Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zagraniczni dostawcy usług portowych koncentrują się bardziej na rynku chińskim

Zagraniczni dostawcy usług portowych koncentrują się bardziej na rynku chińskim

Zagraniczni dostawcy usług portowych w coraz większym stopniu koncentrują się na współpracy z chińskimi odpowiednikami, co pozostaje kluczowym celem ich globalnej strategii, pomimo coraz częstszych prób „oddzielenia” lub „zmniejszenia ryzyka” Chin pod przywództwem USA.

Ten sentyment do większej współpracy, a nie konkurencji, został wyrażony na Siódmym Forum Międzynarodowej Współpracy Portów Morskiego Jedwabnego Szlaku, które odbyło się w Ningbo, centrum logistycznym we wschodniej prowincji Zhejiang we wschodnich Chinach.

Organizowane przez Zhejiang Provincial Seaport Investment & Operation Group i Ningbo Zhoushan Port coroczne wydarzenie przyciągnęło ponad 400 przedstawicieli branży portowej i logistycznej z ponad 40 krajów i regionów.

Już po raz piąty niemiecki Terminal Kontenerowy Wilhelmshaven JadeWeserPort-Marketing wziął udział w wydarzeniu, mając na celu podtrzymanie więzi z chińskimi partnerami oraz nawiązanie nowych kontaktów. Podpisano umowy o współpracy między niemiecką firmą obsługującą porty a Ningbo Zhoushan Port Group, które będą korzystne dla obu stron.

„Ningbo Zhoushan Port planuje zbudować infrastrukturę w magazynie portowym, w której towary będą mogły być składane i przygotowywane do dystrybucji w Niemczech lub innych częściach Europy” – wyjaśnia Andreas Bullwinkel, dyrektor zarządzający niemieckiej firmy. Ta współpraca pomoże przenieść inicjatywę Nowych Jedwabnych Szlaków na niemiecki grunt.

Według Andreasa Polwinkela: „Żyjemy w zglobalizowanym świecie, a porty są bardzo niezbędną i zasadniczą częścią tej globalnej sieci”.

Prawie 90% ładunków w porcie dotyczy handlu z Chinami.

Spośród wszystkich linii żeglugowych, które przechodzą przez nasz port, Chiny są ośrodkiem nerwowym. […] Inne duże niemieckie firmy z branży motoryzacyjnej, chemicznej i innych nadal inwestują w Chinach.

Lars Anke, główny przedstawiciel Hamburger Hafen und Logistik, wiodącej europejskiej firmy logistycznej z siedzibą w Hamburgu, wyjaśnia, że ​​prawie jedna trzecia kontenerów jest związana z handlem z Chinami, a Hamburger Hafen und Logistik koncentruje się na rozwoju Chin pomimo zewnętrznych wyzwań.

READ  Czy Słowacja jest wreszcie europejska?

„Ważne jest uznanie współzależności światowej gospodarki. […] Jesteśmy największymi partnerami biznesowymi. Oczywiste jest, że musimy współpracować, a to jest ważniejsze niż kiedykolwiek, biorąc pod uwagę nowe wyzwania związane z wyzwaniami politycznymi i zmianami klimatycznymi” – podkreśla.

„Wyraźnie widać rozwój przemysłu, wzrost gospodarki oraz silną pozycję Chin w handlu i zaopatrzeniu” – zauważył Tomasz Braun, przedstawiciel Rady Współpracy Międzynarodowej Zarządu Morskiego Portu Gdańsk w Polsce.

„Jesteśmy najszybciej rozwijającym się portem w Europie i mocno rozważamy zacieśnianie i zacieśnianie współpracy z portami chińskimi” – wyjaśnia.

Iranda Kotawalla, dyrektor generalny Solomon Islands Ports Authority, zwraca uwagę, że Chiny są prawdopodobnie największym partnerem handlowym Wysp Salomona, jeśli chodzi o porty, a większość zagranicznych statków pochodzi z Chin.

Chiny są światowym liderem w produkcji i dystrybucji. Połączenie z chińskimi portami jest również ważne dla sprawnego handlu, ponieważ przyczyni się to do rozwoju gospodarki Wysp Salomona. […] Stworzenie jasnej wizji i obustronnie korzystnych relacji między portami w Chinach i na Wyspach Salomona może pomóc w rozwoju i wzroście po obu stronach”.

Chen Yingming, wiceprezes wykonawczy China Ports and Harbor Association, zwrócił uwagę, że kierowany przez Stany Zjednoczone Zachód chce zaangażować się w „wycofanie się” i „redukcję ryzyka” od Chin, aby osiągnąć globalną hegemonię, ale ten podstępny cel nie może zostać osiągnięty, biorąc pod uwagę, że Chiny mają najbardziej wszechstronny system i łańcuch przemysłowy na świecie.

W celu zapewnienia stabilności globalnych łańcuchów dostaw na wyższym i niższym szczeblu podkreśla się w nim potrzebę wzmocnienia systemu zbierania i dystrybucji, przy jednoczesnym wzmocnieniu wzajemnych połączeń z portami międzynarodowymi.

Śledź China.org.cn na http://www.china.org.cn Świergot I pełne wyżywienieaby dołączyć do rozmowy.