(AOF) – Według informacji opublikowanych przez La Lettre A, Orange rozważa redukcję 700 miejsc pracy w swoim pionie biznesowym Orange Business. Decyzja ta będzie częścią strategicznego planu oszczędnościowego „Driving the Future”, przedstawionego w lutym. W środę 22 marca kierownictwo operatora telekomunikacyjnego musi zaproponować związkom zawodowym projekt zerwania układu zbiorowego.
W obliczu ostrej konkurencji, której przykładem są Zoom Video i Microsoft Teams, biznes Orange odnotował spadek EBITDA o 18,8% w 2022 roku.
Plan strategiczny przewiduje jej reorganizację z ośmiu jednostek biznesowych do trzech w celu obniżenia kosztów.
Orange Business planuje wzmacniać się w przyszłości w obszarze cyberbezpieczeństwa, dążąc do tego, by do 2025 roku stać się wiodącą firmą w Europie, w terminie, w którym firma również ma nadzieję na powrót do rentowności.
AOF – Dowiedz się więcej
główne punkty
– operator telekomunikacyjny, urodzony w 1991 roku, nr 1 w Europie;
– działalność o wartości 43,5 mld euro, zorganizowana w 7 głównych spółkach zależnych: Francja z 40%, Europa (Hiszpania, Belgia, Luksemburg, Mołdawia, Polska, Rumunia i Słowacja) z 25%, Afryka i Bliski Wschód z 16%, usługi biznesowe dla 18%, następnie międzynarodowi operatorzy i usługi wspólne, mobilne usługi finansowe (Orange Bank) oraz infrastruktura pasywna Totem;
Model ekonomiczny oparty na czterech filarach:
– wzmocnienie bazy majątkowej (33% europejskiego rynku światłowodowego) i uzupełnienie jej o komercyjną ofertę satelitarną,
– korzystać z infrastruktury,
– Transformacja Orange Business z naciskiem na cyberbezpieczeństwo i rentowność,
Przyspieszyć wzrost w Afryce i na Bliskim Wschodzie;
– Silna obecność państwa w stolicy (22,95% akcji i 29,54% praw głosu), Jacques Achenbroich Przewodniczący 7-osobowej Rady Dyrektorów oraz
Ty
Christel Heidemann, dyrektor zarządzający;
– Pozycja finansowa zarządzana przez dźwignię zadłużenia na poziomie 1,93 i środki pieniężne w wysokości 16,7 mld euro.
wyzwania
– Nowa strategia na 2025 r. „przewodniczyć przyszłości”:
– niewielki wzrost przychodów operacyjnych i dyscyplina w inwestycjach,
– 4 miliardy euro organicznych przepływów pieniężnych z telekomunikacji,
– dźwignia zadłużenia bez zmian na poziomie 2,
– Podwyższenie minimalnego progu wypłaty dywidendy do 0,72 € za rok obrotowy 2023 i 0,75 € za rok obrotowy 2024;
– Strategia innowacji skoncentrowana na inteligencji sieciowej, wydajności operacyjnej, doświadczeniu klienta, zrównoważonym wykorzystaniu danych i sztucznej inteligencji oraz bogata w portfolio ponad 9000 patentów:
– Automatyzacja sieci poprzez „Fabryki Integracji Sieci”,
– Współtworzenie z ponad 60 dostępnymi API, platformą Datavenue, dedykowane wsparcie z Art Factory, Orange Gardens itp., współtworzenie ofert z klientami w Orange Lab,
Akademickie i przemysłowe partnerstwa badawcze we Francji i Europie,
– Wsparcie 500 startupów w sieci Orange Fab
Orange Ventures, fundusz venture capital o wartości 350 mln euro;
– Strategia środowiskowa ukierunkowana na zerową emisję dwutlenku węgla od 2040 r., z dwoma głównymi kamieniami milowymi – 30% redukcją emisji w zakresie 1 i 2 (w porównaniu z 2015 r.) w 2025 r. oraz 45% redukcją emisji w zakresie 3 (w porównaniu z 2020 r.) w 2030 r. – poprzez :
– Gospodarka o obiegu zamkniętym w całym procesie i zastosowaniach,
– pomarańczowe pudełko z naturalnego węgla,
Badus Lab poświęcony efektywności energetycznej sieci i centrów danych,
– uruchomienie pożyczek społecznych i środowiskowych;
– konsolidacja aktywów i umocnienie pozycji lidera w infrastrukturze światłowodowej poprzez franczyzę Orange we Francji, TOTEM, strukturę skupiającą „najważniejsze” operatora we Francji i Hiszpanii oraz za pośrednictwem Fiberco w Polsce;
– konsolidacja działalności hiszpańskiej we wspólną spółkę z Orange i Masmovil;
– Stały wzrost udziału w rynku w Europie i Afryce, 1
każdy
silnik wzrostu
wyzwania
Monitoring bazy klientów: 241,9 mln dostępów do usług mobilnych, 45,4 mln dostępów do usług stacjonarnych oraz 11,6 mln klientów konwergentnych;
– Osiągnięcie celów finansowych na 2025 r. w celu przywrócenia pionu biznesowego: 1,3 mld euro przychodów i powrót do wzrostu rentowności;
– Wzrost zużycia energii: zasięg w Europie o +90% w 2023 r., a skutki zostaną zrekompensowane szerszym programem oszczędności kosztów;
– Mając ponad trzykrotny wzrost dochodu netto, celem na 2023 r. było osiągnięcie niewielkiego wzrostu przychodów operacyjnych, gwałtownego spadku nakładów inwestycyjnych, samofinansowania telekomunikacji na poziomie co najmniej 3,5 mld euro i efektu dźwigni na poziomie ok. 2;
– Dywidenda za 2022 rok w wysokości 0,7 €, po zdeponowaniu 0,30 € w grudniu.
Koniec niskiej ceny
Dzięki wojnie cenowej francuscy konsumenci skorzystali z cen internetu, które należą do najniższych w Europie. Ale ceny abonamentów stopniowo rosną. Według Urzędu ds. Komunikacji (Arcep) w 2021 r. wzrosła o 3,1% dla telefonów komórkowych i 5,1% dla telefonów stacjonarnych. Jeśli obecny kontekst inflacyjny może wyjaśnić ten wzrost cen, to nie jest to jedyny powód. Wszyscy gracze już teraz starają się odzyskać swoje marże. Z sukcesem zleciły już część swoich nakładów inwestycyjnych związanych z wdrażaniem infrastruktury światłowodowej i mobilnej (4G i 5G). Teraz muszą zwiększyć swoje dochody. Jest to ważna kwestia, aby odnieść korzyści z rozwoju ich wydajności. Wygenerowanie zadowalającego poziomu dostępnej gotówki (wolnych przepływów pieniężnych) pozwala im również na skorzystanie z atrakcyjnych warunków finansowania, w sektorze wymagającym znacznych inwestycji. Inwestycje w sektorze wyniosły w 2021 roku blisko 15 miliardów euro, co jest historycznym poziomem. Wzrost osiągnął prawie 50% od 2017 roku.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce