Większość z tych projektów była bardzo oczekiwana i trwała od lat, a niektóre musiały być gotowe na igrzyska olimpijskie. Podkreślanie nowych funkcji, które pojawią się w nadchodzących miesiącach.
Oczekuje się, że początek nowego roku akademickiego będzie pracowity dla transportu publicznego w Ile-de-France. Na kilka miesięcy przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi w regionie Valérie Pecresse – stojąca na czele organizacji Ile-de-France Mobility (IDFM) – chce tam być. w tym kontekście, „Rewolucja transportowa trwa w tym rokuX (dawniej Twitter) zadzwonił do starosty, powołując się na przyjazd nowych pociągów, otwarcie nowych linii czy popularyzację przystanków na żądanie. Zaktualizuj najważniejsze nowe funkcje, które pojawią się w nadchodzących miesiącach.
Karta Navigo jest dostępna na iPhone’a
Długo oczekiwana rzeczywistość, możliwość kasowania biletów komunikacji miejskiej bezpośrednio za pomocą iPhone’a stanie się rzeczywistością już na początku 2024 roku. Bo jeśli za bilet będzie można zapłacić bezpośrednio lub bezpośrednio smartfonem z Androidem, to wciąż jest to możliwy. Nie jest to możliwe w przypadku modelu marki Apple. „Pracujemy jednak nad kwestiami technicznymi Będzie to możliwe już na początku 2024 roku Obiecał, że pod koniec lipca Laurent Probst, dyrektor zarządzający IDFM, z góry pogratuluje sobie tego, co będzie „Po raz pierwszy w Europie». «Będziemy pierwszą w Europie i największą na świecie siecią, która będzie na karcie „Portfel”, jak to ujął.
Nowość, która idzie w parze z końcem kartonowych biletów metra. Od połowy października 2021 r. wraz z zakończeniem sprzedaży książeczek kartonowych t+ w automatach na pierwszych 102 stacjach RATP, kontynuowane jest wstrzymywanie sprzedaży książeczek t+. Od 21 września na wszystkich 265 stacjach i stacjach sieci nie będzie już możliwości zakupu kartonowych książeczek biletowych. Dzięki rozwojowi aplikacji „IDF Mobilités” oraz wprowadzeniu na rynek karnetów Navigo Easy i Navigo Liberté + jedynie 29% biletów t+ sprzedawanych jest w książeczkach magnetycznych.
Przeczytaj takżeIle-de-France: niekończące się kolejki do zakupu biletu komunikacyjnego wkrótce się skończą?
Nowe, odnowione lub nowe pociągi
Niecały rok dzieli nas od Igrzysk Olimpijskich w stolicy, a pociągi w dalszym ciągu unowocześniają transport publiczny w Ile-de-France. W programie: przyjazd całkowicie odnowionych pociągów MF77 na linię 8, przyjazd pociągów MP14 na linię 4 i 11 w celu zastąpienia starych pociągów MP59, przyjazd pociągów MP89 na linię 6 w celu zastąpienia składów MP73, które są przeznaczone do remontu. Wreszcie, na linii 14 kontynuowane jest wdrażanie zupełnie nowych linii metra, wraz z pojawieniem się nowych, ośmioczłonowych automatycznych wózków MP14.
W Paryżu powszechne są przystanki na żądanie
Przystanki te zostaną już zastosowane na 70 liniach autobusowych na zewnętrznych przedmieściach i są w trakcie wdrażania we wszystkich dziewięciu nowych misjach użyteczności publicznej realizowanych od 2021 r. w tym regionie. Przystanki będą kursować na żądanie wieczorem i w nocy, od godz. 22:00. Od 1 września we wszystkich autobusach RATP w Paryżu i na przedmieściach. Zdaniem IDFM naturalny bieg rzeczy zapewnia, że ta usługa – która „Daje możliwość wysiadania każdemu, kto chce wysiąść pomiędzy dwoma przystankami autobusowymi, aby przybliżyć się do celu” – On był „Wielki sukcesw dużej koronie.
Nie musisz się nigdzie zatrzymywać:Żądana stacja musi znajdować się na trasie liniidefiniujemy w IDFM, przypominając, że „Dokładny punkt lądowania zostanie określony przez kierowcę (…) Bliżej celuPod warunkiem, że zawieszenieDobrze oświetlony, z dobrą widocznością i ścieżką dla pieszych obokTak naprawdę wszyscy kierowcy zostali już przeszkoleni w zakresie tej procedury, którą można wykonać wyłącznie z przodu pojazdu.Na ten temat IDFM zamierza przeprowadzićSpecjalne połączenia w autobusach», z sekcją dotyczącą bezpieczeństwa.
Przeczytaj takżeAutobusy w Paryżu: przystanki nocne na żądanie wkrótce zostaną uogólnione w stolicy i na wewnętrznych przedmieściach
Rozszerzono lub utworzono wiele linii
Ponadto w nadchodzących miesiącach planowana jest rozbudowa kilku linii. Wśród nich linia 11 do Rosny-Bois-Perrier (Seine-Saint-Denis) z sześcioma nowymi stacjami oraz linia 14 do Saint-Denis-Pelleil, przyszłego węzła Grand Paris Express, który również znajduje się w Seine-Saint -Denis. Dennis. A po stronie kolei RER czekamy także na rozbudowę kolei RER – projekt pod nazwą „EolPomiędzy Saint-Lazare i Nanterre (Hauts-de-Seine). Oprócz nowego tramwaju T10 na trasie Clamart–Antony, który wszedł do eksploatacji na początku czerwca, pod koniec 2023 r. ma zostać uruchomiona także nowa linia tramwajowa: T12 między Massy a Ivry w Essonne. Wreszcie trwają prace nad przedłużeniem T3b między Porte d’Asnières i Porte Dauphine w zachodnim Paryżu.
Rozważana jest podwyżka cen
Podwyżkę cen uzasadnia kilka nowych cech, które muszą zostać poddane głosowaniu podczas grudniowego posiedzenia Rady Administracyjnej Île-de-France Mobilités (IDFM). Cena miesięcznego karnetu Navigo, która wzrosła już z 75,20 euro do 84,10 euro 1 stycznia 2023 r., może ponownie wzrosnąć, być może w sposób inflacyjny. Władze twierdzą, że skarbce IDFM, które mocno odczuły spadek przychodów i rosnące koszty operacyjne, muszą zostać uratowane. Ale pomysł jest takiOgraniczaj tak bardzo, jak to możliweTa wysokość.
Ale dobra wiadomość dla urzędników, ponieważ administracjapracodawca» Od początku roku szkolnego ich udział w dojazdach z domu do pracy wzrośnie z 50 do 75%. Dekret w tej sprawie został podpisany 21 sierpnia.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną