Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podkreślanie brutalnej i niemoralnej natury tej gry, dopóki nie stanie się ona bardzo popularna, co jest strategią „GTA”.

Podkreślanie brutalnej i niemoralnej natury tej gry, dopóki nie stanie się ona bardzo popularna, co jest strategią „GTA”.

Wszystkie odcinki serii „GTA i amerykański sen” znajdziesz tutaj.

20 maja 1997 r. członkowie bardzo formalnej Izby Lordów musieli zmierzyć się z dość nietypowym tematem: grą wideo. Lord Campbell z Croy A Złożyłem pytanie pisemne Do Rządu Jej Królewskiej Mości: Czy zamierza Pan podjąć jakiekolwiek działania, aby przeciwdziałać uwolnieniu więźniów jeszcze w tym roku? „Gra komputerowa Grand Theft Auto » ? Zaniepokojony jest szanowny lord, były minister spraw zagranicznych, bohater II wojny światowej i postać torysów. Słyszał to „Ta gra polega na kradzieży samochodów, miejskich rodeo, celowym powodowaniu wypadków i możesz być ścigany przez policję, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ta gra była sprzedawana dzieciom”..

To samo usłyszał lord Williams of Mostyn, rzecznik laburzystowskiego rządu Tony’ego Blaira, który właśnie objął władzę, i uspokoił go: grę należy zgłosić do British Film Classification Board, dzięki czemu można byłoby zapobiec jej pokazowi . Sprzedaje nieletnim. Prasa popularna natychmiast daje się ponieść emocjom, Codzienna poczta W myślach. Ale skąd lord Campbell z Croy, wówczas 76-letni, którego trudno sobie wyobrazić jako zagorzałego czytelnika dziennikarstwa związanego z grami wideo, uzyskał tak dokładne informacje na temat… JTAwyprodukowany przez małe studio DMA, który miałby trafić na rynek już po sześciu miesiącach?

Przeczytaj także | Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów „GTA”: Jak gra Dirty Kids stała się światowym fenomenem

Po prostu otrzymał taką radę… od samych deweloperów. Jak szczegółowo opisano w jego książce Podcięty. Nieoficjalna historia GTA (Pix’n Love, 2012) Amerykański dziennikarz David Kushner, DMA, wybrał śmiały plan marketingowy. Zamiast zachować dyskrecję, studio przyjęło sprzeczną z intuicją strategię podkreślania brutalnej i niemoralnej natury swojej gry, aby trafić na pierwsze strony gazet.

READ  Dowiedz się, dlaczego uważa się ją za najsłabszą grę RPG firmy Ubisoft!

„sukces JTA„To Max Clifford na to pozwolił”.”, mówi po latach Mike Daily, współprojektant JTA. Max Clifford, dla którego BMG jest dystrybutorem JTAJak zwierzył się marketingowi gry, jest konsultantem ds. komunikacji stosującym radykalne metody i jednym z „lekarzy propagandy”, który pozostanie jednym z symboli lat Blaira za kanałem La Manche. Clifford podwaja prowokacje, za błogosławieństwem twórców. Pytanie Lorda Campbella z Croy jest ponownie wykorzystywane w reklamach radiowych. Kiedy Brian Baglow, jeden z twórców w DMA, ulega drobnemu wypadkowi samochodowemu i rozbija samochód o drzewo, Clifford przekazuje – w dużej mierze upiększoną – historię Wiadomości ze świata. Gazeta miała nagłówek: „Obrzydliwy szef samochodzików ma zakaz prowadzenia pojazdów”. „Wierzysz w to Wiadomości ze świata Przesłałem artykuł [sur GTA] Tylko dlatego, że była to świetna gra wideo? „Nie ja”Max Clifford będzie się później usprawiedliwiał.

Pozostało Ci 73,14% tego artykułu do przeczytania. Reszta jest zarezerwowana dla abonentów.