Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jean-Luc Gibelin: „Nowa linia z portu Sette łączy Morze Śródziemne z sercem Polski”

Jean-Luc Gibelin: „Nowa linia z portu Sette łączy Morze Śródziemne z sercem Polski”

W marcu na nowy dworzec kolejowy Port Sud de France pojawiły się pierwsze konwoje. W miarę zbliżania się końca roku Jean-Luc Gibelin, wiceprezydent regionu odpowiedzialny za infrastrukturę transportową, ocenia postępy w transporcie naczepowym.

Pan. Gibelin, jesteś wiceprezydentem regionu Occitanie odpowiedzialnym za infrastrukturę transportową. Jaki był postęp w transporcie od momentu uruchomienia dworca?

Ruch wznowiono dopiero w marcu 2022 roku po wdrożeniu naszego nowego narzędzia. Pod koniec kryzysu zdrowotnego pojawił się nowy peron i cała kolej była nieczynna. Do tej pory mamy 10 000 naczep rocznie i wkrótce powinniśmy wzrosnąć do 15 000 dzięki nowym liniom.

Platforma ma nową linię do Poznania (Polska). Kolejna piąta jest w trakcie uruchamiania. Więc masz pięć cykli tygodniowo?

TAk. Od marca wznowiono ruch z dwoma pociągami tygodniowo do Kolonii, a następnie operator VIIA otworzył trasę do Calais. Od początku października kursuje linia do Poznania uruchomiona przez CFL (przyp. red.), a VIIA ma wkrótce otworzyć drugą linię do Calais. To sprowadza nas z powrotem do cykli pięciotygodniowych.

Jaki jest wkład tego nowego podatku do Polski?

To dobra okazja, która pozwala nam udać się do serca Polski, obsłużyć terytoria pozbawione dostępu do Morza Śródziemnego, a po produkty przechodzące przez Morze Śródziemne dotrzeć do Europy Środkowej. Odbywa się to za pomocą połączenia ocean-kolej, a zatem przy bardzo niskim wpływie na emisję dwutlenku węgla. Na tym etapie musimy jeszcze poczekać, z jednej strony potwierdzenie połączeń kolejowych i morskich zajmie trochę czasu.

Strona zainwestowała w ładowanie poziome. Ten ostatni pozwoli na zwiększenie załadunku ładunku…

W rzeczywistości zacznie działać latem 2023 roku. Dzięki temu systemowi celem jest dotarcie do 40 000 naczep rocznie. Załadunek poziomy pozwala na większą elastyczność i szybszy załadunek pudeł do pociągów. Zasada jest taka, że ​​ciągnik z naczepy podjeżdża tam, gdzie jest ładunek, dzięki czemu naczepę można załadować poziomo w znacznie prostszy i szybszy sposób niż podnoszenie naczepy dźwigiem. Dzięki temu można załadować więcej pociągów, a tym samym więcej towarów można przewozić koleją. Zaletą tej metody jest szybkość wykonania.

READ  2022 World Cup Group C – Argentyna, Arabia Saudyjska, Meksyk i Polska: daty, godziny, transmisja telewizyjna i transmisja na żywo meczów

Czy miało to wpływ na liczbę pracowników?

Nie, monitorowanie jest wymagane. Więc to nie są te same prace, ale to nie znaczy, że zatrudnienie się zmniejsza. To te same drużyny z różnymi misjami.

Jakie są główne transakcje handlowe portu?

Rozwój transportu z Sète do Yalova z turecką firmą DFDS. Rozpoczął się w lipcu 2019 r. i ma pięć przystanków od 1 października. W 2020 roku wyładuje w porcie Sète 65 000 naczep kontenerowych, 83 000 w 2021 i 100 000 w 2022 roku. Szósty przystanek został ogłoszony na drugi kwartał 2023 roku.