Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska najbardziej dotknięta brakiem kierowców

Polska najbardziej dotknięta brakiem kierowców

Cała Europa jest dotknięta poważnym niedoborem kierowców. Zjawisko to jest odpowiedzialne za ożywioną debatę w Wielka Brytania, gdzie ruch prowadzi do poważnych niedoborów W supermarketach. Jednak według Transportation Intelligence (TI) Niedobór dotyczy całej Europy, Z deficytem 400 000 kierowców na całym kontynencie. Ale Polska jest najbardziej dotknięta, daleko przed nami „jedna trzecia niedoboru”, i blisko 124 000 stanowiska do obsadzenia, ti potwierdza w raporcie poświęconym temu tematowi. Z efekt kaskadowy z jednego kraju do drugiego. Tak więc niedobór na Ukrainie jest w dużej mierze związany z niedoborem w Polsce, ponieważ wielu ukraińskich pracowników decyduje się na wyjazd do Polski, gdzie zarobki są wyższe.

Unia Europejska jest zmuszona do interwencji. Program 178 miliony euro zdecydować się Wspieranie firm zaangażowanych w wysiłek W celu stworzenia sieci Bezpieczne miejsca parkingowe Placówki medyczne godne tej nazwy są oferowane w całej Europie. Unia Europejska Rozważam również obniżenie do 18 Jeden rok pełnoletności, aby uzyskać prawo jazdy na samochód ciężarowy.

Prognoza Iru dla Niemiec

Zgodnie z klasyfikacją niedoboru ti, Wielka Brytania jest na drugim miejscu (60 000 do 76 000 Kierowcy poszukiwani), a następnie Niemcy (45 000 do 60 000). To zajmuje 3NS miejsce, ale jest to pierwszy na europejskim rynku transportowym, dla którego prognoza IRU jest szczególnie ekscytująca, ponieważ Organizacja liczy na deficyt 185 000 stanowiska w 2027 roku. Francja zajmuje czwarte miejsce w rankingu TI z wynikiem 43 000 wakaty.

W przypadku Wielkiej Brytanii sektor masowej dystrybucji i producenci są szczególnie W sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej Co pozbawia Wyspy Brytyjskie swoich europejskich pracowników. Wielu zagranicznych kierowców z pozwoleniem na pracę opuściło kraj, zamiast ryzykować, że zostanie w Wielkiej Brytanii podczas pandemii.

Ponadto, Wiele zagranicznych linii lotniczych przestało obsługiwać Wyspy Brytyjskie z powodu Procedury administracyjne wprowadzone przez Londyn po wyjściu z Unii Europejskiej. I Surowe przepisy sanitarne wymagane po pandemii tylko zaostrzyły skutki związane z Brexitem.

READ  Opodatkowanie międzynarodowych korporacji: ku „historycznej” porażce?

Wysokie ceny niektórych produktów

Już teraz konsekwencje tego niedoboru znajdują odzwierciedlenie w wysokich cenach niektórych rodzajów produktów, zwłaszcza żywności. Przewoźnicy muszą być kreatywni: Podwyżka płac, wprowadzenie Różne bonusy i bonusy, elastyczne godziny, możliwość zostania przez kierowców współudziałowcami w ich firmie, Opłać koszt szkolenia Aby uzyskać licencję na samochód ciężarowy…

Transporter Hegelmann (2 000 ciężarówka) właśnie założyła swoją spółkę zależną „Hegelmann Drivers Academy” w Polsce, a Program na pokrycie kosztów szkolenia kredytowego wraz z gwarancją zatrudnienia, Rondel Kierowcy przeszkoleni poza Unią Europejską. Stażyści płacą koszty w ratach od pierwszej pensji. Aby podnieść atrakcyjność zawodu, już latem Hegelmann-Polein zapowiedział budowę ogromnego hotelu dedykowanego kierowcom, na granicy z Niemcami. Kwestia rekrutacji kierowców spoza Unii Europejskiej została nawet zaproszona do udziału w kampanii wyborczej w 26. wyborach parlamentarnych Wrzesień.

w Austrii, Gdzie niedobór wynosi 8 000 Postawy, stowarzyszenia pracodawców o tym pamiętają 20 % ze 100 000 aktywnych kierowców w kraju przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Kryzys już teraz zaczyna być szczególnie odczuwalny w branży transportu drewna, gdzie ciężarówki są już zmuszone pozostawać w garażu z powodu braku personelu do przesiadania się za kierownicą.