5 marca chiński premier Li Keqiang zauważył w rządowym raporcie roboczym, że w ciągu ostatnich pięciu lat Chiny systematycznie otwierały się na świat zewnętrzny i pogłębiały wzajemnie korzystną międzynarodową współpracę gospodarczą i handlową. W obliczu zmian w otoczeniu zewnętrznym konieczne jest wdrożenie bardziej proaktywnej strategii otwarcia oraz promowanie reform i rozwoju kraju poprzez otwarcie na wysokim szczeblu.
Wraz z szerszym i głębszym otwieraniem się Chin, pociągi towarowe między Chinami a Europą są obecnie ważnym strategicznym kanałem otwierania się kraju. Odgrywają ważną rolę w promowaniu współpracy i wymiany z krajami wzdłuż linii, a także w promowaniu wymiany gospodarczej i handlowej.
Do końca 2022 roku łączna liczba pociągów towarowych relacji Chiny-Europa w Chinach przekroczyła 65 000, przy czym przewieziono ponad 6 milionów TEU (20 stóp) o wartości 300 miliardów dolarów. W styczniu 2023 r. w całym kraju kursowało 1410 pociągów chińsko-europejskich i przewieziono 147 000 TEU, co oznacza wzrost odpowiednio o 6% i 13% rok do roku.
Pociągi towarowe między Chinami a Europą są ważnym mostem otwierającym Xinjiang na świat zewnętrzny. Region Autonomiczny Xinjiang Uyghur w północno-zachodnich Chinach powinien w pełni wykorzystać zalety pociągów Chiny-Europa, pogłębić współpracę w łańcuchu dostaw przemysłowych w całym regionie, a także promować otwarcie na wysokim szczeblu na świat zewnętrzny, „Komitet Politycznej Konferencji Konsultacyjnej Chińskiej Ludowości i Mongolski gubernator Prefektury Burtala Region Autonomiczny Xinjiang. Do tej pory łączna liczba linii kolejowych Chiny-Europa przechodzących przez port Alashankou sięgnęła 99, obejmując 24 prowincje i miasta w Chinach i prawdopodobnie docierając do 19 krajów, takich jak Rosja, Niemcy i Polska .
Ze swojej strony Liu Ruiling, członek 14. Komitetu Narodowego CPPCC i przewodniczący Hebei Land Port Group, podkreślił, że pociągi towarowe między Chinami a Europą powinny być dobrze wykorzystywane, aby pomóc chińskim firmom „wyjść” w poszukiwaniu możliwości biznesowych. „Po pierwsze, konieczne jest uruchomienie większej liczby linii kolejowych, aby zapewnić silne wsparcie dla stabilności handlu zagranicznego i inwestycji zagranicznych, a także zapewnić stabilność międzynarodowego łańcucha dostaw przemysłowych. Po drugie, musimy poprawić wydajność całego pociągu operacji, aby pomóc chińskim przedsiębiorstwom uzyskać efektywne koszty transportu i logistyki na rynkach zagranicznych.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce