Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Możliwość rozwoju we franczyzie

pokój Organizatorem tej misji jest francuskie Ministerstwo Handlu i Przemysłu w Polsce „Franczyza w Polsce” Które odbędzie się w dniach 17-19 października 2012. Rejestracji można dokonać jeszcze do 29 czerwca kontaktując się bezpośrednio z CCIFP.

W 2011 roku na polskim rynku działało 746 marek i 42 522 firm franczyzowych. Specjaliści firmy PROFIT System szacują, że do końca 2012 roku liczba kontraktów licencjonowanych przekroczy 820 kontraktów. W ubiegłym roku zaobserwowano 116 nowych sieci franczyzowych.

Przez 3 dni eksperci rynku będą odpowiadać na pytania takie jak:

– Jaki jest stan polskiej gospodarki i perspektywy rozwoju?

– Dlaczego odbyło się w Polsce? Jaka jest sytuacja na rynku franczyzowym: obecna sytuacja i perspektywy.

– Jakie są różne sposoby inkorporacji w Polsce?

– Jak wybrać odpowiednią lokalizację i zapłacić odpowiednią cenę?

– Jak finansujecie swój projekt w Polsce?

– Jak możemy skorzystać z doświadczeń francuskich marek, które już istnieją w Polsce?

To zadanie będzie:

– Odkryj potencjał polskiego rynku i dobre praktyki biznesowe

-Znajomość potencjału franczyzowego w Polsce

– Przedstaw się poprzez artykuły publikowane w polskiej prasie ekonomicznej na temat francuskich firm chcących zaistnieć w Polsce.

– Zwiększ wolumen obrotu

Podczas tej misji odwiedzający będą mieli okazję odwiedzić największe w Polsce targi franczyzowe „X Targi Franczyzy 2012” i poznać potencjalnych partnerów. CCIFP zapewnia wsparcie przy organizacji udziału w Targach Franczyzy (negocjowanie przestrzeni, załatwianie formalności).

Zapisy – do 29 czerwca 2012 u Alicji Defratyki
Starszy Konsultant/Starszy Konsultant. Wsparcie Biznesu / Centrum Rozogo Businesso

CCIFP – Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce

e-mail: [email protected]

To jest niesamowite. (+ 48 22) 690 68 72,
kom. (+48) 514 601 808
faks. (+48 22) 696 75 90
www.ccifp.pl

Franczyza w Polsce: wszyscy główni bohaterowie

W 2011 roku na polskim rynku działało 746 sieci franczyzowych i 42 522 firm franczyzowych. Specjaliści PROFIT System szacują, że do końca 2012 roku liczba kontraktów licencjonowanych przekroczy 820 kontraktów.

READ  Ale dokąd zmierzają Węgry w Urban? Samotność w UE czy mówiąc szczerze „Hungaroexit”?

W ubiegłym roku zaobserwowaliśmy powstanie 116 nowych sieci franczyzowych, a działalność zaprzestało 67 systemów. W ubiegłym roku liczba firm franczyzowych wzrosła z 37 218 do 42 522.

Na zasadach franczyzy utworzono ponad 5300 nowych sklepów i punktów usługowych. Eksperci spodziewają się, że w 2012 roku dynamika utrzyma się na tym samym poziomie.

W 2011 roku średni koszt inwestycji w system franczyzowy wyniósł 300 tys. zł (około 75 tys. euro).

Z raportu PROFIT wynika, że ​​wzrost liczby punktów sprzedaży w ramach umów franczyzowych dotyczy głównie sektora spożywczego. Właściciele sklepów spożywczych doceniają system franczyzowy i wchodzą do sieci, aby poprawić warunki dostaw i uzyskać wsparcie marketingowe.

Największy wybór systemów franczyzowych oferuje sektor tekstylny (163 marki w branży modowej w 2011 roku).

Polskie sieci dominują na lokalnym rynku franczyzowym. W 2011 roku w Polsce działało 555 sieci (75% rynku). Eksperci zwracają także uwagę, że polskie firmy franczyzowe stają się coraz bardziej dynamiczne, jeśli chodzi o swoją działalność za granicą. Szczególnie rozwijają się w Czechach, na Słowacji, Ukrainie i w Rosji.

Obecnie w Polsce działa 191 zagranicznych systemów franczyzowych. W 2011 roku w Polsce pojawiły się takie marki jak Camel Active, Fit Curves, Häagen-Dazs, Arhur Moorey Dance Studio i DKNY. Zagraniczne marki cieszą się coraz większym zainteresowaniem Polską. Odnotowujemy dodatnią dynamikę PKB (4,3% w 2011 roku).

Polska, licząca 38 milionów mieszkańców, jest rynkiem rozwijającym się. Z tego powodu w 2012 roku widzimy, że takie marki jak: Loveyo, My Culture i Gloria Jean's Coffees, Islandia chcą zadomowić się w Polsce i wykorzystać potencjał rynku.