Proces standardowy. We wtorek, 18 stycznia, Microsoft ogłosił zamiar przejęcia studia gier wideo Activision za 68,7 miliarda dolarów (60,7 miliarda euro). Oferta, zatwierdzona przez liderów obu partii, powinna zostać przyjęta w 2023 roku, po głosowaniu akcjonariuszy Activision i ewentualnie rozpatrzeniu przez organy ochrony konkurencji.
Przejęcie jest największym w branży dokonanym przez giganta z Redmond, a także największym w historii w wartościach bezwzględnych, znacznie wyprzedzającym to, które doprowadziło do przydzielenia profesjonalnej sieci społecznościowej LinkedIn za 26 miliardów dolarów w 2016 roku.
Tour de Force Microsoftu, firma produkująca konsole Xbox, jest jeszcze bardziej godna uwagi, ponieważ pod rządami Billa Gatesa i Steve’a Ballmera dział gier wideo pozostał „Biedny krewny” Julien Pilot, badacz i pedagog w Inseec wyjaśnia. Od tego czasu, dzięki impetowi Satyi Nadelli, prezesa firmy od 2014 roku oraz Phila Spencera, szefa pionu gier wideo, stała się jednym z filarów grupy. W 2021 r. odpowiadał za prawie 10% jego przychodów o wartości 168 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o około 33% w porównaniu z rokiem poprzednim.
„Największa forma rozrywki”
Ogłaszając przejęcie Activision, Satya Nadella przypomniał swoje ambicje w sektorze, zauważając, że gry wideo miały 3 miliardy użytkowników, „Największa i najszybciej rozwijająca się forma rozrywki”, z przewidywanymi 4,5 miliardami konsumentów w 2030 roku. Jego myślenie nie jest niczym nowym. Microsoft nabył go po przybyciu Maine Craft. Przede wszystkim studio Zenimax zostało przejęte w 2021 roku pod jego auspicjami – wraz z jego popularnymi grami Kroplei śmierći Wolfenstein Za 7,5 miliarda dolarów.
Wraz z przejęciem przez Activision – 400 milionów aktywnych graczy miesięcznie, 10 000 pracowników – Microsoft dąży do osiągnięcia znacznie wyższego celu dzięki bardziej popularnym tytułom na PC i konsole, takim jak Wezwanie do służby gdzie świat puszek, ale otwiera również drzwi do sektora gier mobilnych, w którym jest prawie nieobecny. W koszyku Panny Młodej jest już studio King (w początkach gry) cukierek zmiażdżyć), co pozwoli jej szybciej wydawać licencje na swoje smartfony.
Na rynku, który konsoliduje się jak nigdy dotąd, zamach stanu Microsoftu obiecuje zmianę układu kart. Obiecując, że to przejęcie stanie się trzecim globalnym graczem w tym sektorze po chińskim Tencent i japońskim Sony, umieszcza „ogromne ciśnienie” Producentowi PlayStation, Charles-Louis Planade, analityk gier wideo w MidCap Partners, docenia. Nie ma prawie żadnych dużych studiów do kupienia, z wyjątkiem Electronic Arts (EA), które było utrudnione przez kaprysy umów z federacjami sportowymi na rozwój głównych tytułów w piłce nożnej (z FIFA) lub Formuły 1 (z FIA). ) – lub Ubisoft.
Do przeczytania pozostało 47,84% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną