W poniedziałek, 7 listopada, francuski specjalista ds. dźwięku Devialet wprowadził na rynek pierwszy mobilny zestaw słuchawkowy, małą kulkę ważącą nieco ponad 2 kilogramy o stylowym wyglądzie, sprzedawaną w cenie 790 euro. Dla wielu reklama jest anegdotą. Nie dla prezesa firmy, Franka Lebucharda: „Jedyny na świecie oferuje jakość dźwięku hi-fi”On mówi.
Poza aspektami technicznymi jest to premiera dla firmy „Ważny krok, który kończy pięcioletni cykl”czyli data przejęcia władzy przez pana Lebucharda. „W tamtym czasie oferowaliśmy tylko dwie serie: nasze własne wzmacniacze i wzmacniacze Phantom. Od teraz byliśmy pozycjonowani na wszystkich głównych rynkach audio.” Tymczasem Devialet zaprezentował swoje pierwsze słuchawki bezprzewodowe i pierwsze głośniki.
Rozszerzając swoją ofertę produktową, startup poszerzył również swoją ofertę cenową. Jeśli nadal będzie oferować własne głośniki, z których najdroższe kosztuje 28 000 euro, wejdzie również w bardziej przystępne przedziały cenowe, sprzedając słuchawki za 179 euro. „Jest to zdecydowanie urządzenie, które sprzedajemy najwięcej ilościowo”Pan Lebuchard przyznaje.
Szacunek względny
Jednak większość przychodów pochodzi z głośników Phantom, które stały się hitem od czasu ich premiery w 2015 roku. Pomimo wysokich kosztów, 6000 euro za parę, entuzjaści są na miejscu, ponieważ sprzedaż nadal rośnie. Zainteresowana jest również profesjonalna publiczność, zwłaszcza w branży luksusowych hoteli i restauracji: stanowią one od 5% do 10% sprzedaży i zapewniają widoczność marki wśród zamożnych klientów.
Dawno temu jako bohater „rodzącego się narodu” dzisiejszy Devialet jest mniej widoczny na scenie trójkolorowej. Być może dlatego, że Lebuchard jest mniej obecny w mediach niż jego poprzednik, Quentin Sane, współzałożyciel firmy, którego opuścił latem 2018 roku, aby przekazać kontrolę liderowi uznanemu za bardziej efektywnego. Również biorąc pod uwagę, że od czasu zebrania funduszy w wysokości 100 mln euro w listopadzie 2016 r. – imponującego wówczas – nie zakończyła ona żadnych większych rund finansowania i była zadowolona z zebrania bardziej dyskretnych darowizn, w tym 50 mln euro we wrześniu przeznaczonych na finansowanie nowych produktów i otwarcia sklepów … Spółka nie mówi więcej o swojej wycenie.
To względne oszacowanie wynika z faktu, że rozwój firmy odbywa się na arenie międzynarodowej, co odpowiada za trzy czwarte jej przychodów. Azja koncentruje 40% swojej sprzedaży, nawet jeśli jej aktywność w Chinach zwalnia z powodu sukcesji lokalnych forów. Tak silną obecność zawdzięczamy partnerstwu z głównymi graczami w regionie: Tencent, który rozwija karaoke, ale przede wszystkim Huawei, który zintegrował swoje technologie z wieloma swoimi produktami (telefon, komputer i telewizor).
Do przeczytania pozostało 42,11% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną