Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa wyjaśnia, jak sprzedawać wyścigi samochodowe nowemu pokoleniu i jak sprawić, by ten nijaki sport stał się sukcesem
Toto Wolff, zespół Mercedesa Formuły 1 — fot. Marco Canonero / Shutterstock
Zanim zaczął się nasz posiłek, Toto Wolff złamał zasady „Financial Times”. Trudno znaleźć podróżnika, który prowadzi zespół Mercedesa Formuły 1 na konkretnym kontynencie, nie mówiąc już o mieście, więc kiedy jego agenci proponują późną kolację w jego rodzinnym Wiedniu zamiast szybkiego lunchu w południe, poddaję się.
Przypuszczalnie Toto Wolff nie wygrał 15 z ostatnich 16 mistrzostw świata Formuły 1 (dla kierowców i konstruktorów) przez nadmierne ich przystosowanie. Jednak dzięki udanemu serialowi dokumentalnemu Netflix („Formuła 1: Kierowcy przeznaczenia”) człowiek, który mógłby twierdzić, że jest najbardziej utytułowanym reżyserem sportowym w historii, stał się celebrytą, nie tyle z powodu swojego wyczucia zarządzania, ile z powodu jego nieodparty urok na ekranie.
„Dzięki serialowi dokumentalnemu Netflix („Formuła 1: Kierowcy ich”) człowiek, który może twierdzić, że jest najbardziej utytułowanym dyrektorem sportowym w historii, stał się celebrytą, i to nie tylko z powodu swojego wyczucia zarządzania z powodu jego nieodpartego – uroki ekranu”.
Serial, który przedstawia wędrowny cyrk F1, wykorzystując mieszankę materiału z wyścigów i zaostrzonej rywalizacji, sprawił, że 50-letni Toto Wolff i jego koledzy z dyrektorów generalnych niespodziewanie zagrali na małym ekranie. Co ważniejsze, wraz z reformami mediów wprowadzonymi przez właściciela F1, Liberty Media, przyciągnął dziesiątki milionów nowych fanów do niegdyś podupadającego sportu. Wartość zespołu Mercedesa Formuły 1, do którego należy Toto Wolff, nieudany kierowca wyścigowy, który stał się doświadczonym inwestorem, wzrosła ponad dwukrotnie od czasu przejęcia władzy przez Liberty.
„Są sportowcami, którzy lubią maszyny o wysokich osiągach. To kwestia życia i śmierci, którą pomieszaliśmy z Nadążaniem za Kardashianami” – podsumowuje Toto Wolff, w jaki sposób sport intensywnie wykorzystujący CO zdołał powiększyć widownię daleko poza granice. […]
Chcesz przeczytać więcej?
Zostało Ci 80% do przeczytania – poznaj nasze oferty
Darmowa próba
Przez pierwsze 24 godziny
Nieodnawialne
0 euro
Zarejestrować
bez zobowiązań
Wejście 24 godziny
Nieograniczone przedmioty
gazeta pdf
3 euro
On kupuje
bez zobowiązań
stały dostęp
Nieograniczone przedmioty
gazeta pdf
10 euro
W miesiącu
Subskrypcja
Możliwość anulowania w dowolnym momencie
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce