Wejście do ich sklepu to jak wejście za ekran świątecznego filmu telewizyjnego, tych bajek, w których najbogatsze dekoracje zalewają każdy obraz. W Feuillazur, jednej z hurtowni biżuterii na rynku Rungis, nie robimy wszystkiego pod koniec roku. Floryści, kupcy, restauratorzy, hotelarze i agencje eventowe przyjeżdżają tu, aby stworzyć magię Świąt w swoich miejscach pracy. „Okres świąteczny stanowi około 60% naszej rocznej sprzedaży” – potwierdza Sebastian Chol, dyrektor techniczny firmy.
Bo na słynnym MIN (National Interest Market) w Rungis nie można po prostu kupić mięsa, warzyw, ryb czy kwiatów. Profesjonaliści mogą znaleźć w swoim sklepie wszystko, co potrzebne do stworzenia klimatycznej dekoracji, udekorowania sali pałacowej i odsprzedaży szerszej publiczności… Do tego się przygotowują Restauracja FouquetW Paryżu (ósma dzielnica) w przyszłym tygodniu. Feuillazur stworzy magiczną świąteczną atmosferę w słynnej brasserie przy Polach Elizejskich, bawiąc się kolorami czerwieni, bieli i złota.
Koniec z blichtrem, to powrót tradycji
„W tym roku panuje trend w stronę ostatnich Świąt Bożego Narodzenia” – oznajmił Sebastian Choll. Obserwujemy powrót do tradycyjnych motywów: ciepłych kolorów (również tandem czerwony, zielony, złoty i złoty i biały),Stara strona z dziadkami do orzechów, laskami cukierków, gigantycznymi dzwonkami, drewnianymi konikami, szklanymi kulami na choinkę, naturalnymi materiałami, takimi jak drewno, metal, wyroby szklane itp. Ten duch przemawia do każdego, bez względu na kraj, jakąkolwiek religię…”
„Były lata świetności, ale to już przeszłość” – potwierdza Geoffrey Grandjean, kwiaciarnia Champ Libre w Paryżu (11. miejsce). W tym skomplikowanym czasie powinniśmy łączyć się w Święta Bożego Narodzenia, oferując pocieszające kolory, zabawki dla dzieci i proste, tradycyjne rzeczy. W obliczu inflacji szukamy bardziej wyważonych zakupów, które będą kontynuowane w dłuższej perspektywie. Trend w dżungli ze słoniami i lampartami na drzewie był zabawny i innowacyjny, ale po dwóch, trzech latach znudził nam się. Klasyczne motywy zawsze się sprawdzą. To bezpieczny zakład. » Bezpieczna przystań w czasach kryzysu – twierdzą socjolodzy.
Ten powrót do tradycji „był kluczowym trendem od kilku lat” – dodaje Eric Abtan, kwiaciarnia w 8. i 16. dzielnicy Paryża i menadżer pop-up sklepu z dekoracjami bożonarodzeniowymi przy rue Ponthieu. Jego ulubieńcy w tym roku? Poinsecja, świąteczny kwiat, w odcieniach czerwieni i bordo. Imitacja jedwabiu z cekinami „natychmiast upiększa drzewo lub salon”. To samo dotyczy suszonych i pomalowanych na czerwono hortensji, które następnie umieszcza się w zielonej altanie. Gwarantowany efekt. Rada Sebastiana Chole’a, jak zdobyć idealne drzewko? „Nigdy nie ustawiaj dekoracji w jednej linii, ale układaj je w trójkąt”.
Od stycznia będą przygotowywać się do Bożego Narodzenia 2024 roku
Kolejny wakacyjny trend na rok 2023: świat Barbie. „To inspiracja prosto z filmu, który ukazał się w lipcu ubiegłego roku” – wyjaśnia Ornella Dotrif, dyrektor ds. komunikacji w Feuillazur. Znajdziemy piękne połączenia, jasne kolory, pastele, błyski i… różowe drzewka! Klienci, których lubi, są młodzi i często korzystają z Instagrama. Na przykład powstają teraz w 100% różowe restauracje. »
Elementy wizualne stały się już niezbędne dla wielu profesjonalistów, którzy chcą się wyróżnić w sieciach społecznościowych. „Restauracje są dziś bardziej instagramowe, dlatego będą więcej inwestować w swój wystrój, także w okresie świąt Bożego Narodzenia.
Trzeba planować z wyprzedzeniem. Pierwsze zakupy w hurtowniach Rungis rozpoczęły się kilka tygodni temu, w okolicach Halloween. „Najpiękniejsze prace wychodzą pod koniec października” – przyznaje Sebastian Chole. Okres ten trwa do około 15 grudnia. Następnie od stycznia zaczniemy wyznaczać trendy na koniec 2024 roku. Święta Bożego Narodzenia trwają tak naprawdę przez dziewięć miesięcy w roku. »
A jeśli większość artykułów pochodzi z Azji – w szczególności z Chin – Feuillazur dba również o to, aby zaopatrzenie odbywało się w Europie. „Mamy producentów we Włoszech, Holandii, a nawet w Polsce, gdzie znajdujemy te wspaniałe, ręcznie malowane szklane kule, które są prawdziwym cudem.” Niektóre produkty są specjalnie projektowane dla hurtowni Rungis, która w każdym sezonie negocjuje kilka ekskluzywnych ofert.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce