Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyzwania rodzącego się sektora baterii elektrycznych do samochodów wyprodukowanych w Niemczech

Wyzwania rodzącego się sektora baterii elektrycznych do samochodów wyprodukowanych w Niemczech

Niemcy to kolebka samochodu, a niedługo akumulatory? Z około trzydziestu fabryk, które powinny ujrzeć światło dzienne w Europie, samo państwo ma monopol na jedną trzecią reklamowanych witryn. Do 2030 r. całkowita moc powinna osiągnąć od 250 do 350 gigawatogodzin (GWh) rocznie. Wśród najbardziej charakterystycznych projektów Tesla otworzyła swój pierwszy europejski zakład w Grünheide pod Berlinem, który ma produkować od 40 do 100 GWh, a na dłuższą metę nawet 250 GWh.

Automotive Cells Company (ACC), konsorcjum Stellantis, Saft i ostatnio Mercedes-Benz, ustanawia początkową wydajność 24 gigawatogodzin w zakładzie w Kaiserslautern. Ze swojej strony chiński CATL, dostawca Daimlera, ma nadzieję otworzyć swoją fabrykę w Erfurcie w 2022 roku, z produkcją 12, potem 24, a następnie 100 GWh/rok. Wokół tych producentów cały łańcuch wartości, od dostawców surowców po producentów sprzętu i możliwości recyklingu, również stara się pozycjonować.

Ale struktura tego młodego sektora rodzi wiele pytań. W jaki sposób producenci akumulatorów planują wielkość swoich linii produkcyjnych, gdy popyt pozostaje niepewny? Czy powinniśmy się bać nadwyżki mocy produkcyjnych? Czy nowicjusze mają taką samą bazę finansową i technologiczną, jak uznani gracze? Jak nie dotknąć brakiem surowców?

[…]

Ten artykuł jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów

Specjalistyczne wsparcie prasowe.

Już subskrybowane?
Zaloguj się

jest Twoje Wskazania

wyznacznik dla Ciebie

Faurecia ograniczyła straty w 2021 r. i chce przyspieszyć powrót do zdrowia dzięki przejęciu Hella
READ  Polska, kraj przyjazny dla przesiedleń