Indyjska Agencja Kosmiczna (ISRO) pomyślnie przeprowadziła misję lądowania swojego prototypowego samolotu kosmicznego wielokrotnego użytku na poligonie Challakere Aeronautical Test Range, około 220 km od Bengaluru. Po podniesieniu w powietrze przez helikopter, pojazd samodzielnie wracał do lądowania na pasie startowym z prędkością ponad 350 km/h. Ten nowy test jest częścią wysiłków ISRO mających na celu opracowanie samolotów kosmicznych wielokrotnego użytku.
Kolejny udany test
W niedzielę Indyjska Organizacja Badań Kosmicznych (ISRO) z powodzeniem przeprowadziła test prototypu rakiety nośnej wielokrotnego użytku. RLV-LEX (Autonomiczna misja lądowania pojazdu nośnego wielokrotnego użytku). Samolot został podniesiony przez śmigłowiec Sił Powietrznych, zanim został zestrzelony z wysokości 4,5 km, około 4,6 km od miejsca startu. Potem wróciła na Ziemię prawie samodzielnie Trzydzieści minut później. według ISRO to pierwszy raz, kiedy uskrzydlona maszyna została przetransportowana helikopterem na taką wysokość, zanim została zrzucona w celu samodzielnego lądowania na pasie startowym.
Ten niezależny powrót został przeprowadzony dokładnie w warunkach lądowania statku kosmicznego w kosmosie. Prototyp zbliżał się do pasa startowego z dużym kątem schodzenia i pod kątem Prędkość 350 kilometrów na godzinę Ze względu na niski stosunek siły nośnej do oporu. Ten konkretny test obejmował również systemy pokładowe opracowane przez ISRO, w tym cyfrowy model wysokości, który dostarczył samolotowi dokładnych informacji topograficznych za pomocą radaru.
” Wybór materiałów, takich jak specjalne stopy, kompozyty i materiały izolacyjne, do opracowania RLV-TD i produkcji jego części jest bardzo złożony i wymaga wysoko wykwalifikowanej siły roboczej. Do budowy tego pojazdu wykorzystano kilka zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń testującychISRO powiedział.
Niezależne podejście i lądowanie RLV pic.twitter.com/D4tDmk5VN5
—ISRO (isro) 2 kwietnia 2023 r
Zezwól na uprzywilejowany dostęp do przestrzeni
Eksperyment przeprowadzono prawie siedem lat po demonstracji technologii innego prototypu tego samego typu. Jednak w tamtym czasie eksperymentalny samolot został wystrzelony na konwencjonalnej rakiecie na paliwo stałe (HS9) napędzanej przez ISRO. Następnie udał się do A Prędkość 5 machów (pięciokrotna prędkość dźwięku) i przebył 450 km przed kontrolowanym lądowaniem w Zatoce Bengalskiej.
W przyszłości przyszłe wersje pojazdu (składające się z kadłuba, dziobu, podwójnych skrzydeł delta i dwóch usterzeń pionowych) zostaną rozbudowane, aby służyć jako pierwszy etap Wyrzutnia orbitalna wielokrotnego użytku Na dwa piętra, aby Indie miały dostęp do przestrzeni Niskie koszty. W rzeczywistości szacuje się, że od 80 do 90% kosztów rakiety kosmicznej pochłania podwozie. Dla porównania, koszty płatności są minimalne. Dzięki tego rodzaju statkom kosmicznym wielokrotnego użytku koszt wystrzelenia może zostać znacznie obniżony.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!