Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Niewydolność serca: cztery dobre odpowiedzi dla pacjentów w centrum kampanii Cnam: aktualności

Niewydolność serca: cztery dobre odpowiedzi dla pacjentów w centrum kampanii Cnam: aktualności

Ruszaj się codziennie, waż się regularnie, przestrzegaj zasad leczenia i wizyt lekarskich, ogranicz sól: cztery dobre reakcje, jakie powinni przyjąć Francuzi cierpiący na niewydolność serca, leżą u podstaw nowej kampanii na rzecz ubezpieczenia zdrowotnego rozpoczętej we wtorek.

Niewydolność serca dotyka co najmniej 1,5 miliona ludzi we Francji, a oczekuje się, że jej częstość występowania będzie wzrastać o 25% co cztery lata. Choroba ta, powodująca 70 000 zgonów rocznie, jest zdecydowanie główną przyczyną hospitalizacji osób powyżej 65. roku życia.

Chociaż choroba ta dotyka głównie osoby starsze, jej częstość występowania wzrasta przed 55. rokiem życia ze względu na inne czynniki ryzyka, takie jak cukrzyca, otyłość, palenie tytoniu czy siedzący tryb życia.

Wyjaśnił: „To bardzo poważna choroba i będziemy w stanie ją lepiej wykryć, jeśli znaki ostrzegawcze będą lepiej rozpoznawane, ale możemy z nią żyć przez dłuższy czas w dobrym zdrowiu, jeśli będziemy się dobrze zachowywać. To jest celem tej kampanii.” Zastępca dyrektora Cnam Margaret Cazenove podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że „profilaktyka jest w centrum uwagi ubezpieczenia zdrowotnego” i stanowi część „inwestycji, które będziemy w dalszym ciągu zwiększać”, a drugi mężczyzna w instytucji podkreślił, że „kosztowne dla systemu opieki zdrowotnej są choroby przewlekłe i poważne, co jest konieczne.” Szybsze diagnozowanie i lepsze monitorowanie pacjentów przynosi korzyści obu stronom.

Nowa kampania dotycząca niewydolności serca, rozpoczęta w okresie poprzedzającym Światowy Dzień Serca obchodzony 29 września, koncentruje się na zeznaniach czterech pacjentów, dwóch kobiet i dwóch mężczyzn, z których każdy stanowi przykład dobrej reakcji.

Będzie ono dostępne w postaci filmów na stronie ameli.fr, ulotki, którą będą mogli wręczać lekarze prowadzący leczenie oraz plakatu przeznaczonego dla gabinetów lekarzy pierwszego kontaktu.

Na stronie internetowej ubezpieczenia zdrowotnego dostępne są również narzędzia: test aktywności fizycznej i pomysły na zwiększenie ruchu, tabela masy ciała i znaki, na które należy zwrócić uwagę, plakat „referencyjny” dotyczący codziennego ograniczenia spożycia soli, zarządzania wizytami itp.

READ  Covid długi: kaszel, zapach, zmęczenie, ból szyi, wypadanie włosów… które objawy nasilają się z czasem?

Pracownicy służby zdrowia (lekarze, pielęgniarki itp.) również zostaną uwrażliwieni poprzez swoje specyficzne kanały informacyjne.

Dwa lata temu firma Cnam rozpoczęła pierwszą ogólnokrajową kampanię dotyczącą niewydolności serca, która skupiała się na czterech sygnałach ostrzegawczych (niezwykła duszność, szybki przyrost masy ciała, obrzęki stóp i kostek oraz nadmierne zmęczenie).

Jednocześnie wdrożono narzędzia, które mają pomóc zespołom opieki zdrowotnej w opracowaniu regionalnych ścieżek opieki.

Opublikowano 17 września o 13:20, AFP