Sprzedajesz wódkę w opakowaniach przypominających butelki po kompocie dla dzieci? To kontrowersyjny zakład polskiej firmy Owolovo świat I paryski.
Specjalizująca się w sprzedaży kompotu dyniowego firma rozpoczęła działalność marketingową tego lata, a ostatnio wycofała się w obliczu zamieszania wywołanego tą dziwną inicjatywą. Produkt został już wycofany z rynku.
Zagrożenie dla dzieci?
Na portalach społecznościowych wielu internautów krytykowało polską firmę, zarzucając jej w szczególności stwarzanie zagrożenia dla dzieci. Rodzice już wzięli pod uwagę, że to wątpliwe opakowanie może prowadzić do poważnych błędów, a niektórzy boją się popełnić błąd i przypadkowo podać dziecku alkohol.
Nasi koledzy wskazują, że każdy mieszkaniec Polski spożywa średnio 11 litrów alkoholu rocznie. Przy okazji rząd skrytykował Owolovo za podjęcie tej decyzji marketingowej, aby zachęcić młodych ludzi do picia alkoholu w kraju, w którym alkoholizm jest plagą codzienną. „Ten produkt nie przejdzie” – zapewniał premier Donald Tusk.
Firma się broni
W sumie te małe, elastyczne i kolorowe buteleczki o pojemności 100ml lub 200ml będą na półkach przez trzy miesiące. Produkcja została obecnie wstrzymana, a urzędnikom powierzono zadanie znalezienia rozwiązań pozwalających na walkę z tego typu operacjami.
Firma broniła się przed naruszeniem prawa, podkreślając, że „wyprodukowała i sklasyfikowała” swój produkt „zgodnie z obowiązującymi przepisami”. według La dépeche du midiOstatecznie określiłaby jako „śmieszne” oskarżenia, że chce zachęcać młodsze pokolenie do picia wódki w tym kraju, który jest jednym z największych konsumentów na świecie.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce