Z naszym korespondentem w Warszawie, Marcin Chabal
W Polsce nie ma dużego entuzjazmu do kupowania samochodów elektrycznych, ale to nie przeszkadza temu krajowi w byciu jednym z czołowych światowych producentów akumulatorów, z którymi się pracuje.
Dzięki licznym inwestycjom Polska poszła szybciej niż jej europejscy sąsiedzi, a nawet Stany Zjednoczone. W szczególności ze swoją gigantyczną fabryką południowokoreańskiej grupy LG na południu kraju. Jest największym producentem akumulatorów do samochodów elektrycznych w Europie i cały czas napływają inwestycje, czy to z Unii Europejskiej, polskiego rządu czy samej południowokoreańskiej firmy.
Dzięki tym wszystkim wysiłkom Polska w ciągu sześciu lat podwoiła swój eksport baterii litowych o 38. Stanowią one ponad 2% całkowitego eksportu kraju.
Producenci samochodów wyczuli umowę i szybko ogłosili duże inwestycje w zakłady produkcji pojazdów elektrycznych. Znają ten plikUnia Europejska zakazała sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi na rok 2035.
► Przeczytaj także : W Strasburgu spotykają się kraje sprzeciwiające się likwidacji samochodu cieplnego w Unii Europejskiej w 2035 roku
Ale Polska nie powinna długo pozostawać na podium największych producentów baterii litowych. Wyścig trwa już od kilku lat, a w Europie w najbliższych latach światło dzienne powinno ujrzeć kilka zakładów, które znacznie zwiększą łączną produkcję na kontynencie. bez obaw Chiny, które pozostaną numerem 1 w tym sektorze.
► Przeczytaj także: Duże złoża litu odkryto w Kaszmirze po raz pierwszy w Indiach
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce