Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nasza wskazówka dotycząca przesiadki na samochód elektryczny

Nasza wskazówka dotycząca przesiadki na samochód elektryczny

poranne menu

Rozpoczęła się rewolucja samochodowa. W niecałe dwa lata sprzedaż pojazdów elektrycznych – czy to hybryd typu plug-in, hybryd typu plug-in, czy pojazdów elektrycznych – wzrosła o 100%. W ciągu pierwszych trzech kwartałów roku stanowią one jedną trzecią rejestracji samochodów osobowych we Francji (tylko 8% w przypadku samochodów napędzanych wyłącznie silnikiem elektrycznym). Mimo wyższych cen, jakie generuje, elektryfikacja samochodów będzie nadal rosła.

Zjawisko to opiera się na kilku czynnikach: możliwości obniżenia kosztów baterii, pojawieniu się marek generycznych, a także pojawieniu się małych, dostępnych modeli miejskich. Silna presja regulacyjna wywierana przez władze publiczne poprzez normy europejskie, a także zaprogramowane wykluczenie z przestrzeni miejskiej najbardziej zanieczyszczających modeli również będą miały skutki uboczne. Uogólnienie stref niskiej emisji na aglomeracje powyżej 150 tys. mieszkańców zostało właśnie zapisane w prawie. Oferujemy Ci wybór spośród wielu modeli dostępnych na rynku, zgodnie z Twoimi możliwościami finansowymi i Twoimi zastosowaniami.

  • Co wiesz przed zakupem

Oto kilka wskazówek, zanim zaczniesz kupować samochód elektryczny.

Zakupowi w 100% nowego samochodu elektrycznego towarzyszy premia środowiskowa w wysokości maksymalnie 6000 euro (w granicach 27% ceny zakupu) dla modeli, których cena nie przekracza 45 000 euro. Poza tym (i przy cenie 60 000 EUR) ta funkcja jest ograniczona do 2000 EUR. Uzyskanie dodatkowej hybrydy (dające prawo do premii w wysokości 1000 euro, pod warunkiem, że jej cena nie przekracza 50 000 euro). Ten mechanizm został niedawno rozszerzony i spowoduje zmniejszenie wszystkich kwot o 1000 euro z 1On jest Lipiec 2022.

Energia mobilizowana do produkcji akumulatorów powoduje, że pojazd elektryczny lub hybrydowy jest utrudniony pod względem śladu węglowego. Podczas użytkowania ta różnica będzie absorbowana szybciej lub wolniej, w zależności od używanego źródła energii elektrycznej. Według organizacji pozarządowej Transport i Środowisko emisja dwutlenku węgla2 Żywotność pojazdu elektrycznego wynosi 90 g/km, w porównaniu z 233 g/km dla silnika wysokoprężnego i 253 g/km dla benzyny. We Francji bilans ekologiczny energii elektrycznej będzie lepszy niż bilans cieplny dla 12 000 km, czyli średnio po roku. Z drugiej strony konieczne będzie przejechanie co najmniej 100 tys. km w Polsce, gdzie dominują elektrownie węglowe.

READ  W Saint-Brieuc nasila się solidarność z Ukrainą - Saint-Brieuc

Masz 77,14% tego artykułu do przeczytania. Reszta przeznaczona jest tylko dla subskrybentów.