Subskrybenci Apple Music, którzy kochają muzykę i tylko muzykę, zaczynają widzieć na czerwono. Platforma zdecydowała się umieścić na niektórych playlistach komunikaty promocyjne dotyczące innych treści, które mają talent do rozgniewania użytkowników.
Poinformowała o tym amerykańska strona internetowa MacworldZaczął słyszeć skargi subskrybentów Apple Music dotyczące dostarczania reklam w środku niektórych treści. Jednak podstawowa umowa z płatnymi ofertami platform strumieniowania muzyki jest jasna: płacisz za usługę premium i nie przeszkadzają Ci reklamy.
Tak było oczywiście również w przypadku Apple Music, aż do ostatnich zmian, w których podczas słuchania stacji radiowych, które miały być „bez reklam”, zaczęły pojawiać się komunikaty reklamowe. Z pewnością nie są to wiadomości od zewnętrznych reklamodawców, którzy próbują sprzedać ci słuchawki lub proszek do prania. Jest dostarczany bezpośrednio przez Apple i ma na celu promowanie innych treści dostępnych w Apple Music.
Innymi słowy, użytkownikowi, który słucha stacji radiowej grającej alternatywny rock, może przerwać kilkudziesięciosekundowy komunikat zapraszający do wypróbowania stacji radiowej grającej muzykę folkową lub posłuchania nowego odcinka popularnego podcastu. A jeśli Apple wskazuje, że te reklamy nadal można pominąć jednym kliknięciem, czasami użytkownicy znajdują się w konfiguracji, w której nie mają bezpośredniego dostępu do aplikacji, co zmusza ich do poddania się promocyjnym plażom. Czasami są to fragmenty trwające około minuty, przeplatane listami odtwarzania w radiach.
W innym gatunku niektórzy użytkownicy narzekają na pojawienie się mini-wywiadów z artystami tygodnia w popularnych playlistach. Co nie uchodzi złości dziennikarzy Macworld: „Podstawową koncepcją playlisty jest to, że zawiera ona utwory. Teraz playlisty Apple zawierają również treści promocyjne dla artysty, które ukazały się w tym tygodniu. […] Nic z tego nie byłoby zbyt szokujące, gdyby Apple miał sposób, aby ludzie tacy jak ja mogli uniknąć tych treści”..
To jest właściwie rozwiązanie dla Apple. Pozwól użytkownikom decydować, czy mają wysyłać wiadomości promocyjne dotyczące innych treści Apple Music. Zwłaszcza, że przypisanie „nielubienia” do utworu promocyjnego playlisty nie powstrzyma algorytmu Apple Music przed ponownym odtwarzaniem go losowo. Czy firma wysłucha tej krytyki, aby poprawić wrażenia użytkownika ponad 60 milionów subskrybentów Apple Music? Podążać.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną