Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sprzedaż kasowa: Historyczna klapa dla Megalopolis. Dziki robot uwodzi widzów

Sprzedaż kasowa: Historyczna klapa dla Megalopolis. Dziki robot uwodzi widzów

Filmy Megalopolis i Dziki robot.

© Lionsgate/DreamWorks Animation

Wszystkie losy spotkały się w ten weekend w amerykańskim box office. Podczas filmu animowanego Dziki robot Zaczęło się dobrze i zabrało pierwsze miejsce w rankingach Sok z żuka, Główne miastanajnowszy film Francisa Forda Coppoli, miał jeden z najgorszych startów w ostatnim czasie.

Reklama Twoja treść jest kontynuowana poniżej

DreamWorks się śmieje, Coppola płacze

Sok z żuka2 W końcu został usunięty! Kredyt trafia do Dziki robotnajnowsza produkcja studia Dreamworks (partnera, Kung Fu Panda). Z kwotą 35 milionów dolarów na premierę, film zajmuje trzecie miejsce wśród najlepszych filmów animowanych we wrześniu, zaraz za dwoma pierwszymi. Hotel Transylwania.

Dziki robot (w kinach francuskich od 9 października) zarobił dotychczas na całym świecie 53 miliony dolarów. Może się to wydawać lekkim początkiem, ale doskonałe recenzje i dobre opinie powinny pozwolić filmowi utrzymać się przez nadchodzące tygodnie, pochłaniając bez obaw stosunkowo skromny budżet wynoszący 78 milionów dolarów.

Dziki Robot to najnowsza produkcja studia Dreamworks Animation.

Dziki Robot to najnowsza produkcja studia Dreamworks Animation.

© Animacja DreamWorks

Sok z żuka Być może stracił koronę, ale nadal ma się dobrze, zdobywając 16 milionów w czwarty weekend. Tym samym film jest na dobrej drodze, by stać się drugim co do wielkości sukcesem reżysera Tima Burtona na amerykańskiej ziemi Ordynans (251 milionów) i tyle Alicja w Krainie Czarów (334 miliony).

Reklama Twoja treść jest kontynuowana poniżej

Kontynuacja z 1988 roku to z pewnością jedna z największych niespodzianek 2024 roku, wyprodukowana na całym świecie w niemal 400 milionach egzemplarzy. Warner kontynuuje swój wspaniały rok, wznawiając serię From Beyond the Grave i nie ma wątpliwości, że w studiu trwają już prace nad trzecim filmem.

Sok z żuka zbliża się do 400 milionów dolarów.

Sok z żuka zbliża się do 400 milionów dolarów.

© Warner Bros. zdjęcia

Nie ma cudu, przeciwnie Transformatory: początek. Film animowany wytwórni Paramount nie zrobił wrażenia na opinii publicznej i po rozczarowującej premierze odwrócił trend. Tym samym w drugi weekend stracił ponad 62% widzów, a zebrał jedynie 9,3 miliona dolarów. Obecnie na całym świecie jest ich zaledwie 72 miliony.

A w pozostałej części box office’u horror Nie mów nic złego James McAvoy w trzeci weekend nadal zarobił 4,3 miliona dolarów, co oznacza spadek o zaledwie 25% w porównaniu z zeszłym tygodniem. Pomimo słabego początku produkcja Blumhouse w dalszym ciągu zaskakująco utrzymuje się na stałym poziomie i powoli osiągnie 60 milionów na całym świecie. Całkiem nieźle, jak na produkcję z budżetem zaledwie 15 milionów dolarów.

Transformers: The Beginning zadebiutuje we Francji 23 października.

Transformers: The Beginning zadebiutuje we Francji 23 października.

© Paramount Pictures

Ale wydarzenie tygodnia wypadło poza pierwszą piątkę: Główne miastaostatni film legendarnego reżysera Francisa Forda Coppoli z dużym budżetem wynoszącym 120 milionów dolarów, w chwili debiutu w kinach zarobił zaledwie 4 miliony dolarów. Publiczna porażka połączona z miażdżącymi recenzjami potępiającymi film fabularny, który jawi się jako jedna z najważniejszych komercyjnych porażek ostatnich lat. Jest zatem o krok od utraty ponad stu milionów dolarów na rzecz reżysera i dystrybutora Lionsgate.

Awarię tej wielkości można porównać do awarii Brama Niebios (1980) Michaela Cimino, który doprowadził wówczas do bankructwa United Artists, czyli nowsze studio Horyzont Kevina Costnera, który tego lata zarobił zaledwie 36 milionów dolarów przy budżecie przekraczającym 100 milionów dolarów. Żałosna porażka Główne miasta Film ten uderza w kategorię wysoce osobistych projektów twórców-samotników, którym nie udaje się przykuć uwagi publiczności.

Adam Driver i Natalie Emmanuel w Megalopolis.

Adam Driver i Natalie Emmanuel w Megalopolis.

© Lionsgate

Sprzedaż biletów w USA 27–29 września 2024 r. (dane szacunkowe)

film Weekend Skumulowane w USA Globalna akumulacja tydzień
1 Dziki robot 35 000 000 dolarów 35 000 000 dolarów 53 065 000 dolarów 1
2 Sok z żuka 16 040 000 dolarów 250 132 898 dolarów 373 332 898 dolarów 4
3 Transformatory: początek 9 300 000 dolarów 39 164 458 dolarów 71 964 458 dolarów 2
4 Devara, część pierwsza 5 600 000 dolarów 5 600 000 dolarów 5 600 000 dolarów 1
5 Nie mów nic złego 4 300 000 dolarów 28 140 120 dolarów 57 719 120 dolarów 3
Reklama Twoja treść jest kontynuowana poniżej

READ  Rynek rozrywki w rozszerzonej rzeczywistości Zużycie, cena, sprzedaż, gracze, prognozy 2021-2030 | Google Labs, Microsoft, Blippar i Marxent