Spółka zależna Grupy Tenneco oficjalnie otworzyła swoje nowe centrum badawczo-rozwojowe na Śląsku (Polska). Monroe projektuje i modyfikuje swoje systemy zawieszenia dla producentów.
Romain Nolet (wiceprezes grupy i dyrektor generalny RC, po prawej) i Matthias Mielhe (wiceprezes RC) przecinają wstęgę dla nowego Centrum Badawczego Tennico/Monroe. ©JA/NG
Amerykański producent sprzętu usprawnia europejskie usługi badawczo-rozwojowe w zakresie systemów zawieszenia. Wcześniej jej usługi były rozproszone w kilku lokalizacjach Monroe w kilku krajach. Jednak 24 maja 2023 r. w Gliwicach (Polska) firma Tenneco oficjalnie otworzyła swoją nową placówkę badawczo-rozwojową.
W tych ultranowoczesnych pomieszczeniach szeroki korytarz prowadzi do różnych laboratoriów i warsztatów. Niektóre są wyposażone w narzędzia do projektowania i inżynierii wspomaganej komputerowo (CAD i CAE). Tuż za rogiem drukarka 3D tworzy części do stworzenia prototypu z materiałów kompozytowych.
W innym nieskazitelnie czystym pomieszczeniu inżynierowie obserwują strukturę części za pomocą różnych mikroskopów i endoskopów. W szczególności kontrolują gęstość i porowatość materiałów użytych do produkcji komponentów.
240 inżynierów
Przekraczając centralny korytarz, wchodzi się do kilku specjalnych pomieszczeń. Przeprowadzane są tam badania niszczące i zużyciowe. Wyposażone są w liczne stanowiska probiercze dedykowane do wszystkich funkcji układów zawieszenia. W sumie przechodzą one 88 różnych testów.
Pomieszczenia te są częścią nowo wybudowanego obiektu badawczo-rozwojowego. Integruje sieć pięciu najnowocześniejszych lokalizacji w Monroe (USA), Ermua (Hiszpania), Sint-Truden (Belgia) i Pekinie (Chiny). Wchodzi w obsługę europejskich dywizji Grupy RC (Ride Control, Driving Control) oraz AST (Advanced Suspension Technologies, Advanced Suspension Technologies), obsługujących największych światowych producentów samochodów osobowych, użytkowych, autobusów, naczep itp.
„Celem było zebranie całego know-how firmy Tenneco pod jednym dachem… i to się udało! Ta imponująca instalacja pozwoli naszym zespołom RC i AST na lepszą dystrybucję i rozwój naszych nowych technologii”twierdzi Romain Nolet, Wiceprezes Grupy i Dyrektor Zarządzający. To centrum inżynieryjne o powierzchni 9600 m² znajduje się dwa kilometry od otwartej w 2001 roku fabryki Monroe.
Od grudnia 2022 roku jego działalność stopniowo się zwiększała, ponieważ w nowej siedzibie powstały różne działy. Dziś jest w pełni operacyjny i zatrudnia 240 inżynierów. Projektują i weryfikują pasywne moduły i amortyzatory oraz modele półaktywne (inteligentne). „90% komponentów jest takich samych w obu technologiach. Ale systemy półaktywne są również wyposażone w karty elektroniczne”Dokładny Maciej MialheWiceprezesem Deneco jest RC.
Ich praca obejmuje projektowanie wielu elementów układów zawieszenia: zaworów, układów kierowniczych i uszczelniających, komponentów i materiałów konstrukcyjnych… Współpracują z europejskimi producentami samochodów w celu testowania i ulepszania zaworów dumpingowych przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu. . Spektakularna pracownia prototypów jest specjalnie dedykowana tym usługom.
DNA producentów
Na 5330 m² najnowocześniejszego sprzętu (w tym robotów spawalniczych) technicy szybko wytwarzają i testują prototypy pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Testy te mierzą nie tylko odporność, trwałość, korozję, wydajność i hałas. Pozwalają komputerowi symulować działanie komponentów i produktów.
Ta niewielka jednostka produkcyjna korzysta z w pełni automatycznego pionowego systemu składowania. Łączy usługi, aby wysyłać prototypy do konstruktorów. Zaopatrują się w części w swoich laboratoriach na całym świecie. Pakowanie tych ultrawrażliwych komponentów jest bardzo staranne, aby uniknąć skutków wstrząsów, a zwłaszcza wilgoci.
W jednym z tych warsztatów dwa niemieckie SUV-y są instalowane na stole podnośnym. Wokół nich krzątają się inżynierowie. „Tutaj regulujemy zachowanie pojazdów w oparciu o wymagania producentówwyjaśnia Romain Nollet. Ponieważ najważniejsze jest dla nas, aby odnieść sukces w poszanowaniu DNA każdego producenta. Możemy również pomóc naszym klientom naprawić niektóre funkcje, nad którymi prace trwały już od dwóch do trzech lat”..
Konkretnie, producent sprzętu inaczej dostosowuje układ zawieszenia samochodu miejskiego, sedana lub samochodu sportowego, aby uzyskać pożądane zachowanie na drodze. Kolejny problem: niektóre opcje serii lub ulepszenia obejmują modyfikację konfiguracji zawieszenia… na przykład technik wyjaśnia to „Zamontowanie panoramicznego dachu w pojeździe zmienia jego masę. Należy wtedy wyregulować jego zawieszenie” – Zadanie przypisane do tej usługi.
W sumie Monroe produkuje rocznie około 100 milionów systemów zawieszenia. Ponad dwie dziesiąte są przeznaczone dla producentów oryginalnego wyposażenia. Jedynymi nieaktywnymi modelami dla producentów są Tenneco z obrotami na poziomie 1,21 miliarda euro. Jednocześnie kwota ta jest prawie równa producentowi wyposażenia na rynku wtórnym.
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE