O ile surowce – m.in. lit, kobalt, nikiel i mangan – nadal będą w dużej mierze pochodziły z całego świata, o tyle produkcja katod do akumulatorów będzie odbywać się w Europie w ramach joint venture, najprawdopodobniej w polskim zakładzie Umicore.
Obie firmy poinformowały, że firma – między Umicore a jednostką akumulatorową Volkswagen PowerCo – planuje również współpracę w zakresie recyklingu metalu z materiałów akumulatorowych, bez podawania ram czasowych.
Les konstruktorów samochodów européens se bousculent pour obtenir des partys dans le nombre croissant d’usines sur le continental transformant des matières premiere en battery alors que la pression politique act augmente pour rapprocher la chaîne d’approelès.
Volkswagen zamierza do 2030 r. sprzedawać w Europie 70% samochodów całkowicie elektrycznych i coraz częściej stara się odgradzać swoje łańcuchy dostaw według regionu, aby chronić je przed napięciami geopolitycznymi i obniżyć koszty transportu.
Ale przemysł baterii w Europie jest wciąż w powijakach, a próby wydobycia surowców w krajach od Niemiec po Portugalię ugrzęzły w biurokracji i zakładach recyklingu, które nie mogą się rozwijać bez dostępnych surowców.
W ramach joint venture o wartości 3 miliardów euro (2,9 miliarda dolarów), które obie firmy ogłosiły w grudniu, Umicore wyprodukuje wystarczającą ilość prekursorów baterii i materiałów katodowych na baterię o pojemności 160 gigawatogodzin (GWh), która wystarczy na 2,2 miliona pojazdów.
Rozpocznie się od 40 GWh materiału do 2026 roku w pierwszej fabryce akumulatorów Volkswagena w Salzgitter w Niemczech. Do 2030 roku producent samochodów planuje zbudować w Europie sześć fabryk akumulatorów o łącznej wydajności 240 gigawatogodzin.
tam „silna logika przemysłowa„Rozpoczęcie produkcji w nowo otwartej fabryce materiałów akumulatorowych w Umicore w Nysie w Polsce” – powiedział prezes i dyrektor generalny Umicore, Nysa, Polska. Maciej MedrichDodał, że zapadnie decyzja.trochę szybko„.
Umicore poinformował w zeszłym tygodniu, że spodziewa się zwiększyć moce produkcyjne w zakładzie, który rozpoczął produkcję w lipcu, do ponad 200 gigawatogodzin w drugiej połowie dekady, co wystarczy do zasilenia około trzech milionów pojazdów elektrycznych.
Obie firmy uzgodniły również, że Umicore oczyści materiał katodowy na pierwsze 60 GWh mocy.
Akcje belgijskiej firmy spadły w czerwcu po ogłoszeniu 5 miliardów euro planu zwiększenia działalności w zakresie materiałów akumulatorowych, ponieważ analitycy obawiali się rosnącego zadłużenia i potrzebowali finansowania zewnętrznego w związku z rosnącymi kosztami.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce