Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Historyczny skład klasycznych wagonów w Polsce

Historyczny skład klasycznych wagonów w Polsce

300 wagonów dla pociągów międzymiastowych PKB (w tym nocnych) do H. Zamawianie u Chezielskiego, a 150 w opcji.

W Europie Zachodniej, gdzie od dwóch, trzech dekad wagony samobieżne stanowią większość zamówień, aktualność Classic Rail pozostaje w Polsce, gdzie główne przetargi PKP Intercity ogłosił swoje największe przetargi. Do końca 2022 roku. H. Czejlski – historyczny targ, na którym Fabrica Bojastov Sinovich zwyciężył ze swoim rodakiem Newakiem. Cena za udzielenie zamówienia obejmowała dostawę 300 wagonów rozwijających prędkość 200 km/h oraz opcję na kolejnych 150 autokarów. Po wyłączeniu tych opcji wartość transakcji wynosi 4,2 miliarda złotych (982 miliony euro).

Oczekuje się, że do 2028 r. w fazie stałej zostanie dostarczonych 300 samochodów. Faza ta obejmuje 38 wagonów i kabin wagonowych I klasy, 40 wagonów wagonowych II klasy, 80 wagonów II klasy z korytarzem centralnym i miejscami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, 38 wagonów II klasy. Z siedzeniami PMR, 40 miejscami dla rowerów drugiej klasy przy środkowym przejściu, 38 wagonami restauracyjnymi z udogodnieniami „zbyt blisko” W ciągu dnia w pociągach nocnych można wykorzystać 26 wagonów.

Wagony te umożliwią obsługę pociągów nie tylko w obsłudze krajowej Polski, ale także międzynarodowej do sześciu krajów: Niemiec (Berlin), Austrii, Węgier, Litwy (linia stacjonarna), Czech (Bocumin) i Słowacji. Samochody te są wyposażone w monitoring wizyjny i sprzęt przeciwpożarowy „Klasyka” Innowacje dzięki wyposażeniu wnętrza, które obejmuje Wi-Fi, indywidualne lampki do czytania, gniazda eklektyczne i USB (nawet ładowanie indukcyjne w 1. klasie), klimatyzację i ekrany informacyjne. Bagaż można przechowywać pod siedzeniami, a nacisk położono na zabezpieczenie placów zabaw podczas rodzinnych wycieczek.