Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przetestowaliśmy „Ghostwire Tokyo”, grę wideo o polowaniu na duchy w stolicy Japonii

Przetestowaliśmy „Ghostwire Tokyo”, grę wideo o polowaniu na duchy w stolicy Japonii

Fundacja Le Karakasa-Kozo Nadprzyrodzona istota z japońskiego folkloru Jego wygląd jest niezapomniany. Ten duch, który należy do rodziny YokaiPrzypomina spadochron z dużym okiem, opadającym językiem i jedną nogą, którą skacze do przodu. To jest stworzenie, które spotykamy w Ghost Wire Tokio, Ta gra o polowaniu na duchy, dostępna od 22 marca na Playstation 5 i PC, jest podobna: bardziej zabawna niż horror, ma niezapomniany, ale przede wszystkim wadliwy charakter.

Jak sugeruje tytuł, Ghost Wire Tokio Odbywa się w stolicy Japonii. Może nawet legalnie nazywać się „Ghostwire Shibuya”, ponieważ duża część przygody odbywa się w tej modnej okolicy: jej ruchliwe skrzyżowanie – jedno z popularnych miejsc we współczesnej Japonii – służy jako trampolina do przygody. Podczas kinowego otwarcia tajemnicza mgła ogarnęła obszar, z którym zniknęli mieszkańcy, pozostawiając na ziemi tylko swoje ubrania. Akiko swoje zbawienie zawdzięcza duchowi mężczyzny o pseudonimie KK, który przejmuje jej ciało. Pasożyt ten w końcu zamienia się w potężnego towarzysza, który daje młodemu człowiekowi nadprzyrodzone moce.

niepowtarzalna atmosfera

Gdy docieramy do kontroli Akiko, dzielimy się jego wizją w pierwszej osobie i słyszymy KK, który uwalnia nas w ślad za osobą, która zaaranżowała katastrofę. Naszą pierwszą radością jest wędrowanie po Tokio, które nie przypomina pocztówki: odkopany teren okazuje się labiryntem i jest zaśmiecony koszami na śmieci, plamami krwi czy porzuconymi ubraniami, a te nieliczne budynki, które możemy odwiedzić, są niegościnne i oświetlone. Przy słabym świetle neonów.

Stacjonarne samochody, torby na podłodze, porzucone wózki... Spacer po tym przerażającym Tokio okazuje się wyjątkowym przeżyciem.

Przepełnione miasto wydaje się jeszcze bardziej uciążliwe po tym, jak zostało opuszczone. Od półek sklepowych po oznakowanie placu budowy, dbałość o najdrobniejsze szczegóły potęguje zanurzenie we współczesnym Tokio, nawiedzanym przez jego werwę i dynamikę. Cieszymy się, gdy odkrywamy obskurny „hotel miłości” ukryty między dwoma budynkami, modlimy się przed posągiem Jizu, towarzyszącego zmarłym Buddy, by zwiększyć nasze możliwości, czy w wąskiej uliczce zebrać coś wyjątkowego.

READ  Apple przedstawia nowe funkcje, które nie zostaną wprowadzone na rynek

Umiejętne opowiadanie historii jest również widoczne w wielu zadaniach pobocznych, z których niektóre są oparte na opowieściach i legendach krainy. Inne są bliższe historii i opowiadają o szarych obszarach współczesnej Japonii, jak na przykład misja ukazująca staruszkę dręczoną przez chciwego właściciela.

Misja poboczna oferuje nam włamanie się do domu mężczyzny, który mieszka w swoim śmietniku.

Częste walki

Jednak jak Yokai Jednonogi parasol Tango Gameworks jest w nieustannym nieładzie. Eksploracja cierpi z powodu interfejsu, który pokazuje nam ścieżkę, tak jakbyśmy korzystali z GPS. Gra tak bardzo się boi, że gubimy się, gdy niebieskie chmury reprezentujące dusze, które ją zadowalają, są rozrzucone po całym świecie, aby zapewnić, że każda potencjalna tura zostanie nagrodzona.

Doświadczenie generalnie cierpi z powodu systemu walki. Magiczne moce bohatera, które wymagają od bohatera delikatnego gestu, to powszechna przyjemność. Ale zakres umiejętności szybko się ogranicza. Jeśli chodzi o starcia, szybko nie dziwią: potwory najpierw identyfikują się, uruchamiając szósty zmysł postaci, który podkreśla ją z daleka, a potem jej sztuczna inteligencja jest tak słaba, jak pasek życia.

Ten komunikat o tym, który przycisk należy nacisnąć, aby oczyścić portal lub zebrać życia, pojawia się setki razy na ekranie.  Interfejs jest czasami zbyt nachalny.

Dodaj do tego rzadko spotykaną amunicję i materiały eksploatacyjne, które pozwolą Ci odzyskać wszechobecne życie, a wkrótce rutyna zacznie biegać po godzinach gry. Potwory, które najechały na miasto, stają się dla nas coraz mniej przerażające, ponieważ prawie nigdy nas nie zabijają.

W końcu często zastanawialiśmy się, dlaczego studio zostało założone przez twórcę wampirShinji Mikami tym razem traktuje nas ładnie. Nietypowe odkrycia i żywe poczucie satysfakcji ze szczegółów są karane wszechobecną pomocą i oklepanymi formułami gier akcji. Co pozostawiło takie zabawne wrażenie Ghost Wire Tokio Tylko podskakuje.

Gracz dysponuje magicznymi atakami związanymi z wiatrem, ogniem i wodą.  Ma też w torbie łuk i talizmany.

Przegląd pikseli:

Pokochaliśmy:

  • deszczowa i mglista nocna atmosfera Tokio, którego mieszkańcy wyparowali;
  • Dziwne i niesamowite historie paranormalne;
  • Japońskie studio umiejętnie czerpiące z japońskiego folkloru i miejskich legend Tokio.
READ  Ciekawość znalazła błyszczące chmury na Marsie

Mniej nam się podobało:

  • Obfita amunicja, żywność przywracająca życie wszędzie i wyczekiwani wrogowie;
  • Czasowniki, które mają tendencję do powtarzania się w trakcie przygody;
  • Ekran jest pełen wskazówek, które nieustannie mówią nam, co robić i gdzie iść.

To więcej dla Ciebie, jeśli:

  • marzy o ponownym odwiedzeniu (lub zobaczeniu) Tokio;
  • Jesteś niepokonany w japońskiej kulturze;
  • jestem zmęczonyelden pierścień A ty szukasz gry bez zamieszania.

Nie dla Ciebie, jeśli:

  • Jesteś fanem dynamicznych strzelanek;
  • Szukasz duchowego następcy wampir ;
  • Ty, jak prawie wszyscy, nigdy nie znalazłeś PS5 i nie masz komputera.

Uwaga dotycząca pikseli:

13 000 kroków na noc / 20 000 dusz zdobytych dzięki Katashiro.