Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Microsoft jest pod ostrzałem po ogłoszeniu zamknięcia czterech studiów gier wideo

Microsoft jest pod ostrzałem po ogłoszeniu zamknięcia czterech studiów gier wideo

Xbox ogłosił zamknięcie czterech studiów należących do wydawcy Bethesda, którego Microsoft nabył w 2021 roku za 8 miliardów dolarów. Wielu graczy z branży gier wideo przyjęło tę wiadomość z goryczą.

Topór spadł na Xboxa (Microsoft). We wtorek 7 maja producent konsoli ogłosił zamknięcie kilku studiów zajmujących się tworzeniem gier wideo, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu zwolnienia 1900 osób. Studia, o których mowa, to Pillars of Austin (Redfall), Tango GameWorks (Cześć Fi Rush), Zabawki Alpha dla psów (Wielka śmierć) i Gry okrężne. Wiadomość została ogłoszona e-mailem do pracowników Matta Booty’ego, szefa Xbox Game Studios – podaje IGN. Powody tych zamknięć są następujące: „W oparciu o skupienie się na tytułach o dużym wpływie i ciągłe inwestycje w najlepiej sprzedające się gry i ukochane światy Bethesdy” on pisze.

Xbox redukuje zatem zatrudnienie u wydawcy Bethesda, który został przejęty za 8,1 miliarda dolarów w 2021 roku. Kilka tygodni temu zamknięto biura Bethesda France, które zajmowały się głównie komunikacją i tłumaczeniem gier na rynek francuski. „Przez kilka tygodni byliśmy oszukiwani, obiecując wycieczkę do siedziby Microsoftu”.donoszono pod koniec kwietnia naszym kolegom z ul BFMTV Pracownik tych francuskich budynków.

Transfer i odejście deweloperów

Według informacji amerykańskich mediów krawędźCzęść personelu studiów dotkniętych nagłym zamknięciem zostanie przeniesiona, a inne studia zostaną zamknięte na stałe. Na przykład filary Austina, „Zamknie swoje podwoje, a niektórzy członkowie zespołu dołączą do innych studiów, aby pracować nad projektami w Bethesdzie”.„wyjaśnia Matt Botti w swoim e-mailu. Najnowsza aktualizacja gry Redfall Będzie to ostatni, bo grupa kończy swój rozwój.

Poza tym tytuł Wielka śmierć, opracowana przez Alpha Dog Games, zniknie z rynku 7 sierpnia. Oczekuje się również, że Microsoft przeniesie zespół z Roundhouse Studios do ZeniMax Online Studios, aby ściślej współpracować nad grą wieloosobową. The Elder Scrolls w Internecie. Z drugiej strony, po stronie Tango Gameworks, „Wygląda na to, że nikt w zespole nie chce dołączyć do innego studia Bethesda”.– podaje The Edge.

READ  18 000 euro za leżenie przez 60 dni: ten absurdalny eksperyment przeprowadzony przez Klinikę Kosmiczną w Tuluzie

„Zmiany te nie odzwierciedlają kreatywności i umiejętności utalentowanych osób w tych zespołach ani ryzyka, jakie podejmowali, próbując nowych rzeczy”.Matt Botti potwierdza. Na razie trudno jeszcze oszacować liczbę programistów zwolnionych przez Microsoft, co stanowi już i tak dużą liczbę w branży gier wideo w ostatnich miesiącach.

„Nikt już nie uwierzy Xboxowi”

Ogłoszenie zamknięcia tych studiów nie omieszkało wywołać reakcji w całej branży gier wideo. Nawet najbardziej zagorzali obrońcy Microsoftu i jego marki Xbox zamieszczali własne, niestosowne posty w sieci społecznościowej X. „Xbox jest gotowy. Jak mogę nadal ufać firmie Microsoft?” protestuje Jez Corden, redaktor naczelny specjalistycznego serwisu Windows Central. „To nie jest marka Xbox, którą chcę widzieć. Obecnie już jej nie rozpoznaję. Wszystkim pracownikom dotkniętym tymi zamknięciami chcę powiedzieć, że bardzo mi przykro”. Potępiła także influencera specjalizującego się w nowościach Xbox, Clubrail, który na portalu X (dawniej Twitterze) śledziło 162 tys. osób.

Wielu internautów odkopało także stary tweet dyrektora marketingu Xbox, Aarona Greenberga. 21 kwietnia 2023 roku dyrektor generalny pogratulował spółce wyników biznesowych i finansowychCześć Fi Rushopisujący tytuł Tango Gameworks, jednego ze studiów, które mają zostać zamknięte, jako a „Silny cios dla nas i zawodników”.. „Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co dostarczyło Tango Gameworks”..

Wpływowy dziennikarz Poczta Waszyngtońska, Jin Park również żartował na temat postu. „Jedno jest pewne: nikt już nie uwierzy Xboxowi, gdy rzecznik powie: „Hellblade 2 (następna gra dostępna wyłącznie na Xbox, przyp. red.) to potencjalny hit dla nas i graczy”. Skomentował na swoim koncie

Xbox jest w trudnej sytuacji

Zapowiedź ta jest bardziej krytykowana, ponieważ dotyka studiów historycznych, które zgodnie uznawane są za tworzące tytuły wysokiej jakości. Gry tanganajsłynniejsze z pracowni, które wkrótce miały zostać zamknięte, było niezwykle płodne Zło wewnętrzne 1 i 2, Ghostwire Tokio I ostatni Cześć Fi RushBył pięciokrotnie nominowany do nagrody Game Awards, odpowiednika Oscarów w grach wideo, i zdobył nagrodę BAFTA „Najlepsza animacja”.

Narożniki Austina znacznie ewoluowały ofiarawydany w 2017 r., był mniej udany Redfall którego krytycy nie szczędzili w 2023 roku. Arkane Austin było także jedynym amerykańskim studiem Arkane Studios z siedzibą w Lyonie, które rozwinęło franczyzę Znieważony I gra Pierścień śmierci.

Zamknięcie nowego studia wiąże się z bardzo delikatnym kontekstem dla konsoli Xbox, której konsole mają trudności ze sprzedażą. Fani obwiniali ją już za niedawne przeniesienie kilku swoich ekskluzywnych tytułów na konkurencyjne konsole (Playstation 5 i Nintendo Switch) oraz za niedawne krytyczne niepowodzenia (Pole Gwiazd , Redfall…), producent od kilku miesięcy prowadzi zwolnienia we wszystkich swoich oddziałach.

READ  Nagłe odkrycie chińskiego robota

Zwolnienie 1900 pracowników

Rok po podpisaniu umowy o wartości 69 miliardów dolarów na przejęcie wydawcy Activision-Blizzard-King (Call of Duty, World of Warcraft, Candy Crush…), Microsoft ogłosił na początku stycznia ubiegłego roku, że zwolni co najmniej 1900 pracowników, czyli 9% swoich wynagrodzeń, w dziale gier wideo. „Uznaliśmy priorytety i zidentyfikowaliśmy obszary zwolnień, dlatego podjęliśmy bolesną decyzję o redukcji zatrudnienia. Szef Xbox, Phil Spencer, powiedział w e-mailu wysłanym do pracowników ABK.

Jednak zamknięcie tych studiów wywołało reakcję Thomasa Mahlera, dyrektora kreatywnego Moon Game Studios, stojącego za najnowszą i ciepło odebraną premierą. Nie ma odpoczynku dla bezbożnych. „Wszystkim pracownikom Arkane Studio i Tango Gameworks, którzy stracili pracę: Moon Game Studios w dalszym ciągu poszukuje programistów z pasją, którzy chcą przyczynić się do No Rest for the Wicked. Wyślij mi swoje CV”. Już teraz niezależne studia i największe firmy produkujące gry wideo przygotowują się do przyciągnięcia utalentowanych programistów wypychanych przez Microsoft.