Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wojna na Ukrainie: lekkie samoloty na ratunek

Wojna na Ukrainie: lekkie samoloty na ratunek


sas question d’attterrir ou même de survoler l’Ukraine au risque de recevoir un rakiet tiré du sol ou d’un autre avion, aussi l’aide humanitaire (ainsi que le matériel militaire) est-elle acheminée enro transit des paré des aé krajów sąsiednich. To jest formuła używana przezStowarzyszenie „Solidarność Nieba” Do przewozu sprzętu medycznego lekkim samolotem do Międzynarodowego Portu Lotniczego Rzeszów-Jasunka w Polsce, około 50 kilometrów od granicy. Tutaj na początku tego miesiąca wylądował prezydencki odrzutowiec Airbus Emmanuela Macrona podczas jego wizyty na Ukrainie. Podróż do Kijowa była kontynuowana pociągiem.

„Dostarczamy sprzęt medyczny do Rzeszowa, który następnie nasi lokalni korespondenci przewożą na Ukrainę” – wyjaśnia Dennis Roy, prezes Ciel Solidaire. „Pierwszy lot odbył się 7 lipca z połową z 400 kilogramów sprzętu zebranego na pokładzie, a drugi lot ma zostać zaplanowany, gdy tylko zostanie osiągnięte finansowanie”.

Zastosowany samolot, dwusilnikowy Piper Seneca, z sześcioma miejscami siedzącymi, mógł przewozić tylko 200 kg ładunku plus dwóch pilotów. Wolontariusze Ciela Solidaire odkryli, że nie może on transportować leków, co chroni potężne monopole farmaceutyczne. Mimo to Piper była w stanie nosić środki antyseptyczne, a przede wszystkim lekki sprzęt chirurgiczny i opatrunki. Samolot wystartował z Valence, gdzie ma swoją bazę, do Rzeszowa z przystankiem w Colmar. Lot krajowy wykonywany był w systemie VFR (Visual Flight), następnie część nad Niemcami, Węgrami i Polską w ramach IFR (z przyrządami), prostsza formuła stworzona w porozumieniu z Kontrolą Ruchu Lotniczego zgodnie z przedłożonym planem lotu.

Przeczytaj takżeUkraina, bitwa kolejowa

Denis Roy wcześniej zgłosił tę podróż służbom celnym i straży granicznej w strefie Schengen, aby wyjaśnić wszelkie niejasności. Łącznie: dziesięć godzin podróży w obie strony tego samego dnia. Dobra niespodzianka przy przylocie do Polski w środku wojskowych samolotów cargo, cena paliwa lotniczego wynosi 1,43 euro za litr w porównaniu do 3,30 euro w Colmar. Dwa 200-konne turbodoładowane silniki zużywają około 80 litrów na godzinę przy ekonomicznej prędkości przelotowej.

READ  NATO planuje ćwiczenia wojskowe w Europie Wschodniej, aby „odstraszyć Rosję”

Kryzys humanitarny i lotnictwo lekkie

Ciel Solidere nie jest na swojej pierwszej misji humanitarnej. Stowarzyszenie zapewniało wsparcie lotnicze nad Morzem Śródziemnym w poszukiwaniu pływających łodzi dla migrantów. Lotnictwo lekkie jest często wzywane podczas kryzysów humanitarnych. We Francji możemy ostatnio wspomnieć o przeniesieniu personelu pielęgniarskiego między szpitalami w szczytowym momencie porodu Covid.