tyrańskim dyktatorem, o którym zawsze marzyłeś, wysyłając go na pastwisko gdzie indziej, ale nadal jest to interesujące dla początkujących i niezdecydowanych ludzi. Inni i tak odznaczą tę opcję. I w tym aspekcie „dostępności” pewne rzeczy zostały uproszczone: nie jest już konieczne posiadanie budowniczych, aby zbudować nowy obszar w Civilization 7. Wystarczy rozbudowa miasta. Każdy będzie widział wszystko inaczej, ale dla nas jest to zdecydowanie lepsze w ten sposób: zarządzanie dostępnością konstruktorów było, szczerze mówiąc, bardziej bolesne niż zabawne.

READ  Pierwsze kroki z Ray-Ban Stories, pierwszymi połączonymi okularami firmy Meta

Te ulepszenia są oczywiście dodane do prezentacji tej Cywilizacji 7: wszystko jest jasne, od naszych granic po obszary naszych miast, od naszej produkcji po dostępne zasoby. Ważne dane są dostępne w postaci odpowiednich ikon i kodów kolorystycznych, dymków tekstowych wyjaśniających poszczególne terminy, a tabele zapewniają bardzo dobre podsumowanie bieżącej sytuacji. Jasne, jest owłosiony, ale kiedy już to opanujesz, trudno się zgubić. Może to potwierdzić autor swoich wersetów, który od czasów starożytnych nie dotknął żadnej cywilizacji.

Civilization VII: Graliśmy w nową adaptację legendy gier wideo przez 3 godziny! Oto nasze wrażenia z gry strategicznej Juggernaut

wojna!

Biorąc to wszystko pod uwagę, znam cię. Sadzenie pól kukurydzy i budowanie bibliotek jest w porządku, ale kiedy kłócimy się z sąsiadami? Wyruszenie na wojnę z innymi cywilizacjami zawsze obiecuje niezapomniane chwile! Jeśli nie ma wielu nowych rozwiązań w tej dziedzinie, jest jeszcze jedno, które bardzo zmieni sytuację: dowódcy. Te główne jednostki nie mogą atakować samotnie, ale są w stanie tworzyć grupy z innymi jednostkami i ustawiać je w szyku, jednocześnie zwiększając ich statystyki. Jeśli jednostki bojowe nie zdobywają już doświadczenia, dzieje się tak dlatego, że dowódcy mają teraz ten przywilej. Każdy z nich ma swoje własne, indywidualne drzewo talentów, które pozwala im wybrać specjalizacje, takie jak lepsze ataki boczne, wzmocniona obrona, a nawet premie do zasobów, gdy zostaną umieszczeni na obszarze w czasie pokoju. Wciąż mówimy o 30 umiejętnościach do odblokowania, choć doświadczenie można zdobywać także poza walką. Ta nowa funkcja z pewnością ma ogromny wpływ na strategię wojenną, ponieważ będąc w stanie zabić dowódcę, możesz wywrócić bitwę do góry nogami, czyniąc go głównymi celami i kluczowymi jednostkami. Oczywiście będziesz musiał grać dłużej, aby naprawdę zrozumieć ostateczny wpływ gry Civilization 7 na działania wojenne, ale teoretycznie to zwiększa wymiar strategiczny.

Civilization VII: Graliśmy w nową adaptację legendy gier wideo przez 3 godziny! Oto nasze wrażenia z gry strategicznej Juggernaut

Nasze wrażenia

Oczywiście Civ pozostaje Civ, a postęp w grach jest bardzo zbliżony do tego, co widzieliśmy w poprzednich pracach. I tak nikt nie spodziewał się kompleksowej rewolucji. Urozmaicają także pewne nowości, takie jak niezależne moce na mapie, które mogą stać się sojusznikami lub wrogami, ale także możliwość wyboru przywódców, którzy niekoniecznie byli przywódcami politycznymi, jak na przykład Konfucjusz. Kiedy oceniamy tę zapowiedź, jesteśmy szczególnie podekscytowani wpływem nowych funkcji na gry, ponieważ trudno je ocenić w czasie krótszym niż trzy godziny gry i z pewnością nie ma w efekcie niczego rewolucyjnego, ale inspirację z tego, co dzieje się gdzie indziej a zwłaszcza przez ludzkość jest… Dobra rzecz sama w sobie i dlatego możemy mieć nadzieję na świetlaną przyszłość dla gry od Firaxis Games, która ukaże się na PC, PS5, Xbox Series, Mac i Linux. A nawet Nintendo Switch tego samego dnia, 11 lutego 2025 r.

READ  Amerykański nastolatek po raz pierwszy opanował grę wideo „Tetris”.

Opinia redakcyjna

Obiecujący