Marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co oprócz cieplejszej pogody oznacza także, że widzowie spędzają mniej czasu w domu przed ekranami telewizorów. W marcu widzowie spędzali średnio osiem minut dziennie na oglądaniu treści wideo w porównaniu z lutym, przy czym w przypadku tradycyjnej telewizji spadło o siedem minut dziennie i o jedną minutę dziennie w przypadku transmisji strumieniowej.
Wśród programów telewizyjnych największą oglądalnością w marcu cieszyły się mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej w eliminacjach do UEFA Euro 2024, polskie telenowele i programy rozrywkowe oraz programy informacyjne. Wśród źródeł treści przesyłanych strumieniowo wzrost odnotował zwłaszcza odtwarzacz BVOD Player.
Udział telewizji nadawczej w oglądalności telewizji wyniósł 8,1% w marcu, przy czym YouTube miał największy udział wśród usług transmisji strumieniowej na poziomie 2,1%. Netflix z wynikiem 2,0% utrzymał w lutym swój udział.
O skali™
Gauge™ został stworzony, aby zapewnić branży medialnej comiesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.
Informacje o metodologii The Gauge™
Dane pochodzą z pojedynczego źródła panelu Nielsena obejmującego 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 członków. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących zaangażowania odbiorców dla AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, telewizję satelitarną, telewizję naziemną (liniową lub z przesunięciem czasowym do 7 dni) oraz widownię na żywo (publiczność na żywo kanałów telewizyjnych na platformach OTT jest klasyfikowana jako odbiorcy transmisji strumieniowej) Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nieznanych treści.
Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z metodologii porównawczych.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”