Tradycyjne podejście do kupowania i posiadania gier zmienia się w kierunku radykalnie innego modelu, ponieważ subskrypcja i tymczasowy dostęp stają się normą. Dlatego Ubisoft zachęca nas do ponownego przemyślenia sposobu, w jaki konsumujemy gry wideo, dzięki nowej ofercie subskrypcji Ubisoft+.
Wydaje się, że Ubisoft igra z ogniem, kwestionując (ponownie) stary, dobry, fizyczny format gier. Zasadniczo chcą, aby gracze płacili nie za posiadanie gry, ale za prawo do korzystania z niej przez określony czas.
Philippe Tremblay, osoba odpowiedzialna za strategię subskrypcji w Ubisoft, On tłumaczy Poza tym musisz się przyzwyczaić, że nie masz już zabawek. Wyobraź sobie, że możesz wypożyczyć samochód zamiast go kupować, z tą różnicą, że samochód służy do grania.
(…) Kiedy patrzymy na wyniki (badania), gracze naprawdę lubią nasz katalog i angażują się w niego podczas rejestracji.
Zrezygnujemy z zakupu gier na rzecz ich wypożyczania
Ich nowy program nazywa się Ubisoft + Premiumpołączenie starszych usług Ubisoft+ Multi-Access i usług PC Access. Za 17,99 euro miesięczniegracze na PC, Xbox i Amazon Luna będą mogli uzyskać dostęp do nowych funkcji, gdy tylko zostaną wydane, takich jak najnowsze Prince of Persia: Zaginiona korona. Mają też inny abonament, Ubisoft + KlasykaWyceniony na 7,99 euro na PC, dający dostęp do już wydanych gier.
Ubisoft stawia na subskrypcje, mając nadzieję, że gracze dadzą się złapać na przynętę. Twierdzą, że gry zawsze będą dostępne, kiedy chcesz i o ile zapłacisz. Podkreśla również fakt, że postęp w grze nie zniknie, a wszystko zostanie zapisane w chmurze.
Kolejną zaletą tego modelu jest to, że możesz przesyłać strumieniowo bez konieczności pobierania gier. Może to być bardzo praktyczne, jeśli chodzi o grę bez czekania, szczególnie na wielu platformach i ekranach.
System ten nie jest jednomyślny
System ten nie jest jednak jednomyślny, szczególnie wśród fanów gier wideo. Dla tych, którzy lubią zbierać zabawki w pudełkach, ta zmiana stanowi problem. Kwestia własności staje się drażliwa: subskrybując tę usługę, gracze płacą za tymczasowy dostęp, nie będąc w ogóle właścicielami gry. Przypomina to trochę stały wynajem, a nie zakup.
Sytuacja ta rodzi ważne pytania o władzę, jaką dysponują wydawcy gier. Kontrolują dostęp do gier, radykalnie zmieniając doświadczenia gracza. Innymi słowy, model ten zmienia zasady gry pod względem kontroli i własności, potencjalnie redefiniując sposób, w jaki konsumujemy nasze gry.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną