W 2008 roku, po przeanalizowaniu cyklu życia swoich produktów, Mondelez International uruchomił flagowy program Harmony. Uwaga: 70% wpływu naszej działalności na środowisko pochodzi ze składników naszych produktów…
W 2008 roku, po przeanalizowaniu cyklu życia swoich produktów, Mondelez International uruchomił flagowy program Harmony. Uwaga: 70% wpływu naszej działalności na środowisko pochodzi ze składników naszych produktów.Zaczęliśmy od 68 francuskich producentów.Dzisiaj Harmony zrzesza 1360 rolników z Francji, Belgii, Hiszpanii, Węgier, Włoch, Polski i Czech, 396 000 ton pszenicy, 98% ilości pszenicy potrzebnej do naszych produktów, potwierdza Cecile Doinel, European Harmony Director. Program jest co roku poddawany ponownej ocenie i jest finansowany przez marki ciastek i tworzony wspólnie przez partnerów: Noé (NGO), Agrosolutions (firma ekspercka), Arvalis Rolniczy Instytut Badawczy oraz Inrae i Deloitte (ekspertyzy techniczne).
W 2023 roku Mondelez otwiera nowy rozdział „Harmony 2030”. Chociaż ambicją jest oczywiście dzierżawa 100% pszenicy potrzebnej do produkcji ciastek grupy, grupa chce wyprzedzić w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych i ochrony różnorodności biologicznej. „Będziemy wymagać, aby nasi plantatorzy zbóż na mocy umów przestawili się na 4 płodozmiany w ciągu pięciu lat wraz z wprowadzeniem roślin strączkowych. Chodzi o to, aby wspierać rolnictwo regeneracyjne z niewielką uprawą. To, co Romaric Potreau już robi w Sainte-Eanne. Korzyści będą oceniane co roku, a wymagania będą stosowane w siedmiu krajach produkujących zboże dla Mondelez. W tym samym duchu grupa wraz ze swoimi partnerami tworzy centrum doskonałości za pośrednictwem platformy cyfrowej do wymiany doświadczeń, rozwiązań, praktyk i szkoleń.
W jaki sposób uwzględnia się konsumenta? „Dzięki naszym markom mamy bezpośrednie wsparcie w zakresie pakietów ciasteczek. Teraz chcemy, aby było reprezentatywne: kiedy kupi produkt, będzie teraz uczestniczył w finansowaniu hotelu dla pszczół, który może zlokalizować za pośrednictwem platformy cyfrowej. Również sposób na zebranie świadomości ekologicznej…”
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce