We wtorek w tę bardzo wysokobudżetową produkcję na PC bawiło się ponad 2 miliony graczy. Oryginalne studio zabroniło twórcom treści, którzy chcieli je przetestować, mówienia o Covid-19, „propagandzie feministycznej” i chińskiej polityce.
To jedna z najlepszych premier w branży gier wideo. Wyczekiwana chińska gra Black Myth: Wukong została we wtorek wydana na całym świecie na PlayStation 5 i PC. Według monitorującego wykorzystanie serwisu SteamDB na platformie PC Steam grało w nią ponad 2,2 miliona osób (czasu paryskiego). Zatem ta produkcja bije rekordy Został stworzony na PC przez gry Elden Ring (w maksymalnej liczbie 953 000 graczy jednocześnie), Cyberpunk 2077 (1,05 miliona), a ostatnio Palworld (2,1 miliona). Pozostaje jednak w tyle za grą sieciową PUBG, która zgromadziła aż 3,2 mln jednoczesnych graczy.
Ta wyjątkowa premiera jest w dużej mierze napędzana przez chińskich graczy. Jak podaje agencja monitorująca sektor gier wideo, na początku poranka 88% sprzedaży pochodziło z tego kraju Jima Discoverco. Nic dziwnego, że Black Myth była jedną z najbardziej oczekiwanych gier końca lata od czasu premiery jej zwiastuna w 2020 roku i obejrzała ją 10 milionów razy w ciągu 24 godzin na chińskiej platformie strumieniowego przesyłania wideo Bilibili. Czarna Legenda: Wukang Została już okrzyknięta jedną z najbardziej udanych chińskich gier, łączącą wizualne piękno i rezonans z powieścią z XVI wieku podróże na zachód, Pomnik literatury krajowej.
Główny bohater, małpi król uzbrojony w laskę (inspirowany Sun Wukongiem, bohaterem powieści), porusza się po bujnych, zielonych przestrzeniach, unikając ataków futrzanych potworów, zanim przekształci się w owada. Black Legend: Wukang uznawana jest za jedną z pierwszych produkcji „Potrójne A” (termin używany do opisania bardzo wysokobudżetowych gier wideo), które są skierowane do odbiorców na całym świecie. Jej twórca, Game Science Studio, pracuje nad grą od 2018 roku. Jednak jej premierę przerwały kontrowersje.
Przeczytaj także„Fala nadchodzi do Francji i wyrządzi szkody”: po latach euforii w branży gier wideo panuje zamieszanie
Zabronione jest rozmawianie o polityce i feminizmie
Na kilka dni przed premierą kilku twórców ogłosiło wymagania, jakie muszą spełnić, aby otrzymać kod do pobrania gry, w związku z czym wpływowe osoby poproszono o nie wypowiadanie się w swoich filmach i plikach audio poświęconych Black Myth Wukangowi. „Polityka, propaganda feministyczna lub wszelkie inne treści wywołujące negatywną retorykę”. Lub nie używanie polaryzujących terminów, takich jak „Kwarantanna, zamknięcie lub Covid-19”. W dokumencie stwierdza się: „Nie omawiaj treści związanych z branżą gier, polityką lub aktualnościami w Chinach”.
Czy wytyczne te zostały omyłkowo przesłane podmiotom międzynarodowym? Jednak w obliczu tych zaleceń, które uznano za przesadzone, wielu międzynarodowych influencerów odmówiło rozmowy na temat chińskiej gry.
A to nie jedyne zakłócenia, z jakimi musiało się zmierzyć studio Game Science. W zeszłym roku amerykański portal IGN ujawnił problemy związane z seksizmem w firmie. Wielu chińskich graczy nie wahało się protestować przeciwko tym oskarżeniom, odrzucając to, co uznali za próbę przekazania pomysłów „Budzę się”.
Jeśli chińscy gracze odegrali główną rolę w tym natychmiastowym sukcesie, Stany Zjednoczone i Europa również przejęły nowego gracza w ciągu dnia. Na Zachodzie gra zyskała uznanie krytyków. Na stronie Metakrytycznyktóry zbiera recenzje dostarczane przez specjalistyczne media, średnia ocen gry wynosi obecnie 81/100. Media potwierdzają „Niesamowita walka, wyjątkowa jakość produkcji i niezapomniane walki z bossami”.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną