od czego zaczynamy? Przez sztukę czy przez politykę? 34H Koncert Moliera, poniedziałek 24 kwietnia, rozbrzmiewa dwoma zwycięstwami – kondycyjnymi szlachetny mieszczanin Wyobrażony przez czarujący duet Valerie Lesort i Christiana Hecka oraz intensywną historię miłosną Humanitarnyzorganizowanej i reprezentowanej przez Marie-Julie Baub i Thierry’ego Lopeza – tylko poprzez przemówienia związane z reformą emerytalną i odpowiedzią ministra kultury Rimy Abdel Malek.
Przed Théâtre de Paris, gdzie odbył się Nuit des Molières, ton został ustalony. Na zaproszenie CGT-show setka demonstrantów powitała gości, w tym ministra, koncertem garnków. Wewnątrz początkowo atmosfera miała być świąteczna. Sprawny konferansjer Alexis Michalik rozpoczął wieczór jak muzyka (nawiązanie do jego show producenci) przed pojawieniem się jako Master of the Hours, obiecując przyznać nagrodę w ciągu zaledwie dwóch godzin. Zakład prawie się opłacił. Bo nie licząc wystąpienia wybitnej hierarchii politycznej.
Dwóch artystów wyszło na scenę, by w zjadliwej retoryce potępić wdrożoną reformę emerytalną „przeciw całemu krajowi” Minister zakwestionował. „Kiedy wyjdziesz ze swojego milczenia?” Tofan Manuchiri i Lucy Astaire zwolnili, krytykując Rimę Abdelmalik za brak odpowiedzi na pytania związkowe dotyczące konsekwencji reform dla pracowników sektora kultury, ani za występy, które zostały odwołane po wzroście kosztów energii lub groźbach skrajnej prawicy. Ten czas wystąpień został wynegocjowany pomiędzy CGT-Event a organizatorami wieczoru. Ale bardzo rzadko pani minister wstawała ze swojego miejsca i nie ruszając się z miejsca postanowiła odpowiedzieć związkowcom. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki technik natychmiast podał mu mikrofon.
Rima Abdel Malik nie mówił o emeryturach Ale wspomina, że jego posługa „Broni francuskiej wyjątkowości kulturowej, broni reżimu nieciągłości, w czasie kryzysu Covid wdrożył masową pomoc, aby wesprzeć wszystkie sektory kultury. Inflacja, rachunek za energię? Za każdym razem opracowywałem pomoce historyczne, aby pomóc najbardziej kruchym strukturom. Zagrożenia przeciw wystawom, przeciw performansom, w Za każdym razem zabieram głos w obronie wolności twórczości. Podczas gdy związki zawodowe odmawiają pójścia na następną Narodową Radę Sztuk Scenicznych (CNPS), zaplanowaną na 27 kwietnia na Rue de Valois, minister podsumował: „Masz jeszcze czas, aby zmienić zdanie, jestem tutaj, moje drzwi są otwarte i dobry wieczór!”
Pozostało Ci do przeczytania 56,55% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”