Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Orange: 700 miejsc pracy zagrożonych w dziale biznesowym – 20.03.2023 o 15:09

Orange: 700 miejsc pracy zagrożonych w dziale biznesowym – 20.03.2023 o 15:09

(AOF) – Według informacji opublikowanych przez La Lettre A, Orange rozważa redukcję 700 miejsc pracy w swoim pionie biznesowym Orange Business. Decyzja ta będzie częścią strategicznego planu oszczędnościowego „Driving the Future”, przedstawionego w lutym. W środę 22 marca kierownictwo operatora telekomunikacyjnego musi zaproponować związkom zawodowym projekt zerwania układu zbiorowego.

W obliczu ostrej konkurencji, której przykładem są Zoom Video i Microsoft Teams, biznes Orange odnotował spadek EBITDA o 18,8% w 2022 roku.

Plan strategiczny przewiduje jej reorganizację z ośmiu jednostek biznesowych do trzech w celu obniżenia kosztów.

Orange Business planuje wzmacniać się w przyszłości w obszarze cyberbezpieczeństwa, dążąc do tego, by do 2025 roku stać się wiodącą firmą w Europie, w terminie, w którym firma również ma nadzieję na powrót do rentowności.

AOF – Dowiedz się więcej

główne punkty

– operator telekomunikacyjny, urodzony w 1991 roku, nr 1 w Europie;

– działalność o wartości 43,5 mld euro, zorganizowana w 7 głównych spółkach zależnych: Francja z 40%, Europa (Hiszpania, Belgia, Luksemburg, Mołdawia, Polska, Rumunia i Słowacja) z 25%, Afryka i Bliski Wschód z 16%, usługi biznesowe dla 18%, następnie międzynarodowi operatorzy i usługi wspólne, mobilne usługi finansowe (Orange Bank) oraz infrastruktura pasywna Totem;

Model ekonomiczny oparty na czterech filarach:

– wzmocnienie bazy majątkowej (33% europejskiego rynku światłowodowego) i uzupełnienie jej o komercyjną ofertę satelitarną,

– korzystać z infrastruktury,

– Transformacja Orange Business z naciskiem na cyberbezpieczeństwo i rentowność,

Przyspieszyć wzrost w Afryce i na Bliskim Wschodzie;

– Silna obecność państwa w stolicy (22,95% akcji i 29,54% praw głosu), Jacques Achenbroich Przewodniczący 7-osobowej Rady Dyrektorów oraz

Ty

Christel Heidemann, dyrektor zarządzający;

– Pozycja finansowa zarządzana przez dźwignię zadłużenia na poziomie 1,93 i środki pieniężne w wysokości 16,7 mld euro.

wyzwania

– Nowa strategia na 2025 r. „przewodniczyć przyszłości”:

READ  Wprowadzenie PS Team na rynek francuski

– niewielki wzrost przychodów operacyjnych i dyscyplina w inwestycjach,

– 4 miliardy euro organicznych przepływów pieniężnych z telekomunikacji,

– dźwignia zadłużenia bez zmian na poziomie 2,

– Podwyższenie minimalnego progu wypłaty dywidendy do 0,72 € za rok obrotowy 2023 i 0,75 € za rok obrotowy 2024;

– Strategia innowacji skoncentrowana na inteligencji sieciowej, wydajności operacyjnej, doświadczeniu klienta, zrównoważonym wykorzystaniu danych i sztucznej inteligencji oraz bogata w portfolio ponad 9000 patentów:

– Automatyzacja sieci poprzez „Fabryki Integracji Sieci”,

– Współtworzenie z ponad 60 dostępnymi API, platformą Datavenue, dedykowane wsparcie z Art Factory, Orange Gardens itp., współtworzenie ofert z klientami w Orange Lab,

Akademickie i przemysłowe partnerstwa badawcze we Francji i Europie,

– Wsparcie 500 startupów w sieci Orange Fab

Orange Ventures, fundusz venture capital o wartości 350 mln euro;

– Strategia środowiskowa ukierunkowana na zerową emisję dwutlenku węgla od 2040 r., z dwoma głównymi kamieniami milowymi – 30% redukcją emisji w zakresie 1 i 2 (w porównaniu z 2015 r.) w 2025 r. oraz 45% redukcją emisji w zakresie 3 (w porównaniu z 2020 r.) w 2030 r. – poprzez :

– Gospodarka o obiegu zamkniętym w całym procesie i zastosowaniach,

– pomarańczowe pudełko z naturalnego węgla,

Badus Lab poświęcony efektywności energetycznej sieci i centrów danych,

– uruchomienie pożyczek społecznych i środowiskowych;

– konsolidacja aktywów i umocnienie pozycji lidera w infrastrukturze światłowodowej poprzez franczyzę Orange we Francji, TOTEM, strukturę skupiającą „najważniejsze” operatora we Francji i Hiszpanii oraz za pośrednictwem Fiberco w Polsce;

– konsolidacja działalności hiszpańskiej we wspólną spółkę z Orange i Masmovil;

– Stały wzrost udziału w rynku w Europie i Afryce, 1

każdy

silnik wzrostu

wyzwania

Monitoring bazy klientów: 241,9 mln dostępów do usług mobilnych, 45,4 mln dostępów do usług stacjonarnych oraz 11,6 mln klientów konwergentnych;

– Osiągnięcie celów finansowych na 2025 r. w celu przywrócenia pionu biznesowego: 1,3 mld euro przychodów i powrót do wzrostu rentowności;

READ  10 krajów europejskich wspiera zrównoważoną klasyfikację fiskalną UE - EURACTIV.com

– Wzrost zużycia energii: zasięg w Europie o +90% w 2023 r., a skutki zostaną zrekompensowane szerszym programem oszczędności kosztów;

– Mając ponad trzykrotny wzrost dochodu netto, celem na 2023 r. było osiągnięcie niewielkiego wzrostu przychodów operacyjnych, gwałtownego spadku nakładów inwestycyjnych, samofinansowania telekomunikacji na poziomie co najmniej 3,5 mld euro i efektu dźwigni na poziomie ok. 2;

– Dywidenda za 2022 rok w wysokości 0,7 €, po zdeponowaniu 0,30 € w grudniu.

Koniec niskiej ceny

Dzięki wojnie cenowej francuscy konsumenci skorzystali z cen internetu, które należą do najniższych w Europie. Ale ceny abonamentów stopniowo rosną. Według Urzędu ds. Komunikacji (Arcep) w 2021 r. wzrosła o 3,1% dla telefonów komórkowych i 5,1% dla telefonów stacjonarnych. Jeśli obecny kontekst inflacyjny może wyjaśnić ten wzrost cen, to nie jest to jedyny powód. Wszyscy gracze już teraz starają się odzyskać swoje marże. Z sukcesem zleciły już część swoich nakładów inwestycyjnych związanych z wdrażaniem infrastruktury światłowodowej i mobilnej (4G i 5G). Teraz muszą zwiększyć swoje dochody. Jest to ważna kwestia, aby odnieść korzyści z rozwoju ich wydajności. Wygenerowanie zadowalającego poziomu dostępnej gotówki (wolnych przepływów pieniężnych) pozwala im również na skorzystanie z atrakcyjnych warunków finansowania, w sektorze wymagającym znacznych inwestycji. Inwestycje w sektorze wyniosły w 2021 roku blisko 15 miliardów euro, co jest historycznym poziomem. Wzrost osiągnął prawie 50% od 2017 roku.