Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zakaz używania samochodów termicznych w Europie został zniesiony po referendum w Polsce i Bułgarii

Zakaz używania samochodów termicznych w Europie został zniesiony po referendum w Polsce i Bułgarii

Zaskakujące, choć z pozoru niezrozumiałe, Zakaz sprzedaży pojazdów cieplnych, benzynowych i diesla w UE od 2035 roku Może zależeć od głosów niektórych „małych” krajów, które nie mają krajowych producentów lub dostawców samochodów.

Ta ankieta jest zaplanowana 7 Marsz 2023 w Radzie Europy, zakaz został już przyjęty przez Parlament Europejski. Jednak Włochy zgłosiły się, aby potwierdzić, że nie zagłosowałyby za tekstem, gdyby miał to być rok 2040, a nie 2025, wspierając zmianę pod pozorem neutralności energetycznej. Włochy nie czekały. Klauzula przeglądowa 2026 do podjęcia decyzji. Pozostaje wątpliwość co do pozycji Niemiec, rozdartych między dwoma nurtami. I Wiele innych krajów prawdopodobnie się zawaha.

Po pierwsze, wszystko zależy od Niemiec

Jednak, jak to często bywa w Radzie Europejskiej, referendum musi otrzymać kwalifikowaną większość i spełnić dwa warunki: 55% państw członkowskich musi głosować za (uproszczenie, mniej więcej 15 z 27), a państwa członkowskie muszą reprezentować 65% całej populacji UE.

Po pierwsze cięcie Ewidentnie w niemieckich rękach. Jeśli Niemcy zagłosują przeciwko Włochom, niepewność osiągnie szczyt i to drugorzędne kraje będą mogły zablokować tekst. Na pierwszym miejscu, Myślimy głównie o Polsce, przeciwstawiającej się embargo na ciepło, ale także o Bułgarii. Jeśli Włochy, Niemcy, Polska i Bułgaria zagłosują przeciw, tekst nie zostanie przesłany do Rady.

Negocjacje dwupoziomowe

Wątpliwości co do decyzji wyraziły w szczególności inne kraje Słowacja, Portugalia i Rumunia. Są to kraje z wieloma fabrykami na swojej ziemi Kwestia zatrudnienia jest najważniejsza dla ich przywódców politycznych. Tak więc z jednej strony toczą się dwustronne negocjacje między krajami, az drugiej strony z głównymi producentami samochodów, producentami i dostawcami sprzętu. We Francji to wiemy Renault i Stellandis zdecydowały się pójść w ślady BrukseliPomimo tego Carlosa Tavaresa Spędził miesiące próbując grać informatora, zanim skupił się na nim Plan biznesowy I zatrzasnąć drzwi ACEA. Prowadzony przez ACEA Luca Di Meo Ważył swoje słowa, mówiąc, że poza osiągnięciem standardu Euro 7, jest to niepotrzebne posunięcie, które dodaje producentom dodatkowe koszty i spowalnia przejście na całkowicie elektryczną. Zbieg okoliczności i Józef Maria RegassensDyrektor ds. strategii Renault zauważył, że norma Euro 7 jest ewidentnym zagrożeniem dla wielu fabryk samochodów w Hiszpanii.

>> Czytaj więcej: Norma Euro 7: Europa doprowadza cię do szału?

„Często” zirytowany przez Włochów

Zwróciła na to uwagę Szwecja, która od 1 stycznia 2023 r. będzie sprawować prezydencję w UE. Korper dał sobie dodatkowy czas na przygotowanie się do spotkania rady A dyskusje na temat „zakazu ICE” odbędą się jeszcze 3 marca 2023 r.

Debaty nie obyły się całkowicie bez problemów politycznych. wynik, To włoska twarda prawica kieruje procę przeciwko tekstowi. Jeśli jednak niektórzy zgadzają się co do istoty (a jest ich wielu), Niewiele osób chce nawiązać kontakt z Giorgią Meloni i Matteo Salvinim. Przemawiając podczas nieformalnej Rady ds. Energii i Transportu w Sztokholmie, Matteo Salvini potwierdził swój zdecydowany sprzeciw wobec tekstu. Interwencja, którą starannie wyemitował we włoskich mediach.

READ  Polska chce postawić sprawę zabójstwa Katin przed międzynarodowym wymiarem sprawiedliwości