Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez CNR za rok 2022, Polska utrzymuje pierwsze miejsce zdobyte w 2017 roku w rankingu drogowego transportu towarowego realizowanego w Europie.
Polska, przewożąc 385 089 mln t/km, powiększa dystans do swoich zwolenników, a jej aktywność wzrosła o 1,4%, co pozwala jej zbliżyć się do 20% udziału w rynku.
Za, na drugim miejscu, niemiecka flaga spadła o -1,1% do 303 948 mln ton/km, a Hiszpania przetransportowała 266 724 mln ton/km (-1,3%). Ze swojej strony Francja ponownie spadła na czwarte miejsce z wynikiem 173 353 mln t/km –0,9%.
Francja, 14Cz Międzynarodowy Pawilon
W międzynarodowym rankingu DRM w dalszym ciągu prym wiedzie polska flaga z niemal 33% penetracją, a żeby znaleźć Francję trzeba wspiąć się na 14. miejsce.
Z kolei Niemcy znajdują się na szczycie rankingu pod względem efektywności osiąganej na poziomie krajowym, wyprzedzając Hiszpanię i Francję o 268 557 mln tonokilometrów. Polska jest dopiero na 4. miejscu.
Żegluga przybrzeżna spada
Po wzroście o +11,2% w latach 2019-2021, kabotaż w 2022 r. spadnie o -8,9%, a Polska jest krajem o największym zasięgu z 43% udziałem w rynku. Druga w rankingu flaga litewska jest 4 razy niższa, a Francja zajmuje 18. miejsce z udziałem w rynku na poziomie 0,3%.
CNR przypomina, że rok 2022 upłynął pod znakiem wybuchu wojny na Ukrainie i wejścia w życie Pakietu Mobilności. Brak możliwości dostaw taniego paliwa w Rosji negatywnie wpływa na wschodnie bandery, które tracą udziały w rynku w Europie Środkowej.
V.C
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE