Zapowiedź iPada Pro M4 nie wszystkim przypadła do gustu. Pytanie brzmi, jak Apple zdecydował się wyjaśnić fakt, że jego tablet jest w stanie wykonywać wszystkie możliwe zadania twórcze.
- « fanem Symbole ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturalnych, które zadowalają profesjonalnych twórców, to jest piękne ».
- « Symbolizm Naprawił Ciekawą opcją jest losowe niszczenie pięknych narzędzi kreatywnych ».
- « Oprócz Rozbiórka Instrumenty muzyczne i kamery Filmy Apple zawierają wiele scen polegających na niszczeniu obiektów posiadających „cechy ludzkie”. ».
- « Jobs nigdy tego nie zrobi zgoda Który. Wyraża to pogardę dla narzędzi i sztuki. Myślę, że to niezamierzone, ale w złym guście. »
- « Wielu rzemieślników wartość Ich narzędzia. Muzycy cenią swoje instrumenty, architekci cenią gramatykę, a malarze cenią pędzle i materiały rysunkowe bardziej niż samo życie. Twój film jest „wszystko w jednym”, ale tylko ich obrzydzi. Być może już nigdy nie będą chcieli kontaktować się z Twoją firmą. Twoi przodkowie pokazali nam swoje sny, a Ty pokazałeś nam nasze koszmary. »
To tylko mała próbka. Odpowiedz na tweet Tima Cooka Który wczoraj ogłosił nową gamę iPadów Pro M4. Tablety o większej mocy niż kiedykolwiek wcześniej, ale tym razem to także najcieńsze urządzenia, jakie kiedykolwiek zaprojektował Apple. Podczas przemówienia zaprezentowano iPoda nano, aby pokazać, że jest grubszy niż 13-calowy iPad Pro o grubości 5,1 mm, który zdobył tytuł najcieńszego produktu Apple, jaki kiedykolwiek opuścił fabryki.
Aby zilustrować tę skuteczność, Apple stworzyło reklamę o nazwie „Crush!” – Gdzie ogromna prasa przemysłowa bezlitośnie miażdży masę różnych rzeczy: fortepian, bomby i puszki z farbą, metronom, trąbkę, gramofon, rzeźbę, gitarę, perkusję, kamerę, stół kreślarski, model architekta…
Gdy prasa drukarska ociekała już śladami farby, może niektórzy dopatrzą się w niej zresztą metafory krwawego ołtarza? – ona wstaje. Scena zniszczenia zniknęła, a jej miejsce zajął mały, płaski przedmiot: iPad Pro. Przesłanie jest proste: cała twórcza moc tych obiektów fizycznych i analogowych może zostać zawarta i skompresowana w tym tablecie o grubości nieco ponad 5 mm.
Nie było zbyt wiele dyskusji i dyskusji na temat tego, czy iPad może spełnić tę rolę, czy zastąpić niektóre z tych urządzeń. Ale innym sposobem postrzegania tego przesłania jest to, że jesteśmy w stanie zniszczyć te narzędzia bez litości i wyrzutów sumienia. W dużym dziennikarstwie najlepiej jest przywrócić je do życia jako jedno zintegrowane narzędzie elektroniczne. A. Każdy, w zależności od swojej wrażliwości, inaczej oceni tę reklamę.
Ta kontrowersyjna debata przypomina inną. Musimy cofnąć się do czasów plików MP3 i pierwszych iMaców wyposażonych w nagrywarkę CD. Spinacz „uciąć. mieszać. Oparzenie(2001) przedstawiał zgromadzoną na scenie grupę znanych piosenkarzy. Młody mężczyzna wybierał z nimi piosenki w celu nagrania setu.
Scenariusz tej reklamy został bardzo źle potraktowany przez wytwórnie płytowe, które rzuciły się w wir walki z MP3. Apple nie ma jeszcze sklepu iTunes Store, który wskazywałby mu właściwy kierunek. Patrząc wstecz, zaangażowanie tych muzycznych postaci wydaje się zdumiewające. To była reklama Irytujący prezent Twórczy był także były prezes Disneya Michael Eisner, który podał to jako przykład zachęcania do piractwa i niszczenia branży.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną