Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Reklama w kosmosie?  Szalony pomysł, ale opłacalny

Reklama w kosmosie? Szalony pomysł, ale opłacalny

Satelity przeznaczone są wyłącznie do wyświetlania reklam na Ziemi. Całkowicie dystopijny pomysł, który niektórzy poważnie rozważają. A to może być tańsze niż niektóre reklamy telewizyjne.

W czasach niedoboru energii, kiedy nawet nie wyłączamy świateł naszych niezliczonych bilbordów naziemnych, rozpoczęcie reklamy kosmicznej wydaje się nową aberracją. Elon Musk już o tym pomyślał, wyobraź sobie czysto komercyjną reklamę satelitarną na nocnym niebie. Kto to zniesie?. Ale tym razem to rosyjscy badacze bardzo poważnie przyjrzeli się temu tematowi.

Całkowicie przystępne cenowo dla międzynarodowej firmy

Rosyjscy naukowcy z Instytutu Nauki i Technologii Skołkowo (Skoltech) oraz Moskiewskiego Instytutu Fizyki i Technologii (MIPT) skupili się na ekonomice tego typu planu dla komety, aby spróbować sprawdzić, czy jest to tego warte. ból czy nie. Jednak według nich, umieszczając konstelację 50 standardowych kieszonkowych satelitów kieszonkowych na orbicie typu CubeSat 12U, możemy w wolnym czasie uchwycić trochę światła, aby uformować wybrany przez Ciebie emblemat lub emblemat i wyświetlić je na określonym obszarze naszej planety, jak na przykład duże miasto. Satelity zostaną oddzielone od swojej orbity po upływie jednego do trzech miesięcy.

Według badania taki projekt kosztowałby „tylko” 65 milionów dolarów, w tym 48,7 miliona dolarów na wyprodukowanie 50 satelitów i kolejne 4,8 miliona na umieszczenie ich na orbicie. Drobiazg, na który z łatwością mogą sobie pozwolić niektóre międzynarodowe korporacje. Rosyjscy badacze obliczyli następnie potencjalne korzyści płynące z tego typu kampanii, biorąc pod uwagę widoczność reklamy według populacji danego obszaru oraz liczbę kampanii reklamowych, które ten system może pobrać w ciągu życia satelity.

Tańsze niż reklama Super Bowl

Według nich będzie to naprawdę opłacalne: misja reklamowa, która oczekuje 24 kampanii w terenie, może przynieść 111,6 mln USD, czyli 4,6 mln USD na reklamę. Jak wskazano, jest to tańsze niż kilka sekund reklam flash w amerykańskiej telewizji podczas Super Bowl sok cytrynowy.

Model jest oczywiście nadal teoretyczny, ale jakkolwiek szalony, tego typu projekt jest bardzo interesujący dla niektórych, przede wszystkim szefa SpaceX. I wiara, że ​​tego rodzaju pomysł był kiedyś najbardziej dystopijnym science fiction. Albo album Spirou i Fantasio.

READ  Prefektura ogłosiła, że ​​pożar został „odzyskany” w La Teste-de-Buch