Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Michelin wypuści oponę… bez powietrza

Michelin to jeden z największych producentów opon na świecie. Planuje wprowadzić na rynek oponę bezpowietrzną do 2024 roku.

Od początków samochodów, ponad sto lat temu, opony zajmowały w branży szczególne miejsce. Do tego stopnia, że ​​niektórzy producenci wyspecjalizowali się w ich projektowaniu. Dotyczy to w szczególności branżowego giganta, francuskiego Michelin. Clermont-Ferrand projektuje opony od ponad stu lat, zarówno do samochodów wyścigowych, ciężarowych, jak i szerokiej publiczności. firma, Zdecydowanie zwrócił się ku przyszłości Nieustannie pracuje nad tym, aby jej produkty były bardziej wydajne i bardziej przyjazne dla środowiska. Techniczne wyzwanie dla firmy Michelin, która od lat pracuje nad produkcją opony odpornej na przebicie, ponieważ nie ma w niej wentylacji.

Prototyp tej futurystycznej opony o nazwie Uptis został po raz pierwszy zaprezentowany przez Auvergne dwa lata temu. Wypełniona gumą o strukturze plastra miodu opona nie wymaga pompowania, dzięki czemu pozostaje niewrażliwa na ewentualne przebicia. Od tego czasu firma nie zaprzestała prac nad tym projektem, co może być ogromną zmianą w historii samochodów. Kilka tygodni temu, na targach motoryzacyjnych w Monachium, Michelin ponownie wyrobił sobie markę dzięki testom Ta opona jest na małym samochodzie elektrycznym. Ideą firmy jest teraz kontynuowanie testów z myślą o komercjalizacji w nadchodzących latach, w 2024 jeśli wszystko pójdzie dobrze.

Opony bezpowietrzne: najpierw fałsz

Oprócz oczywistej korzyści dla użytkowników, stworzenie takiego frameworka byłoby dobrodziejstwem dla planety. Każdego roku 200 milionów tusz jest przedwcześnie usuwanych z powodu poważnego ścierania lub perforacji. W tej chwili nie da się poddać recyklingowi, opony to ogromny problem dla środowiska. Ale tutaj ponownie Michelin prezentuje swoje „insider” rozwiązanie i stara się działać we właściwym kierunku. W rzeczywistości francuska firma buduje zakład recyklingu w Chile. Docelowo ta ostatnia powinna być w stanie poddać recyklingowi co najmniej 30 000 opon rocznie. Jego otwarcie planowane jest na 2023 rok.

READ  Trinity Trigger: Projekt Tritri wyciekł wcześnie - Aktualności

Choć może się to wydawać łatwe do osiągnięcia, opona bezpowietrzna jest w rzeczywistości niesamowicie technicznym wyzwaniem. W rzeczywistości, jeśli opony były na początku zbyt pełne, rewolucja wywołana przez napompowane opony, zwłaszcza dętki Michelin, zmieniła całą rodzącą się branżę, porzucając pełne opony i znacznie mniej komfortową.