Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stawką jest przyszłość Volkswagena.

Stawką jest przyszłość Volkswagena.

Volkswagen, samochodowy gigant, znajduje się dziś w krytycznej sytuacji. Ta gorzka nuta jest częścią bardziej globalnego problemu, w którym produkcja jest tylko jednym z wielu wyzwań, z którymi musi się zmierzyć producent, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji elektrycznej.

VW ID.7

Jeden z liderów światowego przemysłu motoryzacyjnego, Volkswagen, przeżywa ciężkie chwile. Podczas gdy popyt nie spełnia oczekiwań, niemiecki gigant jest zmuszony ograniczyć produkcję niektórych swoich flagowych modeli, takich jak ID.3. Trudność tkwi nie tylko w produkcji, ale także w rosnącej konkurencji, zwłaszcza w dziedzinie pojazdów elektrycznych.

Krytyczne reformy do podjęcia

Przemawiając niedawno, dyrektor generalny Volkswagena, Thomas Schäfer, powiedział: Jak donoszą niemieckie media Spiegel, w obecności ponad 2200 przywódców, podkreślając pilną potrzebę reform w swojej grupie, w sytuacji podobnej do sytuacji Carlosa Tavaresa, prezesa Stellantisa. Droga do przejścia na mobilność elektryczną, już pełna pułapek, staje się dla VW coraz trudniejsza w miarę wzrostu konkurencji na rynku.

« Volkswagen potrzebuje pilnych i bolesnych napraw świadomi wyzwań, którym należy sprostać, aby zapewnić długoterminowe przetrwanie grupy, powiedział Thomas Schäfer. Stawka jest wysoka: zwiększenie marży zysku z 3% do 6,5%, co niewątpliwie pociągnie za sobą cięcia kosztów idące w miliardy euro.

Rynek pojazdów elektrycznych jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek

Niemiecka firma jest już pod presją marek takich jak Tesla i BYD, które oferują samochody elektryczne po niższych kosztach, co jeszcze bardziej zaostrza konkurencję. Na przykład za każdego klienta Volkswagena, który otrzyma numer identyfikacyjny 4, trzech właścicieli Tesli otrzymuje Model Y. Jeśli chodzi o BYD, zdetronizowali Volkswagena jako lidera na chińskim rynku, kończąc 15-letnią dominację.

W tym kontekście Volkswagen trafił ostatnio na pierwsze strony gazet, obniżając cenę ID.3 w Chinach. Wojna cenowa pojawia się w związku ze spadkiem popytu na pojazdy elektryczne, częściowo z powodu cięć dotacji i obaw przed spowolnieniem gospodarczym.

READ  Phil Spencer opowiada o możliwym „Game Pass” na PlayStation | Xbox One

Volkswagen może przezwyciężyć te trudności

Pomimo wyzwań, przed którymi stoi, Thomas Schäfer pozostaje optymistą co do zdolności marki do przezwyciężenia tych trudności. Ponadto Volkswagen niedawno zaprezentował ID.2all, samochód elektryczny z ceną około 25 000 euro. Ten model, który miał być bardziej przystępny niż jego poprzednicy, mógł ujrzeć światło dzienne dopiero w 2025 roku.

W obliczu zagrożenia dla Volkswagena badane są inicjatywy mające na celu uproszczenie struktur, rewitalizację działalności i zwiększenie elastyczności. Dyrektor generalny Volkswagena przyznał, że te zmiany byłyby opodatkowane, ale nie robienie niczego byłoby bardziej katastrofalne.

Dopiero okaże się, czy producent będzie w stanie utrzymać swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych do tego czasu i jak dostosuje się do imponujących zmian w branży.


Aby nas śledzić, zapraszamy do Pobierz naszą aplikację na Androida i iOS. Możesz czytać nasze artykuły i profile oraz oglądać najnowsze filmy na YouTube.