Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wizyta w Sunreef Yachts z CCIFP

Wizyta w Sunreef Yachts z CCIFP

W ramach spotkań biznesowych Francusko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej (CCIFP) na Pomorzu Francis Lab, Prezes i Założyciel Sunreef Yachts, w wyjątkowy sposób otworzył przed nami drzwi swojej firmy. Założona 20 lat temu, w sercu historycznej stoczni Gdańska, specjalizuje się w projektowaniu i budowie w pełni spersonalizowanych luksusowych katamaranów i wielokadłubowych superjachtów. „Patrząc na sukces” Wyprodukowano w Polsce » który znakomicie przeprowadził transformację środowiskową.

Stocznia Solidarność, kolebka Sunreef Yachting

Środa, 22 czerwca, godz. 8:00 Przybyliśmy bardzo wcześnie i czekaliśmy przed wejściem do nowej stoczni Sunreef Yachts przy ulicy Tarcice w Gdańsku. Jesteśmy świadkami ciągłego napływu pracowników pędzących do miejsca, gdzie Jachty żaglowe, Zmotoryzowany, Luksusowe jachtyłodzie Sunreef Yachts Eco, rozsławiły firmę.

Ale nie do końca tam wszystko się zaczęło… Firma powstała w 2002 roku, w sercu dawnej Stoczni Gdańskiej, miejscu narodzin ruchu Solidarność, a także zwycięstwa Solidarności w obliczu wolności i reżim komunistyczny, który uciskał wówczas Polskę. Wynajmując 6 000 metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnej w stoczni gdańskiej, Sunreef Yachts stała się pierwszą w Polsce stocznią specjalizującą się w budowie łodzi i tchnęła w to miejsce nowe życie.

Katamaran – zdjęcia Sunreef Yachts

Nowy obiekt wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt

Bazując na swoim sukcesie, firma musiała w ostatnim czasie przenieść część swojej produkcji w rytm skrzydeł mewy: nowy zakład korzysta z dostępu do dróg wodnych Portu Gdańskiego i Morza Bałtyckiego oraz 300-tonowego pływający dźwig okrętowy, zdolny unieść do 210 stóp (siła stopo-funtowa).

Zakład zapewnia również pełen serwis mechaniczny, elektryczny i elektroniczny. Jeśli chodzi o przechowywanie, zaprojektowano suchą i ciepłą przestrzeń do przechowywania materiałów podczas budowy jachtu. Zakład produkcyjny wyposażony jest także w najnowocześniejszy sprzęt, w tym największą maszynę CNC w Europie (Komputerowe sterowanie numeryczneobrabiarka sterowana cyfrowo).

70 mocy Sunrifa
70 Sunreef Power – Zdjęcia jachtów Sunreef

200 w pełni spersonalizowanych jachtów wyprodukowanych od 2002 roku: czy to nie wydaje się Wam dużo? Wyjaśnienia!

Sunreef Yachts jest obecnie jedną z wiodących stoczni na świecie, specjalizującą się w projektowaniu i budowie szytych na miarę luksusowych łodzi i jachtów wielokadłubowych, spełniając wyzwanie bycia luksusowym i przyjaznym dla środowiska.

Od 2002 roku wyprodukowano dotychczas 200 egzemplarzy dwukadłubowych.

200 łodzi w 20 lat, na pierwszy rzut oka może to nie wydawać się dużo, ale tę liczbę należy rozpatrywać w kontekście: po pierwsze, każdy jacht jest w pełni dostosowany do indywidualnych potrzeb, klient przybywa ze swoimi życzeniami, a Sunreef Yachts je realizuje w ciągu od 4 do 8 miesięcy, w zależności od wielkości jednostki i wymaganego wyposażenia. Następnie musimy wziąć pod uwagę fakt, że projekt każdej łodzi zależy od wiedzy doświadczonych rzemieślników: garbarzy, stolarzy, tapicerów itp. Wszystkie działania związane z kompozytami, stolarstwem, tekstyliami i malowaniem prowadzone są w ramach jednej infrastruktury dla optymalnej wydajności. Dziś Sunreef Yachts zatrudnia 2000 osób w dwóch lokalizacjach w Gdańsku (1000 w historycznym i 1000 w nowszym).

READ  Rozmiar i trendy będą szybko rosnąć do 2028 r. — Cerillion, Cognizant, Ericsson, IBM — Androidfun.com

Odwiedź Sunreef Yachts
Odkryj różne etapy produkcji z dyrektorem generalnym Sunreef Yachts – zdjęcie: CCIFP

Wycieczka z przewodnikiem: Różne etapy produkcji jachtu, od projektu po bezpieczeństwo

Kierujemy się teraz w stronę poszczególnych warsztatów, by poznać pracę architektów, inżynierów i rzemieślników oraz kolejne etapy produkcji.

Te kroki dotyczą katamaranu o długości od 40 do 80 stóp i różnią się w zależności od jego konfiguracji. Jednakże, aby dać wyobrażenie, pięć etapów produkcji może trwać od 4 do 8 miesięcy, czyli czasu potrzebnego na zebranie tego, co najlepsze z „Wyprodukowano w Polsce„!

Wszystko zaczyna się od tego o czym marzy klient czyli od Kroku 0

Ten etap polega na przełożeniu życzeń klienta na konkretne elementy, na specyfikacje (prace architektów przy projektowaniu wnętrz, projektach zewnętrznych, modelowaniu i wizualizacjach 3D, doborze materiałów i technologii, definicji technicznej, zgodności z przepisami morskimi itp.). Inżynierowie następnie zbierają wszystkie te wybory i przekształcają je w plany, rysunki i standardy techniczne dotyczące produkcji i zamawiania materiałów.

Produkcja, krok 1

Jest to etap produkcji i łączenia wszystkich elementów kompozytowych tworzących łódź, w tym dużych elementów takich jak kadłuby, pokład, bimini (które służy do ochrony części łodzi przed słońcem), masztu i podłogi oraz mniejsze części. Przedmioty, w tym półki, pudełka, przegródki, meble pokładowe, ramy mebli kabinowych itp. Każdy element układanki jest indywidualnie wykonany przy użyciu włókna szklanego, żywicy i niestandardowej formy – rozmiary form wahają się od 30 cm do ponad 25 m!

Przygotowanie powierzchni, krok 2

Przygotowanie powierzchni obejmuje pakowanie, szlifowanie i integrację paneli słonecznych – w celu pomalowania wszystkich zamontowanych elementów. Można powiedzieć, że na tym etapie łódź jest już gotowa zewnętrznie: jest już kadłub i lakier.

Produkcja sprzętu, krok 3

Etap ten obejmuje produkcję mebli, krzeseł, poduszek, podłóg, drewna, drewna tekowego itp., a także montaż całego wyposażenia wnętrza, takiego jak instalacja elektryczna, hydrauliczna i mechaniczna, stolarka, elementy tapicerskie, sprzęt AGD, okna, nawigacja systemy…

READ  Grzech i Marna. Transporty Delisle jadą do Polski, aby pomagać uchodźcom

Połącz dodatkowe elementy, krok 4

Ta integracja dodatkowych elementów obejmuje maszt, żagle, bimini, nadmuchiwane pontony itp.

Bezpieczeństwo, krok 5

Jest to etap testowania i walidacji całego wyposażenia technicznego i bezpieczeństwa w celu certyfikacji i rejestracji łodzi.

Jasne jachty o mocy 80
Zdjęcia jachtów Sunreef

W 2021 roku światowy rynek jachtów wyceniono na 8,50 miliarda dolarów

Dzięki nowej stoczni, będącej uzupełnieniem historycznej lokalizacji, firma Sunreef Yachts zdecydowała się rozszerzyć swoje możliwości produkcyjne i dostosować się do rosnącego popytu.

Szczerze mówiąc, kto w szczytowym momencie pandemii Covid-19 nie marzył o tym, aby znaleźć się w izolacji na otwartym morzu w pływającej willi? COVID-19 miał znaczący wpływ na branżę jachtową w pierwszych miesiącach pandemii, kiedy rządy nałożyły surowe blokady w różnych częściach świata. Ale według specjalistycznej strony Grupa luksusowych jachtówSprzedaż superjachtów (tj. powyżej 30 metrów) wzrosła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku o ponad 8% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, czyli przed wybuchem pandemii Covid-19.

Na tym wzroście skorzystała także firma Sunreef Yachts, która obecnie produkuje 40 jednostek.

Według raportu” Wielkość rynku jachtów, raport z analizy zasobów i trendy według typu (super jacht, jacht Flybridge, jacht sportowy, jacht dalekiego zasięgu), według długości (do 20 m, od 20 do 50 m, powyżej 50 m), według regionu i prognozy sektorowej na lata 2022–2030 „Wielkość światowego rynku jachtów oszacowano na 8,50 miliarda dolarów w 2021 roku i oczekuje się, że w latach 2022–2030 będzie rosła przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 5,4%.

Zapotrzebowanie na jachty w ostatnich latach stopniowo rośnie, z dwóch powodów: rosnących dochodów rozporządzalnych osób fizycznych oraz ich preferencji w zakresie wypoczynku lub rekreacji. Następnie pojawia się rosnąca preferencja podróżnych w zakresie turystyki luksusowej, spersonalizowanych usług i ekskluzywnych wycieczek, które są głównymi czynnikami napędzającymi sprzedaż jachtów.

Jednak według tego samego raportu oczekuje się, że w latach 2022–2030 ten światowy rynek będzie odnotowywał roczną stopę wzrostu na poziomie 5,4%, aby w 2030 r. osiągnąć poziom 13,56 miliarda dolarów.

Który sektor płatności zdominował ten światowy rynek? Tak naprawdę największy udział w przychodach miały jachty motorowe: ponad 82,5% w 2021 roku na tym rynku. Tak duży udział można przypisać między innymi szybkości i dużej wytrzymałości, a także możliwości pokonywania dużych odległości.

Grupa Sunreef Yachts Eco skupia się na wyzwaniach technologicznych i środowiskowych

Jedną z wyraźnych zalet rynku dóbr luksusowych jest to, że będąc w mniejszym stopniu podatny na ograniczenia budżetowe, pozwala na poszukiwanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, dzięki czemu można korzystać z zielonej fali. Jacht o długości powyżej 50 metrów spala średnio od 300 do 500 litrów oleju napędowego na godzinę… Nieuniknione było zatem, że wśród profesjonalistów w tej dziedzinie pojawią się pytania dotyczące ochrony środowiska.

READ  Salon Diva chce zainwestować ponad 9 milionów euro w Le Coteau

Firma dokonała transformacji ekologicznej tworząc linię Sunreef Yachts Eco oferującą eko-żaglówki i łodzie motorowe, oparte na napędzie elektrycznym, ultralekkich bateriach litowych, turbinach wiatrowych, nietoksycznych farbach przeciwporostowych, a także kadłubach ekokompozytowych jako jednostka pływająca. Rezultatem jest „czysta” nawigacja z zerową lub minimalną emisją CO2.

Katamarany serii Eco wyposażone są w zaawansowane silniki elektryczne, które zapewniają zwiększoną efektywność energetyczną (system ten pozwala na minimalną konserwację i wyjątkowo cichą pracę), bez dymu i wibracji. Wygłuszenie wnętrz jest wyjątkowe, co mogliśmy przekonać się na własne oczy podczas rejsu katamaranem, dając prawdziwe wrażenie wejścia do bańki.

Jachty śródlądowe Sunriv
Zdjęcia jachtów Sunreef

Panele słoneczne są projektowane i produkowane wewnętrznie i są zintegrowane niczym kamienie szlachetne z konstrukcjami kompozytowymi, co pozwala nie tylko zoptymalizować powierzchnię dachu, ale także dostosować system zasilania jachtu solarnego. Kompozyty na bazie lnu i bazaltu są również wykorzystywane w przemyśle łodziowym, zwłaszcza przy produkcji kadłubów, nadbudówek i mebli.

Zrównoważone jachty wykorzystują energię akumulatorową do zasilania elektrycznego układu napędowego i urządzeń pokładowych, a także systemu klimatyzacji. Oprócz energii z lądu i generatorów, akumulatory jachtów można ładować za pomocą energii wiatrowej, wodnej lub słonecznej.

80 Sunreef Eco
80 Sunreef Eco w Dubaju. Panele słoneczne są w pełni zintegrowane z kadłubem, łącząc w sobie piękno i wydajność – Photo Sunreef Yachts

Przykład Sunreef 80 Eco

Ta łódź elektryczna zasilana energią słoneczną, pływająca obecnie w Dubaju, to łódź o długości 23,87 m, całkowicie autonomiczna, wykorzystująca ekologiczne technologie do pływania bez paliwa, w całkowitej ciszy. Znajdziemy lekkie panele słoneczne zintegrowane ze ścianami kadłuba, masztem, nadbudówką i dachem bimini. Ponadto jest wyposażony w zaawansowane silniki elektryczne i system wytwarzania wodoru; Może nawet generować energię podczas żeglowania. Szczególną uwagę zwrócono na system zarządzania energią, a także konstrukcję specjalnie zaprojektowanych akumulatorów oraz innowacyjny system klimatyzacji.

Aby dowiedzieć się więcej o firmie Jachty Sunreef I dalej Firma Sunreef Eco-Yachting