Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

FromSoftware Zaufanie Pracowników w Kryzysie i Płace – Actu

FromSoftware Zaufanie Pracowników w Kryzysie i Płace – Actu

Autor jednego z największych hitów początku tej generacji z Elden Ring i wielkiego faworyta do tytułu Gry Roku plus przekroczył 17,5 miliona egzemplarzy rozprowadzonych na całym świecie na dzień 30 września, jednak FromSoftware nie będzie wzorem w swoim rodzaju pod względem wynagrodzenia Uczciwe zarządzanie pracą w godzinach nadliczbowych.

Przede wszystkim, żeby nikogo nie zaskoczyć, studio Hidetaki Miyazakiego nie ucieka przed zmiażdżyć. Chociaż źródło szybko obala niektóre stereotypy dotyczące skłonności Japończyków do nie liczenia godzin, większość ankietowanych pracowników przyznaje, że nadgodziny (osiem godzin dziennie) są powszechne, chociaż tak jest prawie zawsze. zmiażdżyć Będzie się różnić w zależności od zaangażowanych działów (pojedyncze źródło donosi, że prawie nie ma nadgodzin) i na jakim etapie rozwoju znajduje się gra ( zmiażdżyć narzuca się ostrzej w ostatnich miesiącach przed premierą tytułu).

W krytycznych okresach poprzedzających wydanie gry często musiałem pracować wcześnie rano i pracować w nadgodzinach przez dwa do trzech miesięcy.– powiedział jeden z pracowników.Istnieje zasada, że ​​pracownicy muszą przebywać nie później niż o 22:00, aw 90% przypadków pracownicy zostają nie później niż o 21:00.„Możemy też czytać. A jeśli nadgodziny?”Zwykle jest wliczony w wynagrodzenieSytuacja zmienia się, gdy praca trwa dłużej niż północ, wtedy wypłacana jest tylko połowa zwykłej stawki za nadgodziny.Jest to sytuacja odbiegająca od normy w firmach japońskich, gdzie stawki godzinowe są często podwyższane po godz. środek nocy.

W rzeczywistości jednym z głównych wniosków z tych opinii jest to, że odszkodowanie wydaje się być nieco opóźnione w FromSoftware, zwłaszcza biorąc pod uwagę stan, jaki firma osiągnęła i w czasie, gdy różni dostawcy, tacy jak Capcom, Koei Tecmo i Bandai Namco, niedawno ogłosili publiczną podwyżkę płac ich personelowi, zwłaszcza juniorom.

Jednak jedno źródło woli być względne, zauważając, że FromSoftware „Nie duża organizacjaz 349 pracownikami, argument, który należy argumentować, biorąc pod uwagę fakt, że studio jest własnością giganta wydawniczego Kadokawa od 2014 r. Według badań Games Industry, które opierają się na danych z Career Connection (FromSoftware najwyraźniej nie skomentowało), Studio pracownicy mogą ubiegać się o średnie roczne wynagrodzenie w wysokości 3,4 miliona jenów (nieco poniżej 24 000 euro), znacznie mniej niż 5,2 miliona jenów (36 000 euro) zarobionych przez pracowników firmy o podobnej wielkości, takiej jak Atlus.

READ  Meta ogłosiła, że ​​milion użytkowników pobrało aplikacje mające na celu kradzież ich haseł do Facebooka

Salary Explorer podaje, że średnia miesięczna pensja twórców gier w Japonii waha się od 231 000 jenów (1613 USD) do 735 000 jenów (5132 USD). Dla porównania, wszystkie publikacje FromSoftware zaczynają się od 220 000 jenów (1536 USD) miesięcznie. W porównaniu z kosztami życia w Tokio, jedno ze źródeł uważa, że ​​pensja studia Dark Souls jest niewystarczająca. W Bandai Namco i Koei Tecmo podstawowe miesięczne wynagrodzenia wzrosły w tym roku do 290 000 jenów (2025 euro).

Pomimo tych zastrzeżeń branża gier zauważa, że ​​wielu pracowników FromSoftware zadeklarowało pozytywne nastawienie do swoich doświadczeń, chwaląc w szczególności talent i pasję zespołu. Ktoś lubi porównywać swoją sytuację do poczucia spełnienia w grach studia. „W pewnym sensie jest to trochę napięte. Musisz walczyć, aby zrobić to dobrze, ale jeśli możesz przez to przejść, jest to bardzo satysfakcjonujące. To jak pokonanie bossa w Dark Souls”.

  • Przeczytaj także | Sony Interactive Entertainment i Tencent robią dobre zdjęcie na FromSoftware