Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nintendo pozywa dewelopera Palworld za naruszenie patentu

Nintendo pozywa dewelopera Palworld za naruszenie patentu

Nintendo wszczęło postępowanie prawne w sprawie naruszenia patentu w tokijskim sądzie przeciwko japońskiemu studiu Pocketpair, deweloperowi Na świecie. Bardzo krótki komunikat prasowy opublikowany przez giganta gier wideo 19 września Sformalizowanie procedur wspomina o trosce „Chroń swoją własność intelektualną” I zdobądź „Rekompensata finansowa”.

Od czasu premiery pierwszych zwiastunów gracze zauważyli szereg podobieństw między grami wideo Na świecie i in Pokemonyjedna z wiodących licencji Nintendo, na którą od premiery w 1996 r. sprzedano 480 milionów gier wideo. W szczególności: uderzające podobieństwa Pomiędzy pierwszymi stworzeniami, które nazywane są „Pals”, a stworzeniami Nintendo.

Po lewej stronie jest grisebolt

Na ten moment japoński gigant gier wideo nie zdecydował się jednak na atak na Pocketpair. „Fakt, że Nintendo wszczęło postępowanie w sprawie naruszenia patentów, a nie naruszenia własności intelektualnej, wskazuje, że firma zaprzestała wszelkich działań opartych na podobieństwie do postaci Pokémon”.„, wyjaśnia Bloomberg Hideki Yasuda, analityk finansowy w Toyo Securities. Przypadki naruszeń patentów w grach wideo zazwyczaj dotyczą mechaniki gier, czyli obszaru, w którym producent Switcha ma wiele patentów. Jednakże Nintendo i jej spółka zależna The The Pokémon Spółka niechętnie ujawnia, którzy z nich zostaną wezwani na rozprawę.

Przeczytaj także | „Palworld”: zapisy i kontrowersje wokół „Pokémona z bronią”

Strategia ta może zaskakiwać: kiedy została wdrożona, Na świecie Ujawniło zasady rozgrywki, które ostatecznie bardzo różniły się od polowania na potwory Nintendo. W rzeczywistości jest to gra polegająca na przetrwaniu i budowaniu, w której łapane są kolorowe stworzenia (jak w… Pokemony) można wykorzystać do wykonywania zadań zamiast gracza. Po skontaktowaniu się z AFP nie było natychmiastowej reakcji ze strony Pocketpair Studio.

Jedna z największych premier roku

Pliki do pobrania Na świecie Gra wywołała panikę po premierze w styczniu 2024 r.: w ciągu dwóch tygodni w grę zagrało ponad 19 milionów graczy. Jednak z miesiąca na miesiąc osiągana jest maksymalna liczba graczy online jednocześnie Nadal spada na Steam.

READ  Fairphone, dobry plan czy kuchnia? Użytkownicy zeznają

Nie przeszkodziło to gigantom gier wideo w próbie wykorzystania jego sukcesu. Microsoft pomógł w uruchomieniu gry i zaoferował ją w ramach swojej usługi subskrypcyjnej Game Pass. Następnie Aniplex, spółka zależna Sony Music Entertainment Japan, połączyła siły z Pocketpair, aby założyć Palworld Entertainment, firmę odpowiedzialną za „Rozwój marki”zwłaszcza poprzez tworzenie produktów pochodnych.

Zwłaszcza to ostatnie miało duży wpływ na sukces PokemonySeria Pikachu jest maskotką. Po wydaniu odcinków założycielskich na Game Boy, Niebieski Pokemon i in czerwonywprowadzenie serialu animowanego lub gry polegającej na zbieraniu kart umożliwiło ich wykonanie Jedna z najbardziej dochodowych licencji w kulturze popularnej.

Przeczytaj historię: Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów Kończy się seria „Pokémon”: pomiędzy „paniką moralną” a napadami padaczkowymi spojrzenie wstecz na historie dwudziestu pięciu lat

„Le Monde” z AFP i Bloombergiem

Wykorzystaj tę zawartość ponownie