Ministerstwo Sił Zbrojnych właśnie wybrało firmę U-Space z siedzibą w Tuluzie do przeprowadzenia demonstracji procedur na niskiej orbicie. Eksperyment ten, przeprowadzony na zlecenie Dowództwa Kosmicznego, ma na celu zapewnienie Francji możliwości ochrony własnych satelitów lub satelitów swoich sojuszników.
Agencja Innowacji Obronnych podlegająca Ministerstwu Sił Zbrojnych zleciła startupowi U-Space z siedzibą w Tuluzie przeprowadzenie demonstracji procedur na niskiej orbicie dla Dowództwa Kosmicznego (CDE). Do realizacji tego eksperymentu firma specjalizująca się w produkcji nanosatelitów będzie miała partnera, europejską grupę MBDA.
Celem ćwiczeń będzie wykorzystanie satelitów do sprawdzenia operacyjnych scenariuszy obronnych. Program ten nosi nazwę „TOUTATIS”* i ma na celu zapewnienie siłom powietrznym i kosmicznym rzeczywistej możliwości ochrony przed wszelkimi próbami ingerencji w przestrzeń kosmiczną.
Biuletyn Lotniczy
Twoje cotygodniowe spotkanie do odkrycia Ekskluzywne informacje W branży lotniczej: wywiady, pogłębione analizy i ankiety…
Przeczytaj także:
Raportowanie. W Tuluzie Dowództwo Kosmiczne jest w stanie wojny po ataku na jeden ze swoich satelitów… w samym sercu wojskowych ćwiczeń kosmicznych
Satelita ruchu i satelita nadzoru
Konkretnie demonstracja będzie opierać się na dwóch satelitach. Pierwszym z nich będzie satelita o „niskiej orbicie”, który będzie charakteryzował się dużą zwrotnością i zestawem podsystemów zapewniających autonomię w podejściu i działaniach. Drugi będzie satelitą „nadzorczym” o zwiększonych możliwościach monitorowania ze swojej orbity na potrzeby obserwacji przestrzeni kosmicznej. Obydwa będą realizować scenariusze opozycji lub współpracy, które umożliwią weryfikację wydajności satelity na niskiej orbicie oraz możliwości satelity obserwacyjnego w zakresie obserwacji.
Eksperyment ten wchodzi w zakres strategii przestrzeni obronnej i ustawy o programowaniu wojskowym (LPM) na lata 2024–2030.
Założona w 2018 r. firma U-Space posiada fabrykę w regionie Montodran, która docelowo powinna być w stanie produkować ponad 300 nanosatelitów rocznie. Startup zamierza do 2025 roku stać się europejskim liderem na rynku konstelacji nanosatelitów.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!