Po 500, drugim modelem, który ucieleśnia elektryczną rewolucję Fiata, jest 600! Ten celownik, przyszły zamiennik 500X (powinien być obecny również w wariantach termicznych) był widziany podczas sesji zdjęciowej.
Fiat 600 zadebiutował w 1955 roku i był wówczas małym dwudrzwiowym samochodem miejskim. Opracowany w rekordowym czasie, aby jak najszybciej zastąpić starzejącego się Fiata Topolino, funkcjonował tymczasowo na rynku aż do pojawienia się 500 w 1957 roku. 40 lat później Fiat wydobył tę historyczną nazwę z szafy… „Seicento” (wówczas 600 z 2005) potomek 600 daleko. Monovolume, dwoje drzwi, zwiększona przestrzeń wewnętrzna i przestrzeń bagażowa. Seicento / 600, ściśle wywodzący się z Cinquecento (który zastąpił 126), miał długą karierę, która zakończyła się w 2010 roku. Minęło 13 lat, odkąd nazwa „600” nie istniała już w Fiacie! Po raz kolejny, jako ukłon w stronę historii, Turyn zamierza ponownie użyć nazwy 600.
w stylu crossovera
Podobnie jak oryginalny 1955 600, 2023 600 będzie „wielką 500”. Powinien dzielić swoją platformę z małym elektrycznym crossoverem Jeepem Avengerem, bliską marką Fiata w galaktyce Stellantis. Tak więc blok elektryczny o mocy 156 koni mechanicznych musi być jego częścią, podobnie jak akumulator o pojemności 54 kWh. Ten ostatni pozwala na zasięg około 400 km. Ale wielką nowością w porównaniu z 500 jest to, że 600 musi odziedziczyć silniki cieplne! Podobnie jak Avenger (zwłaszcza we Włoszech i Hiszpanii), można go zaszczepić dobrze znanym w PSA i FCA blokiem 1.2 Puretech o mocy 100 KM. Powitać trzeba polską placówkę Tichy, bo to także zakład produkcyjny Avengera.
500 jest super
Dość gadania o technologii, porozmawiajmy o projektowaniu. Fiat zaprezentował pierwszy film prezentujący tę nowiutką 600! To jest przedpremierowy klip reklamowy. Ale jej sylwetka jest widoczna ze wszystkich stron lub prawie tak. To już 500 „kulturystów”. Znajdujemy zakrzywione kształty i okrągłe cebulki jej młodszej siostry. Ale oczywiście także 600 odznak na rufie i dziobie. Na pokładzie z taką samą starannością zaprojektowano deskę rozdzielczą i elementy sterujące. Jego styl jest wyrafinowany i stawia proste linie na pierwszym miejscu. Zestaw wskaźników jest w 100 procentach cyfrowy (w każdym razie dla danej wersji), a panel informacyjno-rozrywkowy znajduje się na środku kabiny. Ogólnie rzecz biorąc, jego silna strona sportowa jest sukcesem, a ojcostwo 500 natychmiast rzuca się w oczy. Model 600 (cieplny i elektryczny) powinien być oferowany tego lata do sprzedaży w przyszłym roku.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”