„W 2023 roku wzrost rynku e-commerce w Polsce może zwolnić ilościowo… od 5 do 10 procent” – powiedziała Brzewska państwowej agencji prasowej.
„Grupa InPost chce osiągnąć wzrost, który wyraźnie wyprzedza wzrost rynku we wszystkich krajach, w których działa” – dodał.
Ocenił, że wielkość rynku w Polsce, największym rynku firmy z blisko 20 tys. APM, wzrosła w ubiegłym roku o 15-17%.
Brzoska PAP poinformowała, że nakłady inwestycyjne InPost w 2023 roku nie przekroczą ubiegłorocznego poziomu około 1,2 mld zł, powołując się na niepewność na poziomie makroekonomicznym.
Grupa, która ma obecnie ponad 8600 APM w innych krajach, zamierza do końca roku zwiększyć ich liczbę do 7500-8000 w Wielkiej Brytanii, z około 5000 obecnie i 6000 we Francji, w porównaniu do około 2400 obecnie.
„Pięć lat temu mieliśmy w Polsce 3500 maszyn, a wkrótce będziemy mieć 20 tys. Spodziewamy się, że biznes w Wielkiej Brytanii będzie rentowny w 2023 roku” – powiedział prezes.
Dodał, że dalsza ekspansja na nowe rynki, takie jak Niemcy, może nastąpić, gdy firma osiągnie 15 000 APM we Francji i Wielkiej Brytanii.
InPost planuje również przetestować swoją usługę płatniczą w wybranych sklepach w Polsce pod koniec pierwszego kwartału.
„Jeśli uda nam się zwiększyć konwersję (sprzedaż), o czym jestem przekonany, ten produkt i ten projekt będą naszą największą innowacją w InPost od czasu wprowadzenia dostaw za pośrednictwem paczkomatów”.
Firma jest obecna w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i krajach Beneluksu.
(1 $ = 4,3417 zł)
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce