Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Straty są ciężkie po strasznej depresji „tak przerażającej, jak chcesz”

Straty są ciężkie po strasznej depresji „tak przerażającej, jak chcesz”

Trzy rozstania, jeden zamach stanu i fizyczny upadek… Przejście gwałtownego frontu odcisnęło swoje piętno na Rome Road.

Jednokadłubowiec Imoca, choć znany z dalekich południowego morza Vendée Globe (demontaż Bureau Vallée Louisa Burtona), trimaran Ocean Fifty (solidaires en Peloton coup – ARSEP Thibaut Vauchel-Camus) oraz dwa dotknięte tym problemem jednokadłubowce klasy 40 (demontaż Crosscall przez Aureliena Ducrona La Boulangère Bio Amélie Grassi, jednej z siedmiu kobiet biorących udział w wyścigu), Ciężkie straty we flocie Rome Road, a ci, którzy uciekli, a na pewno więcej złamań zostanie ogłoszonych w ciągu dnia, leczących ich rany, po przejściu straszliwej depresji. Podobnie jak Fabrice Amedeo (Nexans – Art & Windows), prawy balast został uszkodzony, baterie zostały zalane, a grot pękł, co zmusiło go do detonacji w kierunku Casca’s (Portugalia).

Około 350 mil na północny zachód od Cape Finisterre przejście tego frontu było gwałtowne, jak powiedział nam w niedzielę rano Yuan Richum (Pabrik Arkia): Dwukrotny zwycięzca Solitaire du Figaro, przyszły kapitan jednokadłubowca Imoca i posiadacz tytułu : „Był szybki, ale bardzo gwałtowny po przodzie. Łódź skakała na falach. Czułem, że w każdej chwili wszystko może eksplodować. To było przerażające jak diabli. Xavier Macaire był bardziej niż zaatakowany i przyznaję, że nie postaraj się nadążyć za jego tempem, zwłaszcza po tym, jak zobaczyłem Aurélien Ducroz i Amelie Grassi rozluźniające się w linii z moją krokwią. Naprawdę myślałem, że wszyscy przez to przejdziemy. Wiem, jak to jest stracić maszt w takich okolicznościach. bardzo trudno rozwiązać wszystkie liny na wzburzonym morzu i w nocy”dodał nawigator, autor fantastycznego powrotu do pierwszej trójki obok Corentina Dougueta (Quéguiner – Innoveo) i Xaviera Macaire (Groupe SNEF), z trzema mężczyznami zgrupowanymi w mniej niż 7 mil, po tym, jak musieli się poślizgnąć dokończyć karę, która trwała 4 godziny po wczesnym starcie na linii w Saint-Malo.

READ  Swain Parade, Wiedźma - Magazyn Cheval

Pogoda nie jest teraz dobra

Nawet jeśli warunki poprawiły się po przejściu frontu, wiatry spadły z 40 węzłów do bardziej rozsądnych 20 węzłów, morze pozostało wzburzone dla Yoanna Richomme’a i tych, którzy przeżyli tę dwunastą edycję. I będziesz musiał poczekać 3-4 dni na Class 40 i pół, aby uzyskać najszybsze jednokadłubowe trimarany Ultim i Imoca, aż w końcu uciekniesz z tego obszaru wysokiego ciśnienia i wreszcie będziesz mógł zdjąć oleje.

Na słabo utwardzonej drodze Gwadelupy (co nie ma sensu w listopadzie), Charles Caudrelier (Maxi Edmond de Rothschild) zdołał zaoszczędzić trochę powietrza przed François Jabartem (SVR Lazartigue). W klasyfikacji na godzinie 12 lider wyprzedza rywala o 28 mil, niecałą godzinę na morzu ze średnią prędkością 30 węzłów i 85 mil nad Thomasem Covellem (Sodebo), Frances Guyon (Idec), panujący mistrz na dystansie 479 mil, jest daleki od swoich marzeń o zrobieniu na razie dubletu.. „François wrócił do mnie przy słabej pogodzie, na krótko przed Azorami. Jechał prosto, podczas gdy ja nie mogłem! Skręciłem 4-5 razy, co wymagało dużo energii. Dokonałem nieco trudniejszego wyboru niż jego w archipelag, ale w końcu wraca prawie do tego samego (…) Wciąż wojna na warunki. To dalekie od marzeń. Czekamy z niecierpliwością, żeby móc zdjąć płaszcze przeciwdeszczowe i cieszyć się miarowym wiatrem. Tam, stale oscylując między 20 a 30 węzłami, są dalekie od komfortu »Powiedzieć Charles Coudrelier, dobrze zaserwowany na swojej pierwszej Rum RoadCo może zakończyć się, według wstępnych szacunków, od wtorku wieczorem do środy.

Małe luki we wszystkich kategoriach

Jeśli chodzi o jednokadłubowce Imoca, Charlie Dallen (Abivia) nadal prowadzi taniec podczas pierwszego zaręczyn, które w tej chwili opanowuje całkowicie, wyprzedził Jeremy’ego Pugha (Charal) z wygodną 93 milową przewagą na 12, a następnie Thomas Royant (Linked Out) na 98, Paul Millhat (Biotherm) na 109 milach i Kevin Escoffier (Holcim-BRP) na 117 milach. A po stronie Ocean Fifty, po tym jak lider Thibaut Vauchel-Camus zszedł z drogi, Quentin Vlamynck (Arkema) przejął kontrolę nad Sébastien Rogues (Primonial) o 29 mil. Mała luka w końcu tak dobrze symbolizuje tę trasę rumu, że nikt (oprócz Charliego Dallena) nie był w stanie wydobyć z niej jak najwięcej. To jest znacznie lepsze dla suspensu…

READ  Potężny cios Paryża, pokonujący obrońcę tytułu Panathinaikosa i odnoszący pierwsze zwycięstwo w Eurolidze

Zobacz też – Rum Road: 138 marynarzy rozpoczęło start

W niedzielny poranek dziewięciu marynarzy oficjalnie opuściło 138 statków, które w środę opuściły Saint Malo, a pięciu z nich powinno wkrótce dołączyć do listy zabójców.

Rezygnacje (w nawiasach ci, którzy jeszcze oficjalnie nie zrezygnowali)

Trimaran Oceanu Fifty: Sam Goodchild, (Tebot Fushel Camus)

Emoka Monoholi : Kojiro Shirashi, Damien Seguin, (Louis Burton)

Jednokadłubowce klasy 40 (Amelie Grassi), (Aurelien Ducruz), (Kenny Piperol), Martin Lochard, Antoine Magri, Laurent Camproby, Jeffrey Matasinski, Jonas Jerkins

wiele rumów : Oren Nataf


Zobacz też – Znakomity gol Kevina Gameiro podczas meczu Ajaccio-Strasburg 5 listopada (4-2).