Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Monro skoncentrowało swoje prace badawczo-rozwojowe nad zawieszeniem w Polsce

Monro skoncentrowało swoje prace badawczo-rozwojowe nad zawieszeniem w Polsce

Spółka zależna Grupy Tenneco oficjalnie otworzyła swoje nowe centrum badawczo-rozwojowe na Śląsku (Polska). Monroe projektuje i modyfikuje swoje systemy zawieszenia dla producentów.

Romain Nolet (wiceprezes grupy i dyrektor generalny RC, po prawej) i Matthias Mielhe (wiceprezes RC) przecinają wstęgę dla nowego Centrum Badawczego Tennico/Monroe. ©JA/NG

Amerykański producent sprzętu usprawnia europejskie usługi badawczo-rozwojowe w zakresie systemów zawieszenia. Wcześniej jej usługi były rozproszone w kilku lokalizacjach Monroe w kilku krajach. Jednak 24 maja 2023 r. w Gliwicach (Polska) firma Tenneco oficjalnie otworzyła swoją nową placówkę badawczo-rozwojową.

Nowe centrum badawczo-rozwojowe firmy Tenneco znajduje się dwa kilometry od fabryki Poland Monroe. ©Tennico

W tych ultranowoczesnych pomieszczeniach szeroki korytarz prowadzi do różnych laboratoriów i warsztatów. Niektóre są wyposażone w narzędzia do projektowania i inżynierii wspomaganej komputerowo (CAD i CAE). Tuż za rogiem drukarka 3D tworzy części do stworzenia prototypu z materiałów kompozytowych.

W innym nieskazitelnie czystym pomieszczeniu inżynierowie obserwują strukturę części za pomocą różnych mikroskopów i endoskopów. W szczególności kontrolują gęstość i porowatość materiałów użytych do produkcji komponentów.

240 inżynierów

Przekraczając centralny korytarz, wchodzi się do kilku specjalnych pomieszczeń. Przeprowadzane są tam badania niszczące i zużyciowe. Wyposażone są w liczne stanowiska probiercze dedykowane do wszystkich funkcji układów zawieszenia. W sumie przechodzą one 88 różnych testów.

Pomieszczenia te są częścią nowo wybudowanego obiektu badawczo-rozwojowego. Integruje sieć pięciu najnowocześniejszych lokalizacji w Monroe (USA), Ermua (Hiszpania), Sint-Truden (Belgia) i Pekinie (Chiny). Wchodzi w obsługę europejskich dywizji Grupy RC (Ride Control, Driving Control) oraz AST (Advanced Suspension Technologies, Advanced Suspension Technologies), obsługujących największych światowych producentów samochodów osobowych, użytkowych, autobusów, naczep itp.

Układy zawieszenia projektowane w Gliwicach przechodzą tam 88 testów zużycia. ©Tennico

„Celem było zebranie całego know-how firmy Tenneco pod jednym dachem… i to się udało! Ta imponująca instalacja pozwoli naszym zespołom RC i AST na lepszą dystrybucję i rozwój naszych nowych technologii”twierdzi Romain Nolet, Wiceprezes Grupy i Dyrektor Zarządzający. To centrum inżynieryjne o powierzchni 9600 m² znajduje się dwa kilometry od otwartej w 2001 roku fabryki Monroe.

READ  Pablo González, baskijski dziennikarz skazany w Polsce na rok więzienia „bez istotnych dowodów” według RSF

Od grudnia 2022 roku jego działalność stopniowo się zwiększała, ponieważ w nowej siedzibie powstały różne działy. Dziś jest w pełni operacyjny i zatrudnia 240 inżynierów. Projektują i weryfikują pasywne moduły i amortyzatory oraz modele półaktywne (inteligentne). „90% komponentów jest takich samych w obu technologiach. Ale systemy półaktywne są również wyposażone w karty elektroniczne”Dokładny Maciej MialheWiceprezesem Deneco jest RC.

Ich praca obejmuje projektowanie wielu elementów układów zawieszenia: zaworów, układów kierowniczych i uszczelniających, komponentów i materiałów konstrukcyjnych… Współpracują z europejskimi producentami samochodów w celu testowania i ulepszania zaworów dumpingowych przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu. . Spektakularna pracownia prototypów jest specjalnie dedykowana tym usługom.

DNA producentów

Na 5330 m² najnowocześniejszego sprzętu (w tym robotów spawalniczych) technicy szybko wytwarzają i testują prototypy pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Testy te mierzą nie tylko odporność, trwałość, korozję, wydajność i hałas. Pozwalają komputerowi symulować działanie komponentów i produktów.

Ta niewielka jednostka produkcyjna korzysta z w pełni automatycznego pionowego systemu składowania. Łączy usługi, aby wysyłać prototypy do konstruktorów. Zaopatrują się w części w swoich laboratoriach na całym świecie. Pakowanie tych ultrawrażliwych komponentów jest bardzo staranne, aby uniknąć skutków wstrząsów, a zwłaszcza wilgoci.

W jednym z tych warsztatów dwa niemieckie SUV-y są instalowane na stole podnośnym. Wokół nich krzątają się inżynierowie. „Tutaj regulujemy zachowanie pojazdów w oparciu o wymagania producentówwyjaśnia Romain Nollet. Ponieważ najważniejsze jest dla nas, aby odnieść sukces w poszanowaniu DNA każdego producenta. Możemy również pomóc naszym klientom naprawić niektóre funkcje, nad którymi prace trwały już od dwóch do trzech lat”..

Małe serie produkowane w centrum badawczo-rozwojowym czekają na przetestowanie przez producenta sprzętu i jego klientów-producentów. ©Tennico

Konkretnie, producent sprzętu inaczej dostosowuje układ zawieszenia samochodu miejskiego, sedana lub samochodu sportowego, aby uzyskać pożądane zachowanie na drodze. Kolejny problem: niektóre opcje serii lub ulepszenia obejmują modyfikację konfiguracji zawieszenia… na przykład technik wyjaśnia to „Zamontowanie panoramicznego dachu w pojeździe zmienia jego masę. Należy wtedy wyregulować jego zawieszenie” – Zadanie przypisane do tej usługi.

READ  Seminarium „Polska – Tunezja: możliwości współpracy w dziedzinie nowych technologii

W sumie Monroe produkuje rocznie około 100 milionów systemów zawieszenia. Ponad dwie dziesiąte są przeznaczone dla producentów oryginalnego wyposażenia. Jedynymi nieaktywnymi modelami dla producentów są Tenneco z obrotami na poziomie 1,21 miliarda euro. Jednocześnie kwota ta jest prawie równa producentowi wyposażenia na rynku wtórnym.