Jak zaistnieć w Polsce kupując firmę? Kraj oferuje pewną liczbę możliwości. Jednak początki mogą być trudne…
Wraz z kryzysem związanym z pandemią Covid-19 wiele firm zdało sobie sprawę z zależności, jakie mogą poczynić Utrzymanie poziomu międzynarodowego. To sprawiaIch działalność uzależniona jest od aktualnej sytuacji gospodarczej, politycznej i zdrowotnej krajów, w których pracują.
Na podstawie tej obserwacji rząd zaplanował w określonych ramach Plan naprawy15 miliardów euro Wspieraj francuskie firmy w Przenosić ich działalności. Jednakże w przypadku wielu sektorów przeniesienie całej działalności przemysłowej na terytorium Francji nie jest możliwe, w szczególności ze względu na brak dostępnej siły roboczej, jej koszt, a nawet ze względu na kwestie Dywersyfikuj łańcuchy dostaw. Dlatego często preferowana jest bliskość geograficzna działalności, czyli przybliżenie produkcji do miejsc dystrybucji, co generuje oszczędności, zabezpiecza dostawy i przyczynia się do zmniejszenia bilansu.
W tym konkretnym przypadku Polska oferuje francuskim firmom i grupom wiele korzyści. Kraj w pierwszej kolejności korzysta z A Wykwalifikowana siła robocza Jest ekspertem w wielu branżach (robotyka, wtryskiwanie tworzyw sztucznych, montaż, tekstylia, motoryzacja itp.), które we Francji nie zawsze są już dostępne, ponieważ wiele firm ogłasza braki na konkretnych stanowiskach (spawacze, kotlowcy itp.). Wybór państwa członkowskiego UE pozwala także na korzystanie ze wspólnych standardów i przepisów.
Pomimo tych wielu zalet jest to koniecznePostępuj ostrożnie Ponieważ projekt założenia firmy w Polsce nie jest pozbawiony ryzyka i za wszelką cenę należy unikać wielu pułapek.
Przeczytaj także: Menedżerowie VSE twierdzą, że ojcostwo miało pozytywny wpływ na ich działalność
Specjalne środki ostrożności przy zakupie jednoosobowej działalności gospodarczej
O ile niektórzy przeszli już do bardziej tradycyjnych typów struktur prawnych, takich jak kabriolet SARL, to wiele polskich firm, powstałych po upadku reżimu komunistycznego w ramach rodziny, zachowało swoją działalność w formacie „ Fundacja Indywidualna „, nie podlega przeniesieniu jako takiemu, ponieważ jest powiązany z osobą. W takim przypadku konieczne będzie zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej i Idź do Sp ZOO (odpowiednik naszego SARL), dla Transfer aktywów Uwzględniając aspekty księgowe i podatkowe. Umożliwi to w szczególności Wydobywanie zasobów dziedzictwa kulturowego Jest powiązany z menadżerem, który ściśle współpracuje z poszczególnymi spółkami i wystawia skonsolidowane sprawozdanie, wykazując aktywa potrzebne do działalności oraz analizując przychody i wydatki.
the Status jednoosobowej działalności gospodarczej Wymaga także szczególnej czujności, gdyż często wiąże się z nią Przybliżenia w dziedzinie administracyjno-księgowej Co wymaga dokładnej weryfikacji danych, m.in. malejących sald rachunków (Obrotówka) i analizy dzienników (Dziennik). Dlatego wskazane jest przeprowadzenie pełnego audytu (finansowego, prawnego itp.) przedsiębiorstwa przed podjęciem zobowiązania i na podstawie tych obiektywnych danych ocenę zasadności proponowanej ceny transferowej i, jeśli to konieczne, stworzenie kontroferty.
Jeszcze dwa punkty kontrolne Należy je wprowadzić w trakcie procesu przejęcia, również przy zachowaniu szczególnej ostrożności w przypadku spółki jednoosobowej.
Po pierwsze, musisz upewnić się, że firma się poprawiła Zarządzanie zapasami, weryfikując, czy operacje dotyczące spisu z natury są przeprowadzane prawidłowo. Następnie należy przeprowadzić analizę Jak obliczyć koszty produkcji :Czy firma posiada etykiety produkcyjne i system zarządzania kosztami? Wreszcie, nie zaniedbuj Możliwości negocjacyjne Wiedząc, że sprzedający zawsze widzą większy potencjał wyceny w nabywcach zagranicznych niż nabywcy krajowi.
Jeśli istnieje transakcja typu umowa akcji, Wyceny może dokonać każdy profesjonalista, także właściciel czy pracownik firmy uczestniczącej w transakcji, choć oczywiście zaleca się, aby każdej ze stron towarzyszyła osoba (prawnik, księgowy itp.). W przypadku transakcji typu Transakcja aktywówW przypadku nieruchomości wyceny musi dokonać biegły z uprawnieniami.
Kontrola wewnętrzna po przejęciu: jeden z kluczy do długoterminowego sukcesu projektu
Po osiągnięciu porozumienia następuje przejęcie spółki, dokonanie zmian administracyjnych (aktualizacja rejestru sądowego, urzędu skarbowego, aktualizacja wyciągów bankowych itp.) i wiele innych. narzędzia Jesteśmy Aby stworzyć Aby zapewnić ciągłość działania i płynne przejście. Pierwszym podstawowym systemem, który należy ustanowić, jest kontrola wewnętrzna poprzez miesięczne sprawozdania z działalności i walidację wszystkich umów podpisanych przez nowe kierownictwo. System Zarządzanie zapasami I jeden Kontrola zobowiązań Będziesz także musiał umieścić go na swoim miejscu.
Zorganizowanie tej kontroli wewnętrznej będzie kluczem do powodzenia przejęcia spółki. Na miejscu musi być obecna godna zaufania osoba, która zapewni dobrą koordynację pomiędzy strukturą a francuską centralą. Po utworzeniu musi utrzymywać wiązanie między dwiema strukturami i Ustanowienie wiarygodnych wskaźników monitorowania I wystarczające do zagwarantowania Spójność strategiczna i finansowa.
Przeczytaj także: Traktowanie podatkowe wynagrodzeń partnerów SEL w kierunku rygorystycznego i dyskryminującego systemu
Zarządzanie: klucz do przeciwdziałania zmienności polskich pracowników
Utrzymanie pracowników ze starej struktury Kolejny kluczowy element sukcesu nowej firmy po przejęciu. Niska stopa bezrobocia (szacowana na poziomie 6,4% – źródło Ministerstwa Rozwoju i Pracy – marzec 2021 r. – do 3,1% – źródło Business.insider.com.pl), a także Elastyczność rynku pracy, wyjaśnia zmienność polskich pracowników. Dlatego też konieczne będzie zachowanie szczególnej czujności w zarządzaniu i zarządzaniu Zarządzanie zasobami ludzkimi W przypadku przejęcia polskiej spółki.
Przede wszystkim konieczne będzie dostosowanie procesów zarządzania do przyzwyczajeń zespołów na budowie i priorytetowe zabezpieczenie kluczowych osób w firmie. To drugie może grozić silną konkurencją w przypadku odejścia (klauzule o zakazie konkurencji są rzadkością w polskich umowach o pracę). Pod względem kulturowym musimy także przygotować się na różnice w organizacji i zarządzaniu pomiędzy Francją a Polską, aby zapobiec wszelkim ryzykom strukturalnym i organizacyjnym.
Weźmy tylko kilka przykładów, Francuska tradycja ustna Może się z nim bardzo szybko spotkać Wysoce spisana tradycja polska Ważne jest zdefiniowanie i spisanie zadań stawianych pracownikom. Zarządzanie musi być realistyczne i… Strona łacińska nie powinna się pojawiać (Należy unikać nastrojowych gestów.) Menedżerowie muszą być monitorowani, pociągani do odpowiedzialności, a w przypadku bardziej dynamicznych stanowisk – Testy warunków skrajnych Można go umieścić na swoim miejscu.
Konieczne jest poświęcenie czasu na dostosowanie praktyk przejmowanej firmy do praktyk grupy (seminaria z zespołami, kultura informacji zwrotnej, raporty zdumienia, wymiana menadżerów pomiędzy podmiotami grupy, nauka języka polskiego / doszlifowanie osób mówiących po francusku).
Wiedzieć więcej
Od około piętnastu lat na emigracji w Warszawie, Laurenta Le Pajolec Jest jednym z partnerów zarządzających spółkiExco A2A Polska, jedna z największych firm księgowych w Polsce. Jego firma służy radą i wsparciem firmom pragnącym zaistnieć w kraju, małym i średnim przedsiębiorstwom, a także dużym międzynarodowym grupom notowanym na giełdzie, zwłaszcza francuskim, polskim, amerykańskim i belgijskim.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce